תוכנית האינטרסים - תוכנית מדינית

Thank you for rating this article.

תוכנית האינטרסים, כי צריך הסדר מאינטרסים ולא מאהבה.

אראל מרגליתאי אפשר לחכות להסדר מדיני. אי אפשר לחכות לנתניהו משום שנמצא עצמנו מתבוססים במלחמה בקרוב. צריך מרד מדיני נגד נתניהו. אנחנו, שבנינו סטארטפניישן, לא יכולים להסכים לסדר הישן. ראש ממשלה תחת חקירה לא יכול להוביל תהליך מדיני. נתניהו היה מעורב עם ארכי פושע באירופה. ראש הממשלה יורד מהבמה ומפלגת העבודה צריכה להיות מוכנה להוביל.

שלחנו את התכנית למעצבי דעת קהל בעולם הערבי ונשבור את הסדר הישן. ראש הממשלה אומר שאין פרטנר והוא צודק. אין פרטנר אחד, יש פרטנרים רבים. המזרח התיכון לא מתחלק לערבים נגד יהודים אלא לקיצוניים נגד מתונים.

מאז רבין לא היתה כאן מחשבה חדשה. מאז יצחק רבין השמאל נכשל פעם אחר פעם ולא שאלנו את עצמנו למה. כי כל תכנית מדינית עסקה בכמה אני נותן ועל מה מוותרים. לפלסטינים יש מעט מאוד לתת לנו, אבל יש דרך אחרת. הסדר שיקדם אותנו צריך לשים אינטרסים כלכליים וחברתיים בראש. יש היום את הנסיבות להתקדמות. מספיק לומר אין פרטנר ו-ווילה בג'ונגל. כיפת ברזל וחומות הן לא הפתרון.

התוכנית פורסמה גם בשפה הערבית. השאלה היא למה עד היום לא פרסמו היום תכניות בערבית. בעולם החדש שלנו פייסבוק חזקה מכל מדינה, אנשים חוברים למטרה משותפת ואז הם חזקים מכל שלטון. זה מה שהולך לקרות בפוליטיקה הישראלית. אם הפוליטיקאים מפוחדים ולא מזיזים דבר אנחנו נגרום לצעירים להזיז דברים קדימה. נתניהו ואנשיו צריכים לזוז הצידה ולא להפריע להביא הסדר. תפקידה של ההנהגה לתת מסגרת ולאפשר ליזמים לשרטט תכנית חדשה.

יש לנו הרבה פרטנרים, צריך להסתכל גם לעצמנו בעיניים. מאז יצחק רבין לא הייתה פה מחשבה על יוזמות חדשות. מאז יצחק רבין השמאל נכשל פעם אחר פעם ולא עצרנו לשאול למה. הסיבה היא שכל התכניות דיברו רק על כמה אנחנו נותנים. יש דרך אחרת - שכוללת את הפלסטינים - שמראה לציבור הישראלי מה אנחנו מקבלים ולא רק מה אנחנו נותנים . יש לנו הרבה מה לקבל, לא רק מהפלסטינים אלא גם מהמדינות באזור.

התוכנית המדינית המלאה בערבית, http://docdro.id/R8AErZq ותרגום לעברית http://docdro.id/Ssm9gtx.

"'היד הנעלמה' של אדם סמית איננה יכולה להאכיל פעוט, לחנכו ולדאוג לצרכיי היום יום שלו"
השופט אלכס שטיין, בג"ץ 12.1.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי