השקת מתווה מדיני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני

Thank you for rating this article.

מתווה מדיני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיניחברות וחברים יקרים, אני מתכבד ונרגש מאוד להזמינכם/ן לאירוע השקת "מתווה מדיני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני", במעמד יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, חברות וחברי כנסת.

המתווה שאציג בפניכם, מהווה בסיס איתן להגעה לתוצאה הרצויה היחידה: הסכם קבע של 'קץ כל התביעות' בנינו לבין הפלשתינים.

מתווה חדש זה, שומר על האינטרסים הביטחוניים והחיוניים של ישראל, שומר על ירושלים מאוחדת, פותר את בעיית הפליטים הפלשתיניים מחוץ לגבולות ישראל, משאיר את מרבית המתנחלים בביתם, מחזק את מעמדה של ישראל בעולם ומעניק לישראל רוח גבית למלחמה חריפה וחסרת פשרות בטרור.

חשוב מכך, מתווה זה מציע פתרון לסכסוך באמצעות היפרדות מהפלשתינים לשתי מדינות לשני עמים.

פתרון אשר ישמור על הדמוגרפיה הישראלית עם רוב יהודי מוצק, ויוריד סופית מהשולחן את האפשרות לקיום מדינה דו-לאומית, אפשרות המסכנת את ישראל ואת המפעל והחזון הציוני כולו. "ישרא-סטין"? לא בבית ספרינו.

המתווה המוצע הוא תוצר של שנתיים עבודה בהן כיהנתי כיו"ר השדולה לפתרון הסכסוך הישראלי-ערבי בכנסת ("שדולת שתי המדינות"). שנתיים בהן נפגשתי עם עשרות גורמים ישראליים, פלשתיניים, בינלאומיים וכן עם גורמים רבים בעולם הערבי.

אני סבור כי בכוחו של מתווה זה לשמש הצעה ישראלית-ציונית הולמת לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני, ובמידה לא מבוטלת להוות צעד חשוב לקראת פתרון חלקים משמעותיים מהסכסוך הישראלי-ערבי.

דברים שאמרתי אתמול בכנסת, על אוזלת היד וחדלונה של ממשלת הימין, על חוסר האומץ שלה ועל הובלתה את ישראל לעבר מדינה דו-לאומית תמצאו בעמוד הפייסבוק שלי. וגם פה.

"הגיע הזמן לומר ל"עאלק ימין" את האמת המרה בפנים!

הימין מוביל אותנו למדינה דו-לאומית, יהודית-ערבית, להרס המפעל הציוני ולסופה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. 

מי שלא רוצה את אבו-מאזן כשותף למו"מ - יקבל אותו כשותף לשולחן הממשלה במדינה הדו-לאומית המשותפת. אותו ועוד כמה מליוני פלשתינים נוספים. 

הימין הוא כבר לא המחנה הלאומי, אלא המחנה הדו-לאומי.

הימין הופך לפוסט-ציוני, כי הוא חותר תחת הרעיון הציוני המחייב רוב יהודי בישראל. 

לא ניתן לזה לקרות - לא אם זה תלוי בנו! 

נמשיך וניאבק למען ביטחון ישראל, חוסנו של צה"ל ומיגור הטרור - אך ניאבק גם כדי להיפרד מהפלשתינים וכדי לשמור על צביונה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי וכמדינה יהודית ודמוקרטית."

"הארץ הזו שייכת לשניים לערבים היושבים בה וליהודים בכל העולם"
דוד בן גוריון, 1970 - מוקד הטלויזיה הישראלית

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 1922-1995

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי