אמילי מואטי - ראיון מיוחד במגזין את

Thank you for rating this article.

ראיון מיוחד במגזין את ותודה לתחיה ברק ואת הראיון המלא "אמילי מואטי - ראיון מיוחד" אפשר לקרוא באתר האישי שלי.

אמילי מואטי"... את האנרגיות האלה היא לוקחת עכשיו גם אל פרק ב' שאליו היא מכוונת – החיים הפוליטיים. היא מעולם לא הסתירה את החיידק הפוליטי שבה, ובבחירות המוניציפליות הקודמות טבלה במים לראשונה כשהתמודדה למועצת עיריית תל אביב ברשימה היהודית־ערבית "עיר ללא גבולות", שלא עברה את אחוז החסימה. ההודעה מסוף החודש שעבר שהיא סוגרת את משרד היח"צ שלה הסגירה סופית את העובדה שהיא תולה את נעלי היועצת ומפשילה שרוולים כדי להתמודד בעצמה. כעת היא מאשרת פה לראשונה שהיא ממתינה להכרזה על הפריימריז במפלגת העבודה כדי להודיע רשמית על התמודדות. את הבחירות האחרונות, אגב, עברה כיועצת לכמה מועמדים. ההערכות במפלגה הן שהיא בת טיפוחיו החדשה של עמיר פרץ, מקום שהיה שמור בעבר לשלי יחימוביץ' ומרב מיכאלי, מה שמסביר את האומץ להתמודד ללא מפקד.

למה מיהרת לסגור את המשרד? מה את יודעת שאנחנו לא? בחירות בפתח?

"רציתי להצטנן מפוליטיקאים אחרים. אני לא רוצה יותר להעביר הודעות לעיתונות בשם מפלגות וחברי כנסת. אני גם לא רוצה יותר להופיע כפרשנית, אלא כאדם שלתפיסת עולמו יש מקום בציבוריות הישראלית. בינתיים, עד הבחירות, אני משלימה את התואר שלי בהוראת אזרחות".

את נכנסת לרשימה עמוסה בנשים חזקות.

"את שלי יחימוביץ' אני מאוד מעריכה. ההליכה שלה עם האמת שבתה אותי. לי ולסתיו שפיר יש אחוות נתנייתיות", היא מחייכת ומסתפקת בזה. "מרב מיכאלי היא פרקטית בעיני, שילוב נכון של חוכמה ופמיניזם. אבל אני לא מעריצה או מצדיעה לאף אחת חוץ מלאימא שלי".

הדיבור הוא שאת בת חסותו של עמיר פרץ.

" אני לא יודעת מי אומר ולמה אומר אבל אני לא אדחה את היד שמוגשת לי אם היא מגיעה מאדם שמאמין בי. אני לא אשכח איך מיד עם בחירתו של פרץ לראשות העבודה כל האליטה עברה ל'קדימה'. זו חוויה של דיכוי שחוזרת על עצמה. הכל דמוקרטי ויפה עד שמזרחי נבחר. אני מחבבת אותו אבל עדיין לא ישבנו יחד. צורם לי שאומרים שהוא יעבוד כדי שאני אבחר. אני מעדיפה לזכות בקולות של אנשים שתפיסתי משקפת את תפיסתם מאשר באלה שיצביעו לי כי ביקשו מהם".

התאכזבת בעבר מהעולם הפוליטי. הרבה גבות הורמו כשריבלין נבחר לנשיא בעזרתך אך לא מינה אותך לתפקיד רשמי.

"אם הייתי רוצה תפקיד, זה היה קורה. אבל אז איך הייתי יכולה להיכנס לפוליטיקה, כח"כית במפלגת שמאל, אם כיהנתי בעברי כדוברת של נשיא ימני? כשאת עובדת עם מועמד, המטרה היא הקמפיין, לא היום שלמחרת".

דיברנו קודם על התנהגות שאת בעצמך מכנה בריונית. משלמים על זה מחיר. ותיקי העבודה אולי לא ידעו איך לאכול אותך.

"אני נמצאת היום בנקודה כזו ששום יבחוש אשכנזי לא יגרום לי להרגיש רע עם עצמי. איש לא יוכל לערער את הזהות היהודית, הישראלית, המזרחית והמגדרית שלי. אני מרגישה חזקה איפה שאני נמצאת, ואין לי בעיה להגיד שאני מעדיפה חברת כנסת בינונית על פני חבר כנסת בינוני, וחבר כנסת מזרחי בינוני על פני חבר כנסת אשכנזי בינוני".

מואטי לא חוששת מהתמודדויות קשות. במערכת הבחירות האחרונה הותקפה באלימות על ידי פעיל ימין. היא מפתיעה בשיחה כשהיא מודיעה שסלחה לאיש שתקף אותה. "הייתי בכנס בחירות וקיבלתי הודעה שחנין זועבי הותקפה. יצאתי מהבניין לחפש אותה וראיתי את ברוך מרזל ופעילים נוספים. מישהו הצביע עלי וקרא 'זו היועצת שלהם'. מיד התחילה התגודדות סביבי וצרחו לעברי קללות איומות כמו 'שערבים יאנסו אותך'. הרגשתי חבטה בראש, מישהו היכה אותי עם מוט של דגל ישראל. זה נגמר בבית חולים".

לקראת סיום, נחזור לנושא לשמו התכנסנו. התחלת לעשות מפקד?

"לא".

חוגי בית?

"מגיעה לכל מקום שמזמינים אותי לדבר. כל מי שרוצה לדבר איתי, שיתקשר".

צוותי חשיבה?

"כל צוות המשרד שלי. הם יהיו בשבילי. אני גם נשואה לאדם הכי חכם שהכרתי. מהיום שהכיר אותי הוא יודע שאני רוצה להיות חברת כנסת".

נו, ככה מנצחים?

"אין סיכוי ולו הקטן ביותר שאני לא מנצחת את זה. אני לא חושבת מחשבות על הפסד ומבחינתי גם אם יצביעו לי 3000 איש שאני משקפת את עמדתם אז ניצחתי. במפלגת העבודה אין עוד אנשים עם ביוגרפיה כמו שלי. אני צריכה להיות שם" ..."

"עוני זה לא רק לחם. זה מושג רחב. מי שתופש את בעיית העוני כבעיית לחם הוא צר אופקים. עוני הוא בתרבות בחינוך בתעסוקה. עוני הוא בסולידריות ובעוצמה פנימית"
עמיר פרץ

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - נלחמים בהסתה

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי