אנחנו חייבים להוביל אלטרנטיבה

Thank you for rating this article.

השתתפתי הערב בפגוש את העיתונות והתייחסתי לקולות שחזרו השבוע בדבר הקמת ממשלת האחדות. זה מדהים איך בכל פעם שיש איזו מתיחות ביטחונית מדומה או אמיתית (ברוב המכריע מדומה) עולה עניין האחדות. הפעם חזר לסדר יומנו הנושא הכל כך אהוב על נתניהו ודורשי האחדות - צנטריפוגות, גרעין, איום קיומי, אירן ... צירוף מילים המסב עונג לכל משתוקקי האחדות וחבריהם.

אז בואו אעשה לכם סדר בעניין ממשלת האחדות. אתחיל בכך שאומר אנחנו לא מצטרפים לשום ממשלה של נתניהו, והרצוג לא צריך לעלות על מטוס ולצאת למסע הרצאות למען נתניהו, אלא להשאר בארץ ולפעול מכאן - אם בכלל יש מה לעשות עוד נגד ההסכם. בבקשה די עם הסיפור שחייבים אחדות כי ישראל נמצאת תחת איום קיומי... האיום הקיומי היחיד שיש באיזור זה האיום על חייה של הקואליציה הרעועה של נתניהו... ומעבר לכך לכל מפנטזי האחדות אומר - אין לכם מושג כמה שאני רוצה להיות שר ובוודאי שר משפיע... אני הרי עוד תחת הטראומה של ההתפטרות שלי מהממשלה של אולמרט אחרי מלחמת לבנון השנייה, שמסתבר שרק אני זוכר זאת, ורק אני נשארתי לפרגן לעצמי על כך.

ולמרות זאת, אני אומר בקול רם, צלול וברור שאסור לנו לחשוב על כניסה לממשלה עם נתניהו, לא רק כי עד לרגע זה (כן, מה לעשות) לא הונחה שום הצעה שאדם סביר יאמר עליה שהצעה כזו מצריכה עיון, אלא חברות וחברים יקרים, ״אכלנו אותה״ כשקיבלנו 24 מנדטים, שזה לתפיסתי מספר מחייב כי זה מספר שהופך אותנו לאלטרנטיבה … אז אני מתנצל שלא קיבלנו שוב 13 או 15 מנדטים כי אז אני מניח שלא הייתה התלבטות וכמיטב המסורת היינו שמחים לשרת את נתניהו תחת הכותרת המביכה להשפיע מבפנים.

לסיכום: אנחנו לא מצטרפים לשום ממשלת אחדות, לא רק כי אף אחד לא הציע לנו באמת, אלא כי אנחנו חייבים להוביל אלטרנטיבה. חברי הרצוג, חברי כאח לי, חייב להתעשת ולהאמין שסיכוייו להיות ראש ממשלה גדולים לאין שיעור מסיכוייו להשפיע מבפנים ... ובבקשה די לתחושות הנחיתות שלנו כשמדברים על אהבת הארץ - לא הרגשתי ואינני מרגיש יותר שום צורך להתנצל או להסביר עד כמה אני אוהב את ארצנו!

===============

מעמוד הפייסבוק של ח"כ כבל

"על מקורה של המסורת וההיסטוריה הלאומית כבסיס לדור הנוכחי לבנות, לשנות ולתקן. נזכור את נפילת העם היהודי ובית מקדשו פעמיים, פעם שניה בגלל שנאת חינם. נזכור - נשנה - נתקן"
ברל כצנלסון, "דבר" 1934

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי