יצחק רבין 2017 - צעקו את מה שכואב

Thank you for rating this article.

העצרת לזכר יו"ר מפלגת העבודה וראש-ממשלת ישראל שנרצח בידי בן עוולה יצחק רבין - מוצ"ש 4.11 בשעה 20:00 בכיכר רבין, תל-אביב.

יצחק רביןבמאזן שבין עצם קיום העצרת ובין אופיה - ההכרעה תהיה תמיד לטובת קיום העצרת. כי הכתם והנזק ההיסטורי באי-קיום עצרת המונים לזכר רצח רבין יהיה בלתי נמחה.

תגיעו - צעקו את אשר כואב לכם, תרימו שלט, תפגינו, אל תשתקו, עמדו על שלכם ... אבל תגיעו ואל תפקירו את הכיכר ואת הזיכרון למי שמנסים לשכתב את ההיסטוריה.

ואם טקסט בסגנון "ראש הממשלה יצחק רבין נרצח על ידי אדם שהגיע מהימין הדתי, אני חושבת שהימין עשה חשבון נפש ונמאס לו להמשיך לעשות חשבון נפש. הסתה הייתה בשני הכיוונים, הראשונים שהצמידו את המילה 'רוצח' לראש הממשלה בגין היה השמאל. אני חושבת ששני הצדדים היו צרכים להיזהר יותר ואף אחד לא חשב שהדבר הזה יוביל לרצח. אני חושבת שגם היום הימין והשמאל צרכים להיזהר, ישנה גם היום הסתה ואסור לומר 'לי זה לא יקרה'. ההסתה אינה נחלת הימין בלבד ואני כאן כדי להגיד שאני שילמתי מחיר בגלל הדמוקרטיה הישראלית ואני צועקת- 'די' ...

חברי מאד סקפטיים לקראת הנאום שלי בעצרת, טוענים שהולכים לעשות לי 'כיפה אדומה', טוענים שרוצים למלא את הכיכר. אני טוענת שמדובר באחים שלנו, מדוע לא ניתן לדבר עמם? בתקופת אחרי רצח רבין הייתה תקופה מאד קשה לאנשי הימין, אנשים לא יכלו להסתובב ברחוב ואנשים נאלצו להוריד את הכיפות, היה סירוס מוחלט של כל אנשי הימין והמתנחלים למרות שיגאל עמיר לא היה מתנחל" (אסתר ברוט, רדיו 103FM) - מפריע לכם?

אז הכיכר במוצאי-שבת היא בדיוק המקום לצעוק נגד - כי לא נשכח, לא נסלח ותמיד נהיה שם להזכיר.

תגיעו.

"ישראל היא המקום היחיד עלי אדמות שבו יש ליהודים אפשרות לעצב את החיים הציבוריים שלהם על־פי האידאלים המסורתיים שלהם"
אלברט איינשטיין, נאום לפני הידידים של האוניברסיטה העברית 1954

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי