הכתובת לא נמחקה מהקיר - רבין 2016

Thank you for rating this article.

הכתובת נחרטה בדם על הקיר, היו שחשבו שכבר דהתה ונמחקה - אבל לא, היא שם, בוהקת מתמיד ואורה שורף את נשמת אפת הדמוקרטיה שלנו.

כי יש לנו ראש ממשלה ומפלגות בישראל שחרטו על דגלן שנאה, הסתה ופחד כדרך ושיטה. והשנה אפילו עצרת ראויה בכיכר מדינת ישראל לא רוצה לסייע לקיים, כי גנדי וכהנא חי כבר מזמן הם עמוד האש לפני המחנה ורבין בסה"כ צלה תפוחי אדמה מעל מדורה בזמן שרגב, נתניהו ובנט ייסדו ובנו לנו מדינה. אז זו החובה שלנו להתייצב לעצרת האזרחית בכיכר www.facebook.com/events/1006620322796947.

יצחק רביןכי לא נשכח ולא נסלח ותמיד נזכור מי עמד שם על המרפסת וצעד לפני הארון.

כל שנה, אני רושם טור לזכר יצחק-רבין, מי שבחרתי כאזרח מדינת ישראל בבחירות דמוקרטיות לייצג את ריבונות העם על המדינה. ואיש אחד בן-עוולה קם והחליט שאינו מכבד. איש אחד שירה כדור בלב כל אזרחית ואזרח - ימין, שמאל ומרכז, חובשי כיפה וחילוניים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, בדוואים ובני כל מיעוט אחר ... וכן, גם יהודים. פשע אישי כנגד כל אחת ואחד מהם.

אין פשע גדול מזה בדמוקרטיה לפגוע בריבון, במי שמסמל את שלטון העם.

אבל, גם פשע גדול יותר לראות את הכתובת על הקיר ולשתוק ועוד יותר מזה להיות באותו מקום של נציג העם, של הריבון ולהצטרף לקהל המסיתים, המפזרים שנאה ופחד - לא נשכח ולא נסלח.

 

 

"העבודה הראשונה העומדת עתה לפני האנושות היא עבודה של חינוך עצמי חינוך מתוך עצם החיים מתוך עצם עבודת החיים חינוך בחיים של יצירה על ידי חיים של יצירה .... יסוד החינוך הזה איננו הכרת הזכות כי אם הכרת האחריות ... האחריות והיצירה הן מותר האדמה מיתר בעלי החיים. ליצור ודע רק האדם ורק האדם יודע את טעם היצירה את שמחת היצירה ואת אורה העליון. וכן רק האדם המכיר והמשיג את איחודו המוחלט עם החיים והעולם מכיר ומשיג את אחריותו לכל החיים והעולם ... עצם רגש האחריות ... מעמידה את החיים האנושיים על יסוד של יצירה ושל חירות עליונה"
א.ד. גורדון, האדם והטבע עמוד 313-314

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי