מכתב לשר בנט

Thank you for rating this article.

וכך כתבתי לשר בנט, דקות לאחר שכתב בפייסבוק על חוק משאל העם "רק העם יחליט".

"רק העם יחליט" אמרת כבוד השר לפני זמן לא רב. רק העם ייקבע את גורל הגיאוגרפיה של הארץ.

כי גאוגרפיה היא מהות, היא יסוד, צור מחצבתנו, DNA של עם ישראל, של מדינת היהודים. וכי נמסור שטח לאחר ללא הסכמת העם!? לא ולא! אוי לו למוסר אשר לא נועץ בריבון והרי מיהו הריבון - העם!

רציתי לשאול השר נפתלי כיצד מרגיש אתה כאשר העם לא קובע את גורלו הסוציאלי-חברתי-כלכלי. האם זנח הממשל גורל זה? איה מעשיך בתחום זה, שכן קולך לא מועיל לרעב, לקשיש, לניצול השואה.

איפה רצון העם, איפה החלטתו, עת מעל מיליון ילדים הולכים לישון רעבים, מוכי גורל, עצובים, ילדים למשפחות קשות יום שהמדינה מתעמרת והופכת את מצבם רע יותר, מידי שנה לשנה - מדוע שם, עת הפטיש מונף, המחסום מורם והגזרות רצות רצות להן, אתה לא נעמד על רגלייך האחוריות ודורש "רק העם יחליט"?

כאשר חומסים את אוצרות הטבע של מדינת ישראל, בחסות המדינה, הורסים לנו את ים המלח, יציר הבריאה ותפארת ישראל, מדוע אז אינך נעמד על רגלייך ושואג בקול גדול, צלול ונהיר "רק העם יחליט על גורל אוצרות הטבע שלו ולא בעל הון כזה או בעל הון אחר"!

מדוע כאשר במרתפי האוצר החשוכים והמלאים במספרים, בטבלאות ובגרפים, אך הלוקים בהסתכלות על הפרט הקטן העומד לו למטה, חושבים על העלאת גיל הפנסיה ל-70, ועוד בצורה רטרוספקטיבית, כאשר שנים כה רבות אנשים עמלו ושילמו כדת וכדין וכעת, כמו רוצה האוצר לקחת להם, לחמוס להם, את כבשת הרש הקטנה שלהם בדמות קצבת הזקנה, כאילו לא מספיק קשה פה עם גובה המשכורות, אינך מטפס על פסגת הר, רוח איתנה בלבך ואומר לפקידי האוצר "רק העם יחליט, לא תיגעו בכספיו אשר בעמל רב מגיעים לו"!

היכן אתה עת עובדי קבלנים נאנקים תחת הנטל, עובדים כה קשה למחייתם ולא זוכים לתנאים של עובדים מן המניין, משל היו סוג ב' וסוג ב' נחות הוא. מדוע אז אינך דורש לשאול את העם ומודיע חד משמעית "רק העם יחליט על גורל עובדיו"!

איה אתה כבוד השר, עת שירותי הבריאות הולכים ומדרדרים? הרפואה הפרטית נוסקת מעלה, ואילו נשימות האזרחים הרגילים נהיות כבדות וחולות בשל שירותי הרפואה שנסדקים ונמקים להם. איה אתה עת האזרחים הרגילים ממתינים לרופא זמן כה רב, בסבל ובכאב, וידו של הרגולטור אך מקצצת ומקצצת, הרופאים קורעים תחת הנטל, והרפואה הציבורית נשחקת והולכת? האין נראה לך ראוי לנאום בסמוך לביה"ח הדסה ולזעוק "רק העם יחליט מה תהיה רמת הרפואה לה הוא זכאי ועליה הוא משלם מיום היוולדו ועד יום מותו"!

איה אתה כבוד השר עת כל המעוולים מתרחשים, האזרחים סובלים וקולם אינו נשמע. אנו מחליטים בקלפי ופתקנו הוא כלעג לרש, כאבן שאין לה הופכין. נלקח ומושמד אותו פתק כשבריר שנייה לאחר סיום הבחירות, עת פקידים, רגולטורים, מוסדיים, בנקים וחברי כנסת וממשלה מסתובבים על כיסאותיהם ומחליטים החלטות קשות, חדות, חודרות ועזות ולא מעלים ולו פעם אחת את השאלה "מה העם הרוצה".

ומכיוון שאין הם עושים זאת, ודאי שאין הם אומרים "רק העם יחליט".

אז בתחום הגאוגרפי נתת לנו את הזכות להחליט. שלא מהסיבות הנכונות כנראה, אך נתת. האם באמת אתה חושב שזו כל התורה כולה? שזו המהות? שזה הדבר חשוב היחידי? התעורר כבוד השר נפתלי והער עמך את הממשלה, כי עייפה הארץ ועייפו אזרחיה ומאסנו בדיבורים.

"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו"
דוד בן גוריון, משמעות הנגב שדה בוקר 17.1.1955

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2015

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי