מפלגת העבודה עוברת תהליך חשוב של ניקיון

Thank you for rating this article.

ההיסטריה מיותרת. אין צורך בהספדים ובגינוני האבל הרגילים של השמאל שמגיעים ברפלקס מותנה לאחר כל אירוע כזה.

אין גם צורך להתעסק בקרבות הרחוב שמנהלים הרצוג ויחימוביץ', זה פשוט משעמם. אין דבר יותר קל מלכתוב עכשיו סטטוסים סרקסטיים על הרצוג ועל הפארסה הפוליטית של הימים האחרונים, להיסחף אחר הכותרות על הסכינים הנשלפות ולשתף טורי דעה על פי האינטרסים המחנאיים שהם משרתים. אבל אז נחמיץ את הסיפור האמיתי.

והסיפור האמיתי הוא שמפלגת העבודה עוברת תהליך חשוב של ניקיון.

מה שקרה בשבועיים האחרונים הוא לא פחות ממדהים. חבורה מעוררת השראה של צעירות וצעירים שהבינו את ההשלכות הרות האסון של כניסה לממשלה, עמדו מהרגע הראשון מול הנהגת המפלגה ואמרו - עד כאן. אתם לא תמכרו את העתיד שלנו כאן בשביל סידור עבודה, אתם לא תחסלו את הסיכוי של המחנה שלנו לכבוש את השלטון רק כי אתם החלטתם שאתם לא מסוגלים, אתם לא תגרמו לנו להפסיק להילחם על לבו של הציבור הישראלי רק בגלל שאתם עייפים. והקול הזה היה כל כך צלול ואותנטי שהוא סחף אחריו כמעט את המפלגה כולה, מבכירי הח"כים ועד אחרוני הפעילים.

וכדי שהתהליך הזה ימשך אסור שנתכנס איש איש למחנהו המפלגתי ומשם ננהל קרבות פנימיים אין סופיים. תנו להם להתקוטט, ולקלל ולתקוע סכינים. במקום לבזבז על זה אנרגיה, צריך להפנות אותה ליציקת תוכן אל תוך המושג "אלטרנטיבה", לבניית סדר יום אידאולוגי ולהכנסת כוחות חדשים למפלגה.

מאחורי הכותרות האלה מסתתרת עבודה קשה וארוכת טווח. אבל כך, ורק כך, נוכל בבוא היום להפוך את הבית הפוליטי שלנו לבית שנוכל להיות גאים בו.

========

מעמוד הפייסבוק של דניאל הרוש