לפזר את האופוזיציה

Thank you for rating this article.

אנא התפזרי, אופוזיציה יקרה, לכי הביתה. את עייפה, פני מקום למי שאין להם מה להפסיד, לאלה שרוצים להילחם בעבור מי ששלח אותם.

אמלי מואטי

בעקבות הליך שהתחיל רביב דרוקר ונמשך שנתיים, הורה בית המשפט העליון ב–7.8 למשרד ראש הממשלה לחשוף את מועדי שיחות הטלפון שקיים בנימין נתניהו עם מי שהיה עורך "ישראל היום", עמוס רגב, ועם הפטרון ואיל ההימורים שלדון אדלסון, בין פברואר 2012 לפברואר 2015. נתניהו עירער, הרישומים אינם, הימין מתייצב לצדו בלי שאלות ודיונים. באופוזיציה דממת אלחוט. האם זו פגרת הקיץ המנומנמת? לא. כי הנה בשבת מפגין טיפש השפיל אדם דתי ("תוריד את השטיח מהראש"), הימין חגג על זה כאילו הדת שייכת לו וניסה להפוך מחאה אותנטית בת 40 שבועות ללא לגיטימית, והשמאל כהרגלו קיבל אחריות כאילו מדובר בבנו האובד.

ניאו נאצים ורוצחים תומכי דונלד טראמפ משתוללים בארצות הברית, ולפתע ענייני העם היהודי לא נוגעים לנתניהו. אבל בשמאל, למעט כמה נקודות מהבהבות בחושך — שתיקה. עסוקים בהתנערות והזדעזעות מהמפגין, מיגאל סרנה, מהפעיל שצעק "בוז" למירי רגב ומהזקן שדחף את נפתלי בנט לפני שלוש שנים בוועידת "הארץ" לשלום.

אלימות היא בזויה, והשפלת אדם בגלל דתו היא מקוממת; עם זאת חשוב לזכור, שממחנה הימין יצא רוצח ראש הממשלה, יצא ברוך גולדשטיין, יצא רוצח אמיל גרינצווייג ויצאו שורפי ילדים. אבל בעוד אצל הימין כל אלה מוגדרים כ"יחידים" ש"לא מייצגים אף אחד", בשמאל כל ילד עם פייסבוק הוא "השמאל".

אותו מחנה, שאחרי רצח יצחק רבין במקום להשיב מלחמה פצח בשרשרת צווי פיוס מזויפים שכל תכליתם מראית עין, בעוד הצד השני מתחזק ורומס את יסודות הקיום בישראל, הוא בדיוק המחנה השותק עכשיו. בדומה לבני זוג, כשהגבר משתולל באלימות והאשה מתחננת שיבוא אתה לטיפול זוגי במקום לבעוט בו אל מחוץ לבית, אנשי השמאל נמשכים באף, נכנעים לטיעונים פופוליסטיים על תוצאות הבחירות ("העם בחר והרוב קובע") ועומדים חסרי אונים מול שקרי הימין על הסכמי אוסלו ("פושעי אוסלו", "אסון אוסלו").

אנשי שמאל מוצאים את עצמם תחת מבול איומים בדפים של בריוני הימין, ונבחרי הציבור שאמורים להגן עליהם מסתתרים מחשש שהאש תגיע אליהם. המחנה שתחת הנהגתו ניצח צה"ל במלחמות הקשות ביותר גידל שפנים המפחדים מהצל של עצמם ורואי חשבון העסוקים בחישובי כדאיות ויחסי ציבור במקום פשוט לעלות על בריקדות.

אחרי כל "תקרית" המסוקרת בלהט באתרי הימין — מגרש המשחקים של יאיר נתניהו וחבריו — יימצא האידיוט השימושי באופוזיציה, שיגנה את "המסוקר" ויתנער מדבריו כאילו מדובר באחיו.

===

הטור המלא באתר עיתון הארץ

"לציונות הגעתי מתוך יהדות; לסוציאליזם הגעתי מתוך הגינות"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי