אבי גבאי עמדותיו

Thank you for rating this article.

יו"ר מפלגת העבודה מביא סגנון אחר ושיח שונה אל מול הציבור ופנימה - היושרה מחייבת להזכיר כי מרבית הדברים הובהרו והונחו על השולחן במהלך הבחירות המקדימות לראשות המפלגה וכן כי שומר על קו אחיד בהתבטאויות ולא מזגזג או מתחמק מהבעתן (וכמובן להתעדכן בעקרי מצעו באתר האישי פה או בעמוד הפייסבוק האישי פה וכן באתר מפלגת העבודה).

אבי גבאיהנה ריכוז דבריו.

פינוי יהודים, התנחלויות ופתרון מדיני: "אני בעד פתרון שתי המדינות, אנחנו צריכים להמנע עד כמה שניתן מפינוי של יהודים מבתיהם" (טוויטר, 17.10) וכן "אם נצליח להגיע להסכם שלום, נעשה את כל המאמצים לא לפנות התנחלויות ... מה שמבחין אותנו מהליכוד זה שאנחנו מאמינים בפתרון מדיני. נתניהו חותר למדינה אחת ואנחנו חותרים להיפרדות מהפלסטינים ... הסיפור מאוד מורכב ... אסור לנו להסתכל על פינוי יהודים כלאחר יד, גם כאשר מפנים ערבים כלאחר יד זה בלתי מתקבל על הדעת ..." (ראיון ברשת ב', 17.10). "מה שעשינו בסיני לא ייעשה גם ביו''ש - הסיפור מורכב יותר ... בהסכם שלום, יש למצוא פתרונות יצירתיים. מה שעשינו בסיני לא ייעשה גם ביהודה ושומרון. זה סיפור יותר מורכב" (גלי-צהל, 17.10). "... אם בסופו של דבר יהיה הסכם שלום, יהיו פתרונות יצירתיים ואם ירצו לעת שלום, יוכלו להשאר לגור שם" (ידיעות אחרונות 7.7). "אם איבחר לראשות ממשלה תהיה אפס השקעה מחוץ לגושי ההתנחלויות. אף מדרכה לא תתוקן מחוץ לגושים לפני שהמדרכה בטבריה תתוקן ... להיפרד מג'בל מוכאבר וכפר עקב. זה לא ירושלים" (ברק רביד, 12.6) וכן "בקעת הירדן היא חגורת הביטחון המזרחית" (אריק בנדר, 19.10). "אנחנו הרוב. האזרחים שרוצים שלום בישראל, שמאמינים בפשרה ולא בחזון ארץ ישראל השלמה, הם הרוב ..." (ערוץ10, 27.5) וכן "אני בעד שנתמוך בנתניהו אם הוא רוצה שלום, אבל נתמוך בו מספסלי הכנסת ולא על ידי כניסה לממשלה" (103FM, 28.5).

פריפריה: "הגיע הזמן שנפסיק לקרוא 'פריפריה' לאזורים שממוקמים בסה"כ שעה וחצי מרחק נסיעה מתל אביב" (טוויטר, 18.10) וגם "המדינה לא משקיעה בתשתיות, מביאים תורמים לאיכילוב אבל לא לצפת, וככה מעמיקים את הפערים" (כלכליסט, 4.9).

התיישבות וחקלאות: "ההתיישבות והחקלאות הן הבסיס של הכל. לא ניתן לחקלאות להיעלם כי בלי חקלאות לא תהיה תעשייה ובלי חקלאים והתיישבות בגבולות גם לא יהיה ביטחון" (טוויטר, 17.10).

ימין ושמאל: "נתניהו שם את כולם על סרגל - אני לא מאמין בזה" (גלי-צהל, 17.10).

עידוד תעשיה ומעמד העובדים: "עם עובדי נגב קרמיקה ... מברך על דחיית פיטורי העובדים. אנחנו צריכים לחנוך מפעלים חדשים, לא לסגור קיימים" (טוויטר, 15.10).

איראן: "ישראל חייבת להישאר על הגלגל כדי להשפיע בנושא איראן. מי ששובר כלים במשחק הדיפלומטי מפסיק להשפיע" (ערוץ10, 14.10) וגם "... צריך למקד את המאמץ בטרור האיראני ולא בגרעין" (רשת ב, 18.9).

ארגון אונסק'ו: "מברך את משרד החוץ האמריקאי על החלטה נכונה לפרוש מחברות באונס׳קו. אונסקו לא עוסק בתרבות אלא בעיוות ההיסטוריה היהודית ובפוליטיקה של סמלים" (טוויטר, 12.10).

חוק הג'ובים ותרבות שלטונית: "מינויי ג'ובים בחברות ממשלתיות הוכיחו לנו שזה דבר כושל. יש לשבץ בתפקידים אלה את האנשים הטובים בישראל" (רשת ב', 1.10) וכן "כל דבר שנעשה בניגוד לאינטרס של הציבור הוא מושחת וגם מוביל לשחיתות" (103FM, 1.10) וגם "התרבות הממשלתית בישראל מושחתת. נחזור לשלטון ונמנה בשירות הציבורי את האנשים הטובים ביותר בישראל" (טוויטר, 6.9). "די בההתנהלות הציבורית המושחתת כדי שראשי סיעות הקואליציה יגלו אומץ לב ציבורי, ויפרקו את הממשלה ... באתי לחזק ישראלים טובים שמגיעים לכאן כדי לאמר באופן ברור שהם לא מוכנים לקבל יותר שחיתות" (ערוץ10, 15.7). "לפחות 5 שרים מקצועיים - בטחון, אוצר, חינוך, בריאות ושיכון. מערכות ענקיות ומורכבות. זו הנאמנות לציבור וזו באמת פוליטיקה אחרת. כך יהיה" (טוויטר, 20.5).

מתווה הגז: "החלטה חשובה מאין כמוה של בגץ, להתיר לתבוע את חברות הגז על מחיר מופרז. כשאושר מתווה הגז אמרתי שדברים לא הגיוניים סופם להתפרק. זה קורה היום בעוול הכי גדול במתווה - המחיר" (טוויטר, 28.9). "אלף שש מאות איש מתים בשנה מזיהום אוויר. יכולנו לצמצם זאת משמעותית אלמלא המחיר של הגז היה מופקע" (רשת ב', 7.4.16).

פרשת ילידי תימן: "תתקיים מול קריית הממשלה הפגנה הדורשת להכיר בחטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן. אני תומך בדרישה" (ערוץ10, 25.9).

ראשות הממשלה ומנהיגות: "עד אמצע 2018 יהיו בחירות, ויש הסתברות גבוהה מאוד שאהיה ראש הממשלה" (מאקו, 21.9) וגם "בסופו של דבר מנהיג נמדד ביכולת שלו לקבל החלטות, ולאור מה שאנחנו רואים, אני ממש לא מרגיש חוסר ביכולת המנהיגות שלי" (103FM, 25.7).

מאבק הנכים: "כשהממשלה רוצה לחוקק חוק שמשרת אותה, היא יודעת תוך 24 שעות לגמור את העניין. כשמדובר בנכים - הם נשלחים לאחרי החגים" (רשת ב, 18.9) וגם "... בחודש הראשון לאחר שנחליף את הממשלה - נשווה את קצבת הנכים לשכר המינימום" (ערוץ10, 18.9).

מערכת המשפט: "יוזמת בנט ושקד נגד בג"ץ זו הצעה שתהרוס את הבסיס של עצמאות מערכת המשפט והפיכתה לגוף עם שיקולים פוליטיים. נתנגד ליוזמה ואני מאמין שגם ראש הממשלה יתנגד לכך" (ערוץ10, 16.9) וגם "הפרקליטות, המשטרה וגופי אכיפת החוק הם יסודות הדמוקרטיה הישראלית. אני קורא למר נתניהו לנהוג כרה"מ ולצאת להגנתם" (טוויטר, 9.8).

חקירות נתניהו, מקורביו והשחיתות: "כשהאנשים הכי קרובים לרה"מ הם עדי מדינה - זו פגיעה בכבוד הלאומי. על כל הפרשיות מרחפת תרבות פוליטית מסוכנת" (ערוץ10, 16.9) וגם "אני מסתכל סביבי ורואה תרבות ממשלתית מושחתת. מי שקובע אותה הוא העומד בראשה. אני לא רואה את רוה"מ יוצא נגדה ... מדובר באנשים הכי קרובים לרוה"מ. הייתי מצפה ממנו לצאת בהצהרה. אתה ראש הממשלה שלנו - תגיד לנו משהו בנושא הזה" (רשת ב', 5.9) וגם "במשך כעשור נתניהו שולט בנו באמצעות שיסוי ופלגנות - יש לקוות שתהליך החקירה יסיים את ריקבון הזה" (גל"צ, 6.8). "ח"כים בליכוד התנתקו ממצביעיהם פעמיים - בכך שרדפו אחר מתפקדים באלון מורה ובכך שהכוח השחית את חלקם" (ערוץ10, 28.4). "ראש ממשלה שמעשן סיגרים בעשרות אלפי שקלים בחודש? אסור לקבל מתנות, אבל כשאתה קיסר אתה חושב שמותר לך" (ידיעות אחרונות, 13.6).

מפלגת העבודה: "מפלגות שלמות בישראל קמו ונבנו רק מהמחנאות שלנו, ביום שנפסיק ונפעל לאחדות - הציבור יחזור אלינו" (גלצ, 14.9) וגם "החדשות האמתיות השבוע זה לא מי תומך במי, אלא הציבור שהצביע בעד שינוי" (ערוץ10, 7.7). "כשהצטרפתי לעבודה עשיתי בדיוק הפוך ממה שנקרא 'מפקד הארגזים', אני מתכוון להוכיח שאפשר פוליטיקה אחרת" (103FM, 28.5) וכן "48 שעות מההצטרפות למפלגת העבודה למעלה מ 1000 מצטרפים נרשמו להתפקדות באתר שלנו. תגובות מרגשות. תודה חברות וחברים ..." (טוויטר, 1.6).

השבויים והנעדרים: "מצטרף לתפילות ומוסיף את אברה מנגיסטו, שמשפחתו מייחלת לשובו כבר יותר מדי שנים" (טוויטר, 11.10) וגם "הדבר החשוב ביותר לבני משפחות הנעדרים היא לומר להם את האמת ולא לעשות עליהם ספינים" (103FM, 28.8).

העדה הדרוזית: "ביקור תנחומים אצל משפחות סתאוי במג'אר ושנאן בחורפיש. יש לנו ברית דמים עם העדה הדרוזית כבר הרבה שנים. תפקידנו לחזק את ברית החיים" (טוויטר, 19.7).

משפחות חד-מגדריות, נשים ושיוויון: "לא צריך צוות מקצועי כדי לקבוע שמשפחות חד מגדריות שוות בזכויותיהן. נקודה" (טוויטר, 16.7). "אני רוצה לגדל את הבנים שלי למציאות שבה נשים שוות להם כעניין שבשגרה" (סלונה, 8.3).

הדתה ויהדות: "יהודי לא באמת יכול שלא להאמין באלוהים. קשה לא להאמין באלוהים" (כאן, 20.10) וגם "בנט לא ייצא מהממשלה כי הוא שם בשביל תקציבי החינוך וההדתה שלו, ובשביל התקציבים של אורי אריאל" (טוויטר, 19.5).

ראיונות ודברי אבי גבאי

  1. כאן - בין-השמשות על יהדות 20.9, לחצו לצפייה.
  2. רשת ב', 17.10 לחצו להאזנה.
  3. גלי צהל 17.10, לחצו להאזנה.
  4. צמצום פערים 18.10, לחצו לצפייה.
  5. חקלאות 17.10, לחצו לצפייה.
  6. שבתרבות באר-שבע 14.10, לחצו לצפייה.
  7. מתווה הגז 28.9, לחצו לצפייה וגם ב25.8 לחצו פה.
  8. ממשלת פרטץ' 27.9, לחצו לצפייה.
  9. ירושלים 20.9, לחצו לצפייה.
  10. עם ארגוני הנכים 18.9, לחצו לצפייה.
  11. ועידת כלכליסט 4.9, לחצו לצפייה.
  12. ממשלה של תמונות 2.9, לחצו לצפייה.
  13. תכנית החינוך 1.9, לחצו לצפייה.
  14. על החרדים 28.8, לחצו לצפייה.
  15. ידיעות אחרונות - ראיון 14.6, לחצו לקריאה.
  16. חיידק פוליטי 17.2, לחצו לצפייה.
  17. חדשות ערוץ2, 30.12.16 לחצו לצפייה.
  18. אולפן שישי 30.12, לחצו לצפייה.
  19. עובדה, 26.12.16, לחצו לצפייה.
"מדיניות ישראל צריכה לקרב את השלום. יש רק שתי אלטרנטיבות, שלום והשמדת ישראל"
דוד בן-גוריון, מוקד 1970

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי