על התפקדותי למפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

על התפקדותי למפלגת העבודה:

יום טוב סמיהבשנה האחרונה השקעתי זמן רב בלמידת המערכת הפוליטית ומפלגת העבודה בתוכה, מתוך עמדה של "שחקן ספסל", המתבונן מן הצד בהתדרדרות המדינה, היקרה לי כל כך.

פגשתי שרים, חברי כנסת, פעילים פוליטיים בעבר ובהווה ואנשים רבים ונפלאים שאינם בפולטיקה וכמוני, הם מודאגים ממצבה ועתידה של המדינה. הגעתי להחלטה כי לעיסוק רק בפרשנויות, כתיבת מאמרים, הרצאות וכדומה, יש מעט מאוד השפעה על החברה הישראלית. בדרכי אני יודע שאם רוצים להשפיע – הדרך היחידה היא לעלות על המגרש וליטול אחריות, אשר יש לצידה גם סמכות, והתפקדתי למפלגת העבודה.

בחרתי במפלגת העבודה כיוון שאני מאמין בדרכו של הזרם המרכזי של המפלגה. אני מאמין בדרכם של בן גוריון, מנחם בגין (הליכוד של היום בעיניי איננו הליכוד של בגין) ויצחק רבין; בחרתי במפלגה זו כיוון שהיא מפלגת מרכז אמיתית, אשר אפשר לשמר בה את כיוונם ודרכם המדינית-ביטחונית-חברתית של המנהיגים אשר הזכרתי לעיל. סיבה שנייה היא שמפלגת העבודה היא מפלגה הנשענת על ערכים דמוקרטיים ואיננה דיקטטורה של איש אחד. בימים אלה אני מצוי בעיצומו של הליך בחינת דרכי פעולה אפשריות. אני מניח כי בתקופה הקרובה, בה אקיים שיחות, דיונים בקבוצה אותה ארגנתי, מפגשים עם קבוצות אחרות דומות ועם מנהיגי מפלגת העבודה בעבר ובהווה, אגיע למסקנה על הדרך הנבחרת לעשות זאת.

דבר אחד בטוח – אני מתכוון לנסות להוביל שינויים בהקשר למחוייבותם של מנהיגים לתפקידים כבדי האחריות בהם הם נושאים. אעשה זאת תוך ניצול ומיצוי הרקע שלי מיום לידתי, שתמציתו: נטילת אחריות עצמית על מעשיך מבלי להאשים גורמים משפיעים כגון תנאים סוציו-אקונומיים, אפליה ועוד.

אני מביא עימי כ-30 שנות שירות בצה"ל, 177 שנים בעולם העסקים, המחקר והאקדמיה ורקע תרבותי עממי שהתפתח בי כילד שגדל עם המדינה. את כל אלה מלוות פטריוטיות ואהבת אין קץ למדינת ישראל, להגנה על תושביה באשר הם, למסורת היהודית ולעוצמת הרוב בקבלת המיעוט והשונה.

אנו בשעת חרום ובמבחן אמת. מי שהמדינה יקרה לו מוזמן להצטרף – וביחד נעשה את ההבדל.

====

מעמוד הפייסבוק של יום טוב סמיה

"העבודה הראשונה העומדת עתה לפני האנושות היא עבודה של חינוך עצמי חינוך מתוך עצם החיים מתוך עצם עבודת החיים חינוך בחיים של יצירה על ידי חיים של יצירה .... יסוד החינוך הזה איננו הכרת הזכות כי אם הכרת האחריות ... האחריות והיצירה הן מותר האדמה מיתר בעלי החיים. ליצור ודע רק האדם ורק האדם יודע את טעם היצירה את שמחת היצירה ואת אורה העליון. וכן רק האדם המכיר והמשיג את איחודו המוחלט עם החיים והעולם מכיר ומשיג את אחריותו לכל החיים והעולם ... עצם רגש האחריות ... מעמידה את החיים האנושיים על יסוד של יצירה ושל חירות עליונה"
א.ד. גורדון, האדם והטבע עמוד 313-314

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - נלחמים בהסתה

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי