טוב שאובמה יעשה פה סדר

Thank you for rating this article.

הפוליטיקאים מרקע של ארץ ישראל השלמה, כשרון , אולמרט, צחי הנגבי ואחרים אנשי חרות נסיכי חרות ואחרים הלכו כי הם הבינו ששתי מדינות הוא פתרון עדיף לנו בהרבה ממדינה אחת דו לאומית שתהפוך לפלסטינאית . על רקע זה הוקמה קדימה בהחלטת ההתנקות מעזה , שהייתה קשה מאוד לאנשים בעיקר למפונים שגרו שם. היו רבים ואני ביניהם שכתבו באתרים שונים שכך צריך לעשות. אני גאה אם גם לי יש לי איזה פרור קטן בדרך להגעה לתובנה הזאת.

אני מאמין שהנשארים בליכוד ובניהם ובמיוחד לראש הממשלה נתניהו יש את התובנה הזאת , רק מה יש קואליציה הכוללת את :הבית היהודי , האיחוד הלאומי , לשעבר המפד"ל את ש.ס שהם מפלגות ימין בסגנון הישן קשה להבין את המציאות ,לגבי ליברמן וישראל ביתינו אני מאמין שהם די פרגמטיסטים , אבל משיקולים פולטים נוח להם כרגע להיות מחוברים לימין כדי למנוע פילוג במשלה והקמת ממשלת ליכוד קדימה עבודה.

ממשלות ישראל כבר מזמן תמכו בשתי מדינות לשני העמים בקווי 67 עם תיקונים על בסיס הדדי זאת איננה עמדה חדשה. הקפאת הבניה בזמן מסע ומתן איננה אומרת שלא יהיו תיקוני גבול וכמובן שישראל לא תותר על הגושים והשכנות היהודיות זאת זכותה וחובתה להצהיר זאת יומם וליל .

אנו יכולים לשמוח כי האמריקאים רוצים ללחוץ לפתרון כי מדינה דו לאומית היא מבחינתנו אסון קיומי.

לדעתי צריך לעושות מחווה של הקפאה גם בירושלים ולהתנות זאת א. בהדדיות ב. בתחילת המשא ומתן זה מצב של רווח או רווח . נגיע להסכם מה טוב לא נגיע לא אנו פוצצנו הכדור אצל השכן.

אפשר לצאת בהצהרה שבין הקפאה לבין הקו הסופי אין כול קשר.

האסון הגדול שיכול לקרות הוא שהפלסטינאים המתונים יתייאשו מפתרון של שתי מדינות וילכו על מדינה דו לאומית.

דבר גרוע נוסף הוא הכרזה חד צדדית של מדינה פלשתינאית עצמאית , בלי פרוז. בלי הכרה בישראל בלי שלום הלזה אנו מכוונים? זה יהיה פתרון של מדינה דו לאומית בשלבים !

לעיטים נראה שהישראלים והפלסטינאים הם כמו ילדים קטנים שרבים , ואובמה הוא המבוגר הגננת או השוטר שעושה סדר אדרבה שיעשה.

"דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות. הוא בוחן ובודק, מרחיק ומקרב ויש שהוא נאחז במסורת הקיימת ומוסיף עליה"
ברל כצנלסון, מקורות לא אכזב - דבר 1934

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - נלחמים בהסתה

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי