האסטרטגיה של העבודה בנושא השלום היא מדויקת וחשובה

Thank you for rating this article.

יו"ר האופוזיציה, התארחה בשבתרבות בחולון ואמרה: "בשבועיים האחרונים אנו מתבוננים באכזבה רבה על האופן שבו מתנהלות השיחות. זו סטירת לחי לאמריקאים...זה טירוף מוחלט, במקביל לחזית הדיפלומטית והדווקנית בנושא איראן - להבעיר במקביל גם מדורה גדולה בכל מה שנוגע למו"מ המדיני."

יו"ר אופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', דיברה בשבתרבות בתאטרון חולון.

יו"ר מפלגת העבודה ויו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אומרת, כי העמדה האסטרטגית שנוהגת עכשיו מפלגת העבודה בהנהגת האופוזיציה, אך בפריסת רשת ביטחון אם תהיה התקדמות מדינית - היא הדרך המדויקת והיחידה לעודד אפשרות של הגעה להסדר עם הפלסטינים. "זחילה לממשלת נתניהו כעת היא סיום מידי של כל סיכוי להצלחת השיחות. נתניהו ייהנה מעלה תאנה גדול ויפה, ולא יצטרך לעשות עוד דבר, וזו תהיה חזרה על השגיאה הקשה שעשתה מפלגת העבודה בראשות ברק, כשישבה בממשלת נתניהו והייתה שותפה לקיפאון מדיני." יחימוביץ' הוסיפה, כי במידה רבה הסוגיה הזו היא אחת הסוגיות המרכזיות בפריימריז שיתקיימו לראשות מפלגת העבודה ביום חמישי - בין אלה שדוהרים לכל ממשלה גם אם זו ממשלת ימין כלכלי ומדיני ובין מי שמבקשים לחדד את זהותה של מפלגת העבודה ולהמשיך להשיב את האמון בה, בדרכה, ובאמינותה.

יחימוביץ' אמרה, כי מפלגת העבודה תוסיף לפרוס רשת ביטחון לראש הממשלה נתניהו אם יבחר בדרך השלום, אולם הדגישה כי "בשבועיים האחרונים אנו מתבוננים באכזבה רבה על האופן שבו מתנהלות השיחות עם הפלסטינים. בעיצומו של משבר חריף מול ארה"ב בסוגיה האיראנית, מוציאה הממשלה מכרז ל-23 אלף יחידות דיור בהתנחלויות. זו סתירה מוחלטת של הצהרותיה של ישראל בדבר הרצון להתקדם במו"מ וסטירת לחי לאמריקאים, שהם הנכס האסטרטגי החשוב ביותר שלנו. אנחנו בעיצומה של חזית דיפלומטית קשה ודווקנית עם האמריקאים בנושא איראן. חידוד החזית הזאת לא מביא שום תועלת למטרה שכולנו מסכימים איתה ואין עליה מחלוקת - שאיננו מוכנים לראות איראן גרעינית. מסלול ההתנגשות עם האמריקאים לא מועיל לנו בכך, ובוודאי שזה טירוף מוחלט להבעיר במקביל גם מדורה גדולה בכל מה שנוגע למו"מ המדיני."

"מפלגת העבודה בראשותי חידשה את חייה הפוליטיים והערכיים והתרוממה מרצפת ארבעת המנדטים שאליהם ירדה כאשר ישבה בתוך ממשלת נתניהו, כמעט אך ורק בזכות הכנסתו של סדר היום הכלכלי והחברתי, האמיתי, הצודק והנכון, לתוך הזירה הציבורית והפוליטית. כעת, בנסיבות שנוצרו, אנחנו מבצעים באופן המדויק ביותר את המחויבות המוחלטת שלנו להסדר מדיני ולחיזוקה של ישראל יהודית ודמוקרטית, ברשת הביטחון שאנו מעניקים בכל הקשור בתהליך ובהערת האזהרה שאנחנו מוסיפים תמיד - שצריכה להתרחש הבקעה מדינית מאוד דרמטית כדי שנאמין שראש הממשלה אכן מתכוון למה שהוא אומר וגם מבצע."

יחימוביץ' הוסיפה, כי על פי המדד החדש של הלמ"ס הבודק שכר לפי חציון ולא לפי ממוצע, ובכך מעניק ידע הרבה יותר נרחב על מצבם החמור של חצי מהשכירים במשק, צריך כעת 200 משכורות כדי לקנות דירה רגילה בישראל. "זהו כישלון כלכלי חריף של נתניהו ומדיניותו ואליו מצטרפת גם העובדה שאנחנו מקום ראשון בעוני ובפערים ברשימת מדינות ה-OECD.

אם מסתכלים על נתניהו, לפיד, בנט, לבני- יש ביניהם הבדלים מבחינה מדינית. מבחינה כלכלית כולם נמצאים בימין הכלכלי, השמרני, והמפריט, העיוור לפערים בין עוני לעושר. לכן יש לנו חובה להוביל את מפלגת העבודה, המפלגה הציונית היחידה, כאלטרנטיבה לתפיסה זו, בדרך אחרת בדרך של איזון בין שוק חופשי משגשג שיש בו תגמול למצוינות וחדשנות וההון הוא מבורך כל עוד הוא תורם ערך לחברה. אני ידידת התעשיינים ומלווה אותם יד ביד. יש הבדל בין תעשיית אמת שמייצרת מקומות עבודה לבין מי שרק יונק ערך מהחברה באמצעות משחק בכספי הפנסיונרים. מה קרה בישראל? הפירמידה התהפכה. מהחזקים ביותר לוקחים 0%, את מעמד הביניים חולבים עד המקסימום, ואפילו על העניים ביותר שלא מגיעים לסף המס מטילים מיסוי - באמצעות מע"מ. אני רוצה מערכת תחרותית, שווינוית שאין בה מונופלים, שהמדינה לא מפקירה את החלשים ביותר. שיש איזון בין אחריותה של המדינה לחינוך, תרבות, בריאות, לבין השוק החופשי."

-----------------------------------------

מתוך האתר של ח"כ שלי יחימוביץ'.