חזון חדש למפלגת העבודה כמפלגת השלטון הבאה

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודה- חזון ערכי וארגוני כמפלגת השלטון הבאה. 

א.  מפלגת העבודה

  1. עיצוב חזון ואסטרטגיה חדשים כמפלגת השלטון הבאה, על יסוד ערכים ציוניים, חברתיים, ומדיניים, תוך שמירה על הצביון היהודי והדמוקרטי.
  2. מיתוג המפלגה בנושאים חברתיים-כלכליים ומדיניים- ביטחוניים. היעד- מתחברים אל העם, בערים,במועצות,במרכז ובפריפריה, כולל עם חברינו במגזר הערבי, הדרוזי, הבדואי, והצ'רקסי.
  3. הקמת "ממשלת צללים" (כולל מפלגות אחרות, כולל המגזר הערבי). יש למנף את היות המפלגה באופוזיציה כיום,ולא רק להתווכח בנושאים שוטפים.
  4. על המפלגה להכין ולהאבק על "תקציב חילופי",תחילה יעדים ומטרות,ואח'כ יישום והטמעה. כמו כן רצוי לפתח במקביל מתווה של  "תקציב 0",שייבנה מלמטה למעלה ולא בשיטת הקיצוצים.
  1. הקמת גוף אופרטיבי של מזכירי המחוזות,שיהוו את "המטכ'ל" של מזכירי המחוזות של המפלגה בשטח.
  2. המזכ"ל הבא- רצוי מערי הפיתוח או מהתנועה הקיבוצית. חשוב לתת משקל לאזרחים מהפריפריות, ערי הפיתוח ,ההתישבות הקיבוצית והמושבית,ושכונות ותיקות.
  3. העמקת האחיזה של מפלגת העבודה בהסתדרות הכללית, אשר תפעל לחיזוק העבודה המאורגנת והפחתת עובדי קבלן בשירות הציבורי.
  4. להעלות את נושא העליה לישראל כנושא ליבה מרכזי של המדינה והחברה בישראל .

ב. הנושא המדיני

יש להאיץ את התהליך המדיני שהוא אינטרס של ישראל כמדינה יהודית,ציונית,ודמוקרטית.יש להגיע להסכם קבע או לשלבי ביניים,תוך שמירה על גושי ההתישבות הגדולים,וגבולות המבוססים על המרכיב הבטחוני,ועל שיקולים דמוגרפיים,ותוך שמירה על רוב יהודי במדינת ישראל. בכל מקרה אין להסכים למצב של מדינה דו לאומית.

ג. נושאי חברה וכלכלה

  1. השוויון בנטל-השירות בצבא היא זכות שיש לממשה באופן שווה עם מגזרים מסוימים- תעסוקה תחילה, ובמקביל-שירות לאומי- לערבים ולחרדים, ובהמשך- גיוס לצבא למגזר החרדי.
  2. עידוד הפריפריה- הקצאת קרקעות בחינם לצעירים וסטודנטים ששרתו בצבא, ובמקביל הקמת מרחבי תעסוקה,חינוך ותרבות ,בפריפריות.כמו כן יש להשאיר את מענק הפריפריה לדיור-בירושלים,בנגב,ובגליל.
  3. עם הקמת "הרשות למקרקעי ישראל",יש להחזיר את כל האחריות השלטונית והריבונית על הקרקעות -למדינה,  ולהפקיעו מהקק'ל.

4. תמיכה בחוק הדיור הציבורי,וכן לקדם דיור בר השגה,כמו גם עידוד בניה להשכרה. אוכלוסיות היעד הן בעיקר של צעירים ומשפחות משפרות דיור.

5. בכלכלה-לקדם החוק נגד ריכוזיות,לפעול למען מע"מ דיפרנציאלי,לקדש מלחמה בהון השחור ובהעלמת הכנסות,ולפעול לצמצום הפערים והאי שוויון בין האזרחים.

6. בחינוך- התמקדות בכ-50% שאינם משיגים תעודות בגרות,וחלקם אף לא מגיע לכתה י'ב (נשירה), בכל המגזרים.על המפלגה לעצב מדיניות לגבי מהות בית הספר העתידי כמו גם לגבי מהות בוגר מערכת החינוך,תוך שילוב המימד האנושי עם מימדי המדע והטכנולוגיה.

7. עידוד ערים חרדיות-כמו אלעד,קרית ספר,ביתר עילית, התכנית לעיר חדשה "כסיף" ליד ערד,חלק גדול של בית שמש(עד כדי חלוקתה לשתי ערים),וכן גם שכונות הומוגניות של אוכלוסיה חרדית(כמו באשדוד,נתניה,ירושלים)ולפתח בהם מתחמי תעסוקה לנשים וגברים בנפרד.ובמקביל-התנגדות נחרצת להקמת מקוואות ובתי כנסת,ומוסדות חינוך,בתוך שכונות חילוניות הומוגניות(כמו קרית היובל).

8. השכלה גבוהה - במאה ה-21 השכלה גבוהה היא צורך

לאומי ואישי להשתלבות של כל פרט בתעסוקה יצרנית, וכן כבסיס למחקר ופיתוח אקדמי ותעשייתי.

9. חיזוק השלטון המקומי (בצמצום מספר הרשויות הקטנות, ובעידוד איגודי ערים בנושאים משותפים כמו גם בפיתוח מיזמים כלכליים אזוריים).יש גם הצעות לפיתוח ממשל מקומי-איזורי,ע'י האצלה מהממשל המרכזי.

10.  לחזק הקשר עם יהדות התפוצות (כמו הקמת אוניברסיטה יהודית עולמית בירושלים, הקמת פרלמנט ישראל-תפוצות,ולחדש את המחלקה לעליה בסוכנות היהודית.

ד'. ירושלים

יש לפעול להעצמתה כבירת ישראל,בירת העם היהודי,ובירת המדע של ישראל.זאת על ידי פעולות לתוספת אוכלוסיה משכילה ויצרנית,העברת גופים ומשרדים ממשלתיים מהשפלה לירושלים,לקדם ולפתח עוד מפעלי תעשיה מודרנית וביומד,סטודנטים וצעירים כאוכלוסיית יעד,להקים ולפתח עוד מכללות(כמו לנושאי תיירות),ומרכזי מחקר(מו'פ) כמו לתחום הירוק(איכות סביבה,קיימות,אנרגיות מתחדשות, קלינטק, ומיחזור),ולפתח מרחבי תעסוקה.כמו כן על מפלגת העבודה להעמיק פעילותה הפוליטית בעיר,כדי שבמועצת העיר הבאה יהיו לנו מספר נציגים,ושהמפלגה תוכל להציג מועמד ראוי לראשות העיריה בבחירות הבאות.

ד'ר גדעון בן דרור

חבר הועידה הארצית וחבר מועצת מחוז ירושלים ,

לשעבר סמנכ'ל בכיר,פיתוח ובינוי,  משרד החינוך והתרבות ,

יועץ ועדת החינוך והתרבות בכנסת,

מכהן כסגן יו'ר עמותת הסגל הבכיר בשירות הציבורי,

ד"ר גדעון בן דרור                                       

נייד: 127 2994 (052)  

ירושלים                                                

 This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.