מפלגת העבודה לאן?

Thank you for rating this article.

כמה פעמים נכתבה הכותרת הזו בעשור האחרון ? האמת היא,שלאף אחד עדיין אין תשובה ושום דבר לא השתנה. בשנים האחרונות המפלגה עוסקת בעיקר בעצמה, מנסה לחפש מנהיגות ולא מצליחה. היא מנסה לחפש תמיכה בציבור ולא מצליחה. היא מנסה להיות מה שהיא לא וגם בזה היא לא מצליחה. היא עושה כל דבר שאפשר לעשות רק לא את הדבר המתבקש – מהפיכה שתחזיר את מדינת ישראל למסלול. כתוצאה מכך היא איננה מושכת לא את המצביעים וגם לא מנהיגים שעשויים להיות מוכנים לקפוץ לקלחת הפוליטית על מנת להוביל אותה. מה עם מנהיגים בתוך המפלגה ? יש, כמו במפלגות אחרות אך אצלנו המנגנון של ההנהגה והשליטה הטוטלית שיש לה מונעים כל ערעור על החידלון של אותה הנהגה.

אז איזו מהפיכה מתבקשת ? קודם כל אפשר למשוך מצביעים אך ורק אם המצע המדיני של המפלגה תואם למציאות. מי שהיום מנסה לקדם 5 (חמש) תוכניות מדיניות שכולן מתבססות על הדוגמה(dogma) של 2 המדינות פשוט נמצא במציאות מדומה. לבטח אחרי ניצחונו של טראמפ בבחירות בארה״ב. היום, משמעותו של קידום תוכניות 2 מדינות הינה קידום הסטטוס קוו, דבר שבהגדרה מסכל את תוכנית 2 המדינות כי מפעל יישוב הגדה מתרחב 24/7. למי זה לא ברור ? להנהגת מפלגת העבודה זה לא ברור או שהיא משחקת בנדמה לי.

הנושא המדיני הוא קריטי כי אם הכיבוש לא יסתיים ובהקדם, יש סכנה אמיתית לדמוקרטיה בתוך מדינת ישראל. קיום שתי מערכות חוק זו לצד זו לשתי אוכלוסיות שונות הוא המתכון הבטוח לדלול הדמקרטיה, דלול שנמצא כבר בשלבים ראשוניים (ראה חוקי ההסדרה, המואזין, הנכבה וכו׳).

מפלגת העבודה, אם בחיים היא חפצה, חייבת לחדש את עצמה באמצעות הנהגה קבוצתית שתחזיר את הדמוקרטיה למוסדות ותאמץ תוכנית מדינית נועזת אך מציאותית. תוכנית זו תקבל את העובדה שלא תהיה נסיגה מהגדה המערבית, תספח את השטח ותאזרח את התושבים הפלסטינים. כך המפלגה תציג גישה שתגשר על הפערים בין שמאל וימין בנוגע לשטחי ארץ ישראל וגם תשמור על ביטחון המדינה. איזרוח התושבים תשמור על האופי הדמוקרטי של כל המדינה ותחייב רפורמה בממשל שתהפוך לפדרלי ואזורי כפי שנהוג בעוד 27 ממדינות מתקדמות בעולם, ביניהן ארה״ב, קנדה, גרמניה, אוסטריה ואוסטרליה.

רק מהפיכה של ממש שתתמודד עם המציאות המדינית והפוליטית ועקרונותיה מבוססים על מגילת העצמאות ועל הרעיונות של אבות הציונות תחזיר את מפלגת העבודה לשלטון.

עמנואל שחף הוא יו״ר משותף, יחד עם אריה הס של תנועת הפדרציה www.federation.org.il שמקדמת ממשל אזורי ופדרציה עם הפלסטינים על כל שטח ארץ ישראל, לא כולל רצועת עזה.

"'היד הנעלמה' של אדם סמית איננה יכולה להאכיל פעוט, לחנכו ולדאוג לצרכיי היום יום שלו"
השופט אלכס שטיין, בג"ץ 12.1.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי