הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

על שרגא נצר

Thank you for rating this article.

שרגא נצר

מניח שאף אחד לא יזהה את האיש בתמונה - גם משום שצולמה בצעירותו וגם משום שכבר שלושים שנה האיש איננו איתנו.

גם את את שמו מכירים מעט, שרגא נצר ז"ל, האיש שהיה הכל יכול בשלטון מפא"י.

התואר הכי גבוה לדעתי שאי פעם הגיע אליו היה יו"ר ועד עובדי התברואה בעיריית תל אביב-יפו אבל היה לו כוח יותר ממרבית השרים. חיים צדוק ז"ל סיפר שבפעם הראשונה שהתייצב מול הוועדה המסדרת על מנת להתקבל לרשימה לכנסת שאל שרגא נצר מי זה חיים צדוק. הרמז הספיק לבן גוריון שגם ישב באותה וועדה והוא פסק שאם שרגא נצר לא יודע מי זה חיים צדוק אין טעם שייכנס לוועדה.

שרגא נצר, מראשי ה"גוש", היה אחד המקורבים ביותר לבן גוריון וזה שלמעשה ניהל עבורו את מפא"י. אומרים שהנאמנות שלו לבן גוריון היתה מוחלטת. אלא שכאשר בן גוריון נזרק ממפא"י (כן גם אז חתרו תחת המנהיג זה לא הפריע לו להקים מדינה) נקרע נצר בין הנאמנות לבן גוריון לבין הנאמנות למפלגה. נצר בחר במפלגה למרות שמהרגע שבן גוריון לא היה בה הלך למעשה כוחו לאיבוד.

אבי גבאי הוא ממש לא בן גוריון, לפני הנאמנות אליו יש קודם נאמנות למפלגה, ככה זה במפלגה דמוקרטית. לכל מי שמחפש מפלגה שהיא מנהיג יש המון אופציות אחרות: יש עתיד, גנץ, ישראל ביתנו, כולנו ועוד.

בשביל שנהיה פה גם בבחירות הבאות כולם צריכים לזכור את זה.

"טייקון עצמו צריך לשלם מחיר. אני מסייע קודם כל לחוסכים שבצורה לא אחראית מצאו את חסכונותיהם אצלו בתאגיד. אני מסייע לתאגידים שיחזיקו מעמד ולא יפטרו עובדים. אבל אני כמדינה מסייעת רוצה לקבל נציגות בזה העיקר צריך לעשות".
אהוד ברק, גלובס
על המשבר הכלכלי וחילוץ הטייקונים 26.12.2008

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש