כשלון התהליך המדיני - באחריות נתניהו

Thank you for rating this article.

"ראשית אני רוצה רק להסתייג מההתגוללות של ח"כ מוטי יוגב על שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו, וגם על מרטין אינדיק. זה כבר עובר לנו ליד האוזן כי התרגלנו. יש הרבה מאוד גורמים פוליטיים במדינת ישראל שמתייחסים לארצות הברית כאל אויב. נאמרו כאן דברים מאוד קשים, על שגריר שהוא ידיד ישראל ועושה רבות למען ישראל, גם יהודי - אבל זה בסוגריים ואפילו לא רלבנטי. לדבר עליו כאילו הוא אויב המפעל הציוני, וגם לנזוף בו על כך שבחר לבלות את ליל הסדר עם משפחתו בארצות הברית - יש כאן חציית גבול שאמנם כבר התרגלנו אליה, אבל היא מאוד מאוד מזיקה למדינת ישראל."

לגבי אפשרת הכניסה לקואליציה, אמרה שלי: "רשת בטחון - משמעה זה להצביע בעד כל התקדמות מדינית שתהיה, למרות שאנחנו יושבים באופוזיציה. בכל פעם שהדברים יגיעו לכדי התקדמות של ממש, נחזק את ראש הממשלה ונבטיח לו חמש-עשרה אצבעות נאמנות לכל פריצה מדינית - אבל מבחוץ.

מילא אם הייתה עומדת לפנינו איזו דילמה. איומי פרישה של בנט, ואפילו פרישה שלו, הם סיבה מספיק טובה לחבור לבנימין נתניהו, לבוגי יעלון, לאביגדור ליברמן, לציפי חוטובלי? ציפי לבני ויאיר לפיד יצטרכו לתת דין וחשבון מאוד חמור על הישיבה שלהם בממשלה הזו, הבלתי-מועילה בעליל. הדיבורים האוטומטיים האלו, כאילו מפלגת העבודה רק יושבת כנועה ומוכנה להיות חלקי חילוף לכל מפלגה שלא תפרוש מהקואליציה - הדברים האלה לא מוסיפים לנו הרבה כבוד, ואין שום סיבה לעמוד ולהיות מין מישהו שעומד בשולי העיר, דופק על הדלת ומתחנן להיכנס - "רק תנו לנו להיכנס." 

אתה שומע את הדברים ממני - אז זו לא אמירה אסטרטגית או אמירה טקטית. ועוד דבר: מאשימים את בנט ואת ליברמן, שעכשיו הוא כבר בעור של כבש, ואת קיצוני הליכוד שהם באמת ימין קיצוני שלא מבטא את השקפתם של מצביעי הליכוד, שהם אמנם אנשי ימין אבל ימין רך ולאומי; אבל צריך לזכור - ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו. וההתרסקות של התהליך המדיני הזה שמעולם כנראה לא היה ולא נברא, היא על ראשו, באשמתו, והידיים הם ידיו."

---------------------------------------------------------

הראיון התקיים ברשת ב' ופורסם בבלוג של יחימוביץ'.

"באת מקלל, יצאת מברך."
חכ לשעבר יורם מרציאנו, על אהוד-ברק בלשכת העבודה 20.1.2011

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי