שוד הקופה נעצר

Thank you for rating this article.

ניצחנו!

סתיו שפירעצרנו אותם. חשוב לי לעדכן אתכם בחדשות: בעקבות הפנייה שלי לוועדת הבחירות, נעצרה העברה של 13 מיליון שקלים להתנחלויות, והאוצר הודיע שיעצור את כל ההעברות התקציביות עד שהממשלה הנבחרת תצביע על התקציב החדש. הכסף של אזרחי ישראל לא ישמש כשוחד בחירות. בלי העברות למקורבים. בלי ניצול של כספי הציבור לקניית קולות. המאבק העיקש שלנו מוביל לשינוי עמוק במנגנון שמנהל לנו את הכסף - ולא תמיד כחוק - בעשרות השנים האחרונות.

כפי שפירסם הערב אמנון אברמוביץ' בערוץ 2, על-פי התחייבות רשמית של משרד האוצר, וועדת הכספים לא תוכל לשמש כצינור להעברת כספים פוליטיים.

אתם בטח זוכרים איך בישיבה האחרונה של ועדת הכספים ניסו אנשיו של ראש הממשלה בשיתוף עם יו"ר הוועדה, סלומינסקי, להזרים עשרות מיליוני שקלים בבונוסים תקציביים ליהודה ושומרון. 13 מיליון הועברו להקמת מתחם תיירות בברקן. מדוע? מי החליט? תחת איזה קריטריונים? כשהטחתי בסלומינסקי שהוא מעביר שוחד בחירות, הוא הרחיק אותי בכוח מהישיבה.

בעקבות המחטף פניתי לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לעצור את המשחק הפוליטי בכספי המסים של הציבור. נתניהו וסלומינסקי שלחו הסברים מתחמקים, אך בתגובה, היועץ המשפטי לממשלה הודיע להם שהוא לא יכול להגן משפטית על ההעברה הזו - והיא מבוטלת. היום, בעקבות ההתעקשות שלי על עצירת השוחד הפוליטי, הודיעו באוצר שהם מפסיקים את ההעברות התקציביות עד שיעבור בכנסת תקציב מדינה רשמי חדש.

מזה עשרות שנים הממשלה מעבירה את הכסף שלנו ליעדים מסתוריים, חלקם - כמו שמסתבר בפרשת ישראל ביתנו - לא חוקיים, באמצעות המסלול הפרוץ של ועדת הכספים. מדובר ב-60 מיליארד שקלים מדי שנה.

אחרי שנתיים של מאבק בשיטת הקומבינות של ועדת הכספים, הצלחנו להציב גבול להפקרות.

כפי שאמר אברמוביץ' הערב, "ייתכן שמדובר בתחילתו של עידן חדש".

================

מעמוד הפייסבוק של ח"כ שפיר

"עשבים שוטים, גדלים ליד שיבר מטפטף."
תומר פינס יור המשמרת הצעירה - 2019

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי