איך הכלכלה החדשה יכולה לעשות מהפכה חברתית בישראל

Thank you for rating this article.

ארבע שנים אומרים לנו שהכלכלה לא יכולה להיות גם עסקית וגם חברתית. ארבע שנים אומרים לנו שפירות הצמיחה בדרך, אך למעמד הביניים משום מה הם לא מגיעים. ארבע שנים ויותר שמבטיחים לנו דיור בר השגה, אך המדינה מעניקה זאת כפירורים לנזקקים בלבד, ומתבססת על פתרונות מצומצמים כמו עמידר או עמיגור.

חשבתי הרבה מאוד על הנושאים האלה, וכיזם ואיש הייטק הגעתי למסקנה שאם ההייטק הישראלי מדורג במקום השני בעולם אחרי ארה"ב, אנחנו חייבים לנצל את הכוח האדיר הזה כקטר צמיחה למשק הישראלי כולו. עלינו להוביל לשינוי כלכלי וחברתי בכל מקום בארץ. אפשר וצריך לעשות את זה.

תוכנית הייטק בר השגה תוציא את ההייטק מהבועה האליטיסטית בה הוא נמצא במרכז הארץ, ותביא אותו לאוכלוסיות אליהם ההייטק לא הצליח לחדור עד היום. חיפה, נצרת, צפת, כרמיאל, בית שמש, ירושלים ובאר שבע יתמחו כל אחת בתחום טכנולוגי מרכזי בו יש לישראל יתרון תחרותי, כמו: טרור סייבר, ביוטכנולוגיה, סמיקונדוקטור או אנרגיות מתחדשות. סביב כל מרכז מצוינות כזה יוקם פרויקט לדיור בר השגה, שיוביל ליצירת מרכזים עירוניים פעילים ושוקקי חיים, מרכזי הכשרה ותרבות, מקומות עבודה רבים ופיתוח עסקים קטנים ובינוניים.

תפקידה של המדינה בתוכנית צנוע. עליה לתת הנחה משמעותית בקרקע לדיור בר השגה ולסייע בשכר לעובדים. בתמורה החברה הישראלית מקבלת צמצום פערים, עבודה, דיור, חינוך ותרבות. חלוקת פירות ההייטק על פני כלל המדינה תחזק את מעמדה של ישראל כמובילה בינלאומית בתחום ההייטק ותשמור על יתרונה היחסי שהתפתח במשך 20 שנה.

הגיע הזמן לשנות. בגלל זה נכנסתי לפוליטיקה. אני רוצה להביא את הניסיון העסקי שלי לרמה הארצית כדי שכולם יוכלו ליהנות מפירות הצמיחה.

אני מזמין אתכם להכיר מקרוב את התכנית באתר שלי, לשתף, להגיב ולהביע את דעתכם בעמוד הפייסבוק שלי.

"שלום יבוא כשהערבים יאהבו את הילדים שלהם יותר משהם שונאים אותנו"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי