חייבים כיפת ברזל אינטרנטית עכשיו

Thank you for rating this article.

בימים האחרונים חווינו מתקפת טילים קשה והודות לצה"ל וליכולות הטכנולוגיות שלנו יכולנו לה. אלמלא כיפת ברזל התוצאה של סבב העימות הנוכחי יכולה היתה להיות קטלנית. אך לצד המלחמה הפיזית שנראית לעין, ישנה מלחמה וירטואלית שמתנהלת ברשת כנגד יעדים ישראליים. רוב המתקפות עד כה לא יצרו נזק בלתי הפיך אך על פי כל ההערכות, אנו צפויים להחרפה במתקפות הסייבר ככל שהמבצע יתארך.

התקפה מוצלחת אחת נגד אחד מהאתרים האסטרטגיים יכולה לשתק את המדינה ולסכן כל אחד מאיתנו - קריסה של תשתיות לאומיות או צבאיות, קריטיות ואסטרטגיות, כמו חשמל, אנרגיה, מערכות הגנה, תחבורה, מערכת התראות וקריאות חירום – וזו רק רשימה חלקית.

לפני כחודש שיגרתי מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו טענתי כי ישראל צריכה הרבה יותר מאשר הקמת מטה סייבר לאומי - נדרש להקים כוח משימה לאומי להגנת סייבר שיכלול את הממשלה, את הצבא ואת המגזר העסקי. אין ספק שלצבא הישראלי יש כבר יכולות בתחום הזה, אך כדי להתמודד עם סדרה של איומים חדשים, אסטרטגיים ולא קונבנציונליים, יש צורך בשיתוף פעולה עם האקדמיה והמגזר הפרטי.

חייבים להציב את איום הסייבר בעדיפות לאומית - כמו שהקמנו כיפת ברזל נגד הטילים הפיזי, חייבים ליצור שיתוף פעולה בין כלל הגורמים במדינה ליצירת כיפת ברזל אינטרנטית כבר היום.

"... אני רוצה להודות לבמה הרעיונית על העשיה הגדולה והחשובה שלה ..."
דניאל גיגי, פורום מפלגת העבודה

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי