על תנועת שמאלה ובכלל

Thank you for rating this article.

אמור לי מקטרגיך ואומר לך מי אתה (או כשחוטפים ז'פטות גם מהימין וגם משולי השמאל הקיצוני- כנראה שעושים משהו טוב):

שמאלהאתמול קיימנו כנס של תנועת "שמאלה" המבקשת לקיים פעילות חוץ פרלמנטרית ברוח ערכי השמאל הציוני ולחזק את מעמדו. אני מאמין באמונה שלמה כי אהבת והגנת המדינה, ציונות, פטריוטיות, והסברה ישראלית – נמצאים בדיוק באותו שדה בערך של חתירה לשלום, חיזוק הביטחון, נכונות לפשרות משמעותיות, התנגדות לשליטה בעם זר ותמיכה בפתרון 2 המדינות, העלאת שכר המינימום, צדק חלוקתי, לקיחת אחריות של המדינה על החברה וגורל אזרחיה, והתנגדות להפרטות של שירותים ציבוריים בסיסיים- וכל אלה הם הגשמת החזון הציוני במלוא מובן המילה.

כל הערכים האלה שייכים לשמאלנים כשרים למהדרין ואין לנו שום רצון, או כוונה לחמוק מהמילה היפה הזו, שיש מי שדואג להכתימה. 

שלא נתבלבל: 1. שמאל אמיתי הוא גם מדיני-בטחוני וגם חברתי-כלכלי, כי שמאל שהולך על רגל אחת הוא פשוט לא שמאל. 2. לשמאל בלי פריפריה (חברתית או גאוגרפית)- אין זכות קיום וזה קודם כל סוגיה ערכית ולא אלקטוראלית. 3. שמאל ישראלי וציונות- אלו מילים נרדפות. 
שלושת התובנות האלה זורמות לי בדם ואין לי שום כוונה לסטות מהן, יהיו העצות של טובי היועצים, הקטרוגים של גדולי המבקרים, הרמות הגבה של טובי הציניקנים. 

הבאנו לכנס קמפיינרים מקצועיים שהביעו את נכונותם להשמיע את זווית הראייה המקצועית שלהם. היו להם רעיונות טובים. היו להם אמירות מעניינות. והיו גם עצות ואמירות שאולי טובות בחישובי קולות קרים, אבל פשוט לא מתאימות לקו האידאולוגי- שממנו אין לזוז.

הגיע לכנס גם רועי צ'יקו ארד, כתב של "הארץ" שפרסם היום בעמוד החדשות "כתבה" שבה קטל את היוזמה, תיאר את הכנס כמדכדך וגם הציג מידי פעם באופן מגמתי תיאורים מתיאורים שונים. 
אני מוכרח לציין כי צי'קו ארד תיאר במדויק את התקוממותי אל מול ההפגנות שיצאו בזמן המלחמה נגד חיילי צה"ל ומשום מה נקראו הפגנות "שמאל"- כי באמת אין להן ולשמאל דבר וחצי דבר.

זכותו כמובן של צ'יקו ארד להתרשם ולחשוב מה שהוא מרגיש ואני מכבד את דעתו תהא אשר תהא. אמממה.... גוגל קטן מספר לנו שהוא היה, בין היתר, ממארגני אסופת שירים כנגד המלחמה בעופרת יצוקה (כי הרי ברור שישראל לא נאלצה להגיב בכח אל מול ירי הטילים של חמאס על אזרחיה, לא?), ובקיצור יש לי תחושה שהוא פשוט הביא ל-"כתבה חדשותית" על יוזמת שמאל ציוני - שמבקש להתנער מדעות שהם מנת חלקו- בעיקר את דעתו האישית.

מנגד- גם תגובות מבקרות ימניות לרוב, רצו להן ברשתות החברתיות.

יכול ויש מי שמרגישים בלבול עז מהעובדה ששמאלנים מדברים ציונות. "זה לא ייתכן", הם אומרים לעצמם. "חייבים לתת לדבר הזה פטיש של 100 קילו לפני שהוא מרים ת'ראש".
האמינו לי – אין דבר טבעי מזה. 

שורה תחתונה: להמשיך, להמשיך ולהמשיך כי שמאל ציוני וחברתי גדול, משמעותי וחזק – חיוני וטוב לעתידה של מדינת ישראל, ולא פחות חשוב מזה – נמצא בהישג יד.

=============================================

פורסם בעמוד הפייסבוק של ערן חרמוני ממייסדי "השמאל הציוני"

מפלגה שרוצה להתמודד על השלטון לא יכולה להיות מפלגה לא דמוקרטית. ההיסטוריה לא משקרת. מעולם לא כבשה רשימה פרטית, של איש כזו או אחר, את השלטון בישראל.
מרב מיכאלי, 24.1.2021

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי