גל אוחובסקי, אני מוותר על קולך

Thank you for rating this article.

שלום גל.

אראל מרגליתאני הח"כ הגאה. גאה במפלגה שלי שמאפשרת לאנשים לבחור איך לחיות את חייהם. ואני מוכן לוותר על קולות מלסקול חברים.

כבר כמה ימים שאני מתאפק מלענות לך. וזה לא פשוט לי, האיפוק הזה, כי אני כועס. כועס עליך על שהפכת חבר שלי למפלגה לשק חבטות. כועס על כך שצמצמת את הדיון על עתידה של מדינת ישראל לדיון על העדפה מינית. כבר שנים שאתה עוסק באאוטינג כפוי, מנסה לכפות על אנשים לצאת מהארון. אתה רואה בזה חלק מהמאבק הלגיטימי של הקהילה לשיוויון, רואה בזה צורך אמיתי. אני לא אוהב את הדרך שבה אתה עושה זאת, את הכוחניות שאתה מפעיל כלפי מי שעושים בחירה לגבי חייהם האישיים.

יש לך ולבן זוגך זכויות רבות במאבק הזה, גם ליצירה שלכם, אבל ההתעקשות הזאת, הספציפית, גובלת באלימות. הפעם הגדלת לעשות: דרשת מיו"ר המפלגה שלי שיפטר ח"כ שלא מצהיר בגלוי מה הן נטיותיו המיניות. קראת שלא להצביע למפלגת העבודה רק מפני שאחד מחברי הכנסת שלה הוא הומו לא מוצהר. כאן מדובר על קריאה לבעוט בנבחר ציבור שכל חטאו הוא שבחר שלא להכניס את הציבור לחדר המיטות שלו. נבחרי ציבור מפוטרים על עבירות ופשעים ובמדינת ישראל, תודות למאבק מתמשך של ארגוניי ואנשיי זכויות אזרח, להיות גיי זו לא עבירה על החוק. וללהיות גיי יש השלכה על המון דברים, גם על דברים שהם מעבר למאבק הקהילתי. יש משפחה והורים וסביבה, יש נפש. יש מגוון של גורמים שמשפיעים על החלטותיו של אדם לגבי חייו הפרטיים.

אין ספק ששוויון זכויות לקהילה הגאה הוא בסיסי וחשוב. ואין ספק שכוחו של המאבק הלהט"בי נובע, בין היתר, מכוחם של חבריה להתייצב מול העולם בפנים גלויות ובראש מורם ולומר "זה אני". והאישי והפוליטי, לעיתים, אחד הם. אבל הבחירות הנוכחיות הן הרבה יותר מאשר על נטיות מיניות. הן על שוויון ומוסר וצדק והסדר מדיני. הן על עתיד רחב היקף, הן בחירה בין מי שרוצה כאן דמוקרטיה לבין מי שרוצה מדינת לאום .כן, הבחירות הללו הן, בין היתר, על זכויות אדם ואזרח. ומי שקורא להעיף אנשים מתפקידם הציבורי רק בגלל הבחירות האישיות שלהם הוא אדם שזכויות אדם ואזרח לא חשובות לו כלל. והבחירות הן גם על עתידו של הדור הבא והדור שאחריו. ואני אגלה לך סוד, גל: יוקר מחיה ופערים והיעדר תהליך מדיני פוגעים בילדים של כולם. גם של זוגות סטרייטים וגם של זוגות חד מיניים. עוני לא מבחין בין מי שיש לו אבא ואמא לבין מי שיש לו אבא ואבא.

הקריאה שלך לראש המפלגה שלי היא התעלמות מהמכלול. אתה כל כך שקוע במטרה הנקודתית עד שאתה שוכח את המטרה הגדולה. ישראל דמוקרטית זה יותר חשוב מלבייש את מי שפועל ונלחם למענה. אתה יכול להוציא מהארון עוד מאות אנשים, מה זה ישנה אם הם ייצאו לתוך מדינה שבה זכויות המיעוט נרמסות ברגל גסה?

במעשה שלך הפכת את הקהילה ההומו לסבית לחד ממדית. כאילו רק זה מה שמטריד אותה, שרק בזה היא מתעסקת. להיות הומו זה זהות. במעשה שלך אתה הופך את זה למקצוע. אז אם אתה מחפש מי הח"כ, בבקשה: אני הח"כ הגאה. גאה במפלגה שלי שמאפשרת לאנשים לבחור איך לחיות את חייהם, גאה בבוחרים שלנו שמסתכלים על ישראל בפרספקטיבה רחבה ולא מזווית צרה אחת וספציפית. כל אחד ואחד מהח"כים שלנו ראויים. ואני שופט אותם על פי עשייתם, לא על פי גייזיותם.

כן, אנחנו נבחרי ציבור. יש לנו אחריות להעביר מסר גם אם המסר הזה לא מאוד נוח. אבל יש לנו גם חיים פרטיים ומשפחות וסביבה, יש לנו גם אותנו.

אמרת שלא תצביע למפלגת העבודה אם לא נוציא מהארון חבר שלנו? אני לא אציץ לך מאחורי הפרגוד כמו שלא אציץ מאחורי דלת חדר השינה של אף אחד מחבריי. אבל מהלב אני אומר לך, כפוליטיקאי שרגיל להילחם על כל קול, בצער רב אני מוותר על קולך. כי בשורה התחתונה אני בן אדם ואני מוכן לוותר על קולות מלסקול חברים שלי בכיכר העיר.

==========

מתוך אתר וואלה!

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון, הצעה לפרוגרמה למפא"י 1928

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי