מפלגה מפוחדת

Thank you for rating this article.

אינני מבין איך מפלגת העבודה יכולה לתמוך במעשים הנוכחים של הממשלה בטענה שכאשר התותחים רועמים חייבים לתת גיבוי לממשלה. אפשר לחשוב שמצבנו דומה למצב במלחמת ששת הימים, במלחמת יום כיפור או במלחמת המפרץ. לא ולא. אנחנו נמצאים במשבר שנוצר לחלוטין על ידי הממשלה הנוכחית שבחרה להתחיל במערכה נגד החמאס על רקע החטיפה והרצח של בחורי הישיבה כאשר בפועל אין כל הוכחה לכך שהנהגת החמאס הייתה בתמונה.

ממשלת ישראל רצתה בהתמודדות הזאת. היא משרתת אותה במאמץ להרוס כל סיכוי לשלום עם הרשות הפלשתינית והיא משרתת אותה גם בסיפור הנרטיב שכל הפלשתינים רוצים אותנו בים. כאשר היא פתחה במערכה נגד החמאס ביו״ש היא בחרה להתעלם מכך שהכוח של החמאס בעזה. היא גם התעלמה מכך שהארגון במצב בכי רע, עם הגב לקיר, אין לה מקורות מימון למשכורות, לא נותרו לה בני ברית והוא במצב של הישרדות על סף אובדן השלטון בעזה. והינה, ממשלת ישראל, על חשבון התושבים בדרום ולא רק בדרום, החליטה לפגוע בחמאס: ההתקפה עליו ביו״ש בעיתוי הנוכחי חייבה את החמאס להגיב בכל הכוח מעזה ומסתבר שיש לו לא מעט. נכון, זה בקושי מזיז לנו כי אנחנו בבונקרים ויש לנו כיפת ברזל אבל זה מצדיק את ההפצצות בעזה ואת השמדת התשתיות של חמאס והפגיעה בפעילים. כאילו אף פעם לא עשינו את זה בעבר וכאילו זה אי פעם עבד ושכנע אותם להפסיק לשגר רקטות כשנוח להם. ממשלת ישראל רוצה להמשיך במערכה והיא אף שוקלת אולי להיכנס לעזה קרקעית. בינתיים מפלגת העבודה מוכנה לתמוך מבחוץ בממשלה, אותה ממשלה שאיננה מעוניית בשלום ואפילו לא בתהליך שלום.

הסיבה האמיתית לעמדה הצייתנית של המפלגה היא להערכתי כי ״העם ימני ועל מנת לזכות באמון העם, צריך ללכת עם העם״ - מעניין לאן נגיע עם העם הימני שלנו עד שמישהו במפלגה יתעורר ולוקח מנהיגות להוביל לכוון הנכון – כוון של שלום ודו קיום ללא פשרות ומדיניות יצירתית שמתייחסת למציאות סביבנו ברצינות. מספיק עם הניסון ללכת עם הקונצנזוס של נתניהו, צריך ליצור קונצנזוס חדש.

אם אנחנו לא מסוגלים להציע מדיניות אלטרנטיבית כעת, לצעוק אותה בכל מקום ולשכנע את הציבור שלמפלגת העבודה יש פתרונות טובים יותר שנותנים תקווה לעתיד טוב יותר אזי לא מגיע לנו לחזור לשלטון.

"איזה קורבן מקריבים בהליכה להצביע? מי שלא מצביע הוא חסר אחריות. כל אלה ידעו אחר כך להצביע על חסרונות, הם שוכחים שזה תלוי בכל אחד מאיתנו"
ישראל חופש, הארץ 2008

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי