תגובה להשמצות אמנון זילברמן

Thank you for rating this article.

באמת שהתאפקתי. הקשבתי לעצת חברים רבים שממש ביקשוני לא להגיב. אך הגיעו מים עד נפש. הנה תגובתי הראשונית להשמצות ולמסע ההסתה והרפש של אמנון זילברמן כנגדי, כנגד היו״ר, אך בעיקר כנגד המפלגה:

חיליק בראדם המוכן לשקר, להסית ולהשחיר את פניה של מפלגה שלמה והעומדים בראשה, ולהקריב את עתידה וחוסנה של המפלגה כולה על מזבח האינטרסים הצרים והאגואיסטים שלו, לא ראוי להיות שליח ציבור מטעם המפלגה, ולטעמי האישי (בלבד) אף לא ראוי להיות חבר מפלגה.

אדם הגורם למפלגה נזק תדמיתי כבד, באופן מודע ומכוון, באופן בוטה וברוטלי, אלים ומסית כפי שעשה אמנון זילברמן, מאבד את הזכות לטעון לכל תפקיד מפלגתי שהוא.



ולגופו של העניין הפנימי: מי שמכיר את ההתנהלות הפנימית, יודע כי הייתי זה דווקא אני שתמכתי בדיונים השונים בעריכת בחירות פנימיות ללשכה ולתפקיד המזכ"ל בהקדם האפשרי, בחירות אשר לצערי הרב ובניגוד להמלצתי, ומסיבות שונות, נדחו.

מי שמכיר אותי גם יודע שהייתי זה אני אשר בין היתר הביא לשינוי החוקתי שימנע כפל תפקידים של ח״כ ומזכ״ל, גם מתוך הצורך לקיים בחירות פנימיות, וגם מתוך ההבנה של העומס הרב הנובע מכפל התפקידים. למרות שרבים לא הסכימו איתי על זה.

למרות עומס רב זה, אני גאה כי נפלה בחלקי הזכות להיבחר ולשמש בתפקיד מזכ״ל מפלגתי האהובה, בתקופת השפל הקשה ביותר בתולדותיה.

אני גאה עוד יותר על שבתקופת כהונתי כמזכ״ל השתקמה המפלגה כלכלית, פוליטית ומוראלית בצורה חסרת תקדים, וכי כיום, על אף כל משמיציה, מבחוץ ומבית, היא מפלגה נטולת חובות כספיים, אשר שילשה את כוחה בכנסת מאז ימי השפל, מפלגה מלאת פעילות, חוגים, תאים וסניפים, שוקקת חיים והמקיימת שיתוף פעולה פורה בין דור המייסדים והוותיקים לבין צעירים סטודנטים ונוער מופלאים המאמינים בה ובדרכה.

חלק מהחיים הדמוקרטיים הערים והשוקקים במפלגה טומנים בחובם גם רגעים קשים וויכוחים מרים. זה טבעי וחשוב. אך מעשהו של זילברמן חרג מגבולות הויכוח הפנימי הלגיטימי.

שיקומה הסיזיפי והמייגע של המפלגה, עליו אני עמל שנים, תחת ארבעה ראשי מפלגה, כתף אל כתף עם אלפי חברות וחברים טובים אחרים, יכול להיפגע ולההירס ברגע אחד בודד.

מסע השיקום שאני גאה בו יכול להיהרס בדיוק בגין פעולות מכוערות ומחרבות מבית כמו מסע ההשמצה וההסתה הברוטלי של מר זילברמן, אשר תאוותו האישית וההרסנית חצתה את גבולות הנכון והמותר, ופגעה בבית שלם של פעילות ופעילים רבים, שנותנים כל יום את נשמתם להצלחת המפלגה ושגשוגה. על זה נאמר ״מהרסייך ומחריביך ממך ייצאו״.

אך זה לא יקרה. לא ניתן לפעולות כגון אלו להוריד לטמיון את שיקמנו, תחייתנו כמעט מן המתים, בנייתנו, חיזוקנו וחזרתנו לציבור. נמשיך ונחזק את הבית למרות ועל אף מעשים בזויים ופוגעניים כגון אלו.

נמשיך ונקדם את פרוייקט ״מעגלים מתרחבים״ שיזמה ח״כ מיכל בירן. אותו פרוייקט חשוב אשר את השקתו החגיגית חירב זילברמן בהינף יד (תרתי משמע), בפעילותו הפסולה. אירוע חשוב ביותר אשר כל ששמע ממנו עם ישראל בתקשורת, לצערי הרב, הוא מופע האימים שזילברמן וקומץ של 4-5 אנשים נוספים סיפקו לנו.

לגבי טענותיו החוזרות ונישנות בכל מדיה אפשרית ל״גזענות במפלגה״, הרי שהטענה לא ראויה אפילו לתגובה. ובכל זאת אומר שאני גאה להיות מזכ״ל המפלגה הכי לא גזענית בישראל, ובעלת שיעור החברים, מזכירי הסניפים וראשי המפלגה המזרחיים, הגבוה ביותר מבין כלל המפלגות הדמוקרטיות בישראל.

טענה זו, מעבר להיותה שיקרית, בזויה ומסיתה כנגד המפלגה, היא הכתמת המפלגה באופן חמור, שיקרי ומכוער, שיש בו גרימת נזק תדמיתי חסר תקדים למפלגה, דבר אשר כאמור לא מזיז למר זילברמן במסע ההרס המפלגתי שלו. אך מסעו זה לא יצלח. חזק חזק ונתחזק.

באשר לסיפוריו של זילברמן בתקשורת על חייו האישיים הקשים, בטח לא הוא ילמד אותי על צמיחה מעלה ״בעשר אצבעות״, לא על צמיחה כבן למשפחה מזרחית בשכונות מצוקה, ואף לא על לימודים בפנימייה. גדלתי בשכונה כזו בדיוק, באתי ממקום כזה בדיוק, עברתי שלוש פנימיות מתוך 9 מוסדות לימוד בהם עברתי בילדותי, ואני גאה בדרכי ושלם איתה ברוך השם, בלי להתנצל ובלי להאשים ולהסית כנגד המפלגה שלי (!) ובלי לתת נשק כנגד מפלגתי בידי יריבנו הפוליטיים (!). ההיפך, דווקא ככזה אני אומר: אני גאה להיות חלק במפלגה החשובה הזו ואוהב אותה.

מפעילותו והשמצותיו כנגדי איני חושש. אך אני קורא לזילברמן להתנצל על התנהגותו החמורה והנלוזה, ובעיקר על פעולותיו ההרסניות והמסיתות כנגד ביתו שלו, ביתנו, על אף שאת הנזק יהיה קשה לתקן. ולמרות זאת תקון נתקן ונמשיך לחזק את הבית היקר שלנו.

נעשה זאת לא רק למען המפלגה עצמה, אלא גם ובעיקר למען חזרתה של המפלגה להגה השלטון, למען מאבק אמיתי על דמותה של המדינה, למען חברה צודקת יותר ולמען עתיד מדינתנו היקרה.

בתמונה: היום, במהלך דיון הכנה בן 6 שעות לקראת הועידה הרעיונית ביום ראשון.

============

מעמוד הפייסבוק של בר