להחליף את ביבי, זאת העבודה

Thank you for rating this article.

להחליף את ביבי, זאת העבודה.

אלדד יניבזה נשמע כמו ססמא, אבל זאת המציאות.

לפני פחות משנתיים היו פה בחירות. הראשונות מאז מחאת הקיץ המופלא ההוא. מלא התקווה והחלומות.

לפני פחות או יותר משבועיים הפיל ראש הממשלה בנימין נתניהו את הממשלה. ממשלה שעשתה במשך שנתיים כלום. שום כלום. ממשלה שלא הייתה בה תקווה. והיה בה חלום גדול שהתנפץ.

לפני שנתיים, בבחירות שהיו כאן, התמודדתי במפלגת ארץ חדשה, בניסיון לתקן תיקון גדול. לא הצלחנו להיכנס לכנסת ה-19.

מאז, בשנתיים שחלפו, פרסמתי את ספרי האינטרנטי, אותו תוכלו למצוא בבלוג שלי (www.eldadyaniv.com).

סייעתי לחשוף את האמת הכואבת והקשה בפרשת פואד בן-אליעזר, אדם שעבדתי איתו לא מעט שנים. אדם שאהבתי.

סייעתי לחשוף את הדירה שדליה איציק הסתירה, ועזרתי לגרום לכל המועמדים לנשיאות לחשוף הצהרת הון, לראשונה מאז ומעולם.

אמרו שהשפעתי מאד על המרוץ לנשיאות. זה כתר לא לי. אני ראיתי בזה חלק מהתיקון שאני מנסה לעשות כאן. תיקון אישי. לעצמי. ולסייע בתיקון לאומי. לישראל שלנו שכה הושחתה בעשורים האחרונים.

אז עכשיו יש שוב בחירות לכנסת. ה-20. בקושי עברו שנתיים מהבחירות הקודמות. ומבחירות על כלום, שום כלום, נוצרה פה פתאום הזדמנות אמיתית להחליף את ביבי.

ביבי הוא לא הבעיה היחידה לכל תחלואי החברה הישראלית. והחלפתו היא לא המעשה היחיד שיתקן את החברה הישראלית. אבל ביבי הוא הבעיה הראשונה ובלי החלפתו לא ניתן יהיה להתחיל בתיקון הגדול.

ביבי אחראי לכל מה שקרה פה בשש השנים האחרונות. ביבי יושב שש שנים על הכיסא. ועוד שלוש מהקדנציה הראשונה. תשע ויותר בסך הכל. ומה שביבי לא עשה עד היום, הוא כבר לא יעשה. מה שביבי לא פתר עד היום, הוא לא יפתור. ומה שביבי קלקל, ביבי לא יתקן. גם אתם שעדיין תומכים בו, יודעים את זה בלב.

מפלגת העבודה הקימה בשבועיים האחרונים מחנה דמוקרטי גדול. ופרשה כנפיה על ציפי ליבני ועמיר פרץ (שהיה הראשון לזהות והראשון לגלות מנהיגות ולשלם מחיר) ועמרם מצנע והתנועה. שאול מופז מקדימה והלוואי ומנו טרכטנברג ממחאת הקיץ ההוא ועוד רבים ורבות טובים שכבר חלק מהמחנה הזה.

המחנה הזה יכול לחולל תיקון גדול בישראל, אם רק תתנו לו צ'אנס. אני רוצה להיות חלק מהתיקון הזה. לתרום את תרומתי לתיקון. לכן החלטתי להצטרף למחנה הזה.

נכון, אני יכול להמשיך לתקן מבחוץ, לבדי. כמו שעשיתי בשנתיים האחרונות. אני יכול לנסות שוב להיבחר ואם אצליח הפעם - לתקן בכח גדול פי כמה והרבה יותר מהר, מבפנים וביחד. לא לבד. אלא עם קבוצה גדולה וחזקה. עם מחנה דמוקרטי חזק. ולתת עבודה.

הייתה לי ביקורת קשה על השיטה. על המפלגות הישנות.

מי שרוצה להיזכר במה שאמרתי, יכול למצוא את זה בקלות בגוגל.

אני מאד שמח שאפשר למצוא את מה שאמרתי, בגוגל. כי זו בעיקר תזכורת לי, לא לשכוח אף פעם מה שאמרתי. זו ההתחייבות שלי. ואם אשכח, תזכירו לי את זה, ובצדק. בפנים.

אתפקד מחר למפלגת העבודה. אנסה לקבל את אמון חבריה ולהיבחר בפריימריס. אצטרך ללמוד לעבוד בקבוצה. אצטרך ללמוד גם להשתתף ולא רק להוביל. אצטרך להתפשר במקומות שהרוב יחשוב אחרת אבל אצטרך לא לוותר אף פעם במלחמות צודקות, גם כשאמצא את עצמי לבד. גם כשאצטרך לשלם מחיר.

ובעיקר, אצטרך לא לאכזב את ליאור בת זוגתי ושלושת ילדיי, עומר, יותם ורוני, שרק בזכות אהבתם שלא הייתה תלויה בדבר, זכיתי ותיקנתי את מסלול חיי.

אני חושב שצריך לתת ליצחק בוז'י הרצוג צ'אנס להיות פה ראש ממשלה.כשאתם זוכרים להרצוג את העמותות מלפני עוד מעט 20 שנה, תזכרו שנגד ביבי – כשהיה ראש ממשלה בשנים האחרונות - נפתחו שלוש חקירות משטרה ונכתבו אינספור דוחות מבקר מדינה. על נהנתנות. ואי סדרים. וכספים.

ואז תזכרו שמאז העמותות והשתיקה שהרצוג בוודאי מצטער עליה היום, הרצוג למד ולא מעד שוב. וביבי כן. כל יום. כל שעה. לא למד וכבר לא ילמד.

אני שביקשתי לעצמי תיקון ומחילה על מקומות אפלים בהם הייתי, בוודאי מעניק את אותה מחילה למי שתיקן ולמד ובמשך כמעט 20 שנה לא חזר לאותו מקום אפל. אפילו לא התקרב.

בהרצוג יש משהו חדש. משהו שעוד לא ניסינו מאז היה פה לוי אשכול, מהטובים שבראשי הממשלה. קוראים לזה חנון. אני קורא לזה שפיות.

יש באמת סיבה לא לתת לשפיות צ'אנס? את ביבי אתם מכירים. את הרצוג עוד לא ניסיתם.

מחר אתפקד למפלגת העבודה ואבקש מכם צ'אנס גם לעצמי. הלוואי ותמצאו אותי ראוי לצ'אנס הזה.

אני מבטיח לתת עבודה.

====================

מתוך עמוד הפייסבוק של אלדד יניב

"עלינו ליצור צירוף של נכונות לקרב את המיעוט הערבי ליעודים הדמוקרטיים הפשוטים של המדינה, בלי להטיל על שכמם את מעמסת הציונות"
יגאל אלון, 1959

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 B

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי