כך לא מתנהג עם סגולה

Thank you for rating this article.

ישראל היא מדינת הלאום הישראלי יהדות איננה לאום אלא דת ,הישראלים ברובם יהודים אבל אינני מאמין שהםרוצים לחיות במדינת הלכה דתית, או במילים אחרות מעין איראן יהודית .

בתקופת ההיסטוריה לפני שהרומאים כבשנו את הארץ אדם היה מתקבל לחברה היהודית באומרו :עמי עמך אלוהי אלוהיך ובכך "מתגייר" (או שהם אמרו אלוקי) ומאז בלחץ הרומאים מי שלא נהיה ממוחהלתורה לתלמוד ולתרי"ג מצוות ועוד ,ומוכיח שהוא הולך להיות שומר מצוות הדוק אין לו כול סיכוי להיות יהודי ובלי גיור כהלכה אין אזרחות ומגרשים אותו ואת ילדיו.

אגב להקלות בנות זמנינו החרדים מתנגדים כי היום אין סנהדרין –אז שיקימו.

כתבתי בזמנו כי אם היהדות הייתה מיסיונרית היינו היום מיליארדי יהודים ולא 10 מליון . אבל בין מיסיונרית לבין הצורך בלהיות ד"ר לרבנות ישנם הרבה שלבים בדרך.אגב מי שנולד לאם יהודיה הוא יהודי גם אם בינו לבין אמונה יהודית אין דבר

לכן יהדות כזאת היא בעצםמבוססת על גזע.

לעניות דעתי צריכה בישראל להיות הפרדה בין דת ללאום, מדינת ישראל איננה מדינת הלכה יהודית ואם זה מה שרוב העם רוצה , שיכריעו על כך במשאל עם.

זכותנו להיות מדינת לאום למרות שהכוון העולמי הולך לכוון אחוד רב לאומי לפחות כך זה באירופההמערבית, קנדה מדינת המהגרים ועוד, אבל לעניות דעתי הלאום הוא ישראלי , ובכדי להיות ישראלי לא חייבים להיות יהודי ובודאי לא ד"ר לרבנות .

המושג ישראלי חייב להיות הרבה יותר רחב כול מי שמוכן להישבע אמונים למולדת לשרת שרות צבאי או לאומי כמתחייב ולהיות אזרח טוב ומואיל כמיטב יכולתו  הוא אכן אזרח טוב. לגבי אמונה שיאמין במה שהוא רוצה. אמר סוקרטס: "איש איש באמונתו יחיה"יכולים גם לחיות בארץ אזרחים מלאומים שונים! שיהיו אזרחי ישראל שווי זכיות וכמובן חובות.

כאשר הישראלים שרובם בעלי זיקה יהודית, הם הרוב ומדיניות ההגירה יכולה המשיך לכוון שהם ישארו הרוב. חשוב שיהיה  תהליך התאזרחות  סביר כמו בכול מדינה נורמאלית. החוק שרוצים  להעביר כי אסור לאזרח ישראלי יהודי לשאת אחזרחית זרה שלא התגירה כחוק , אינו אנושי ובודאי אינו דמוקרטי .

לגבי הפלסטינאים הדבר שונה אתם יש לנו סכסוך לאומי. הם רוצים לכפות עלינו פלסטי- נאות בכוח ואנו רוצים להישאר ישראלים ולהישאר הבית של היהודים אבל זכותו של אדם לקבל על עצמו ישראליות ויהדות ללא קשיים מיותרים הרפורמים-יהודים והקונסרבטיבים -יהודים ואזרחי ישראל הם ישראלים כולל ערבים דרוזים צ'רקסים ואחרים אם הם מוכנים לתנאי האזרחות בעיקר נאמנות.ישראל לא צריכה לבדוק להם בציציות.

לגרש מהגר שגר כאן 10 שנים ויותר ואת ילדיו רק בגלל ספק ביהדותו זאת אכזריות מן השטןהיכן החמלה ? היכן העם סגולה ? תתביישו.

היהודים הם האחרונים שצרכים לשמור על טוהר הדת והגזע הם היו מגדולי הרפורמיסטים בעברם והן סיבה שלו יהיו

מתקדמים לא להחזיר עטרה ליושנה כי אם לחדש אותה !

"העזה ורומנטיקה בשאיפה ובמחשבה, וריאליזים גמור בהגשמה"
יוסף שפרינצק, ועידת היסוד של מפא"י 6-7.1.1930

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי