עמדה מדינית - אבי גבאי

Thank you for rating this article.

"אסור להתבלבל בין רעיונות של בודדים לבין עמדת המפלגה והסיעההעמדה שלנו ברורה וחדה: אנחנו מחויבים להיפרדות ולא לסיפוח שטחים ופלסטינים. אנחנו מחויבים לומר לציבור את עמדותינו ולהילחם עליהן. זוהי דרכנו, וזוהי הדרך אליה אנו מחויבים. בלי מורא, בלי חשש, בלי פחד" (טוויטר, 28.5).

אבי גבאי"מול היוזמות המסוכנות האלה, אנחנו מבטאים את ההסכמה הכי רחבה בציבור הישראלי - אנחנו חייבים להיפרד מהפלסטינים, אנחנו חייבים לשמור את ישראל גם יהודית וגם דמוקרטית, אנחנו חייבים ליזום מעשים שיבצרו את הבטחון והעתיד שלנו. רבותי, החלופות המדיניות הם ברורות. מצד אחד נתניהו וממשלת הימין, עם חלומות סיפוח מסוכנים, עם מליוני פלסטינים במדינת ישראל. ומצד שני אנחנו, מפלגת העבודה וסיעת המחנה הציוני עם מחויבות ברורה להפרדות על בסיס העיקרון של שתי מדינות לשני עמים. מדינת ישראל חזקה, יהודית ודמוקרטית ולצידה מדינה פלסטינית מפורזת. כאשר בידנו נותרת האחריות הביטחונית בין הים לבין הירדן. הדרך לשם לא עוברת בהמתנה חולמנית לתהליך שלום, אלא ביוזמה. יוזמה שלנו. הציונות היא מפעל של יזמות, לא של המתנה ולא של פסיביות. ואני חוזר ואומר: ההתפתחיות הגיאופוליטיות במזרח-התיכון ובעולם כולו, התהליכים שמתקיימים סביבנו מביאים למסקנה ברורה: זה הזמן לפעול. ישראל נמצאת בנקודת הזמן הכי טובה לפתוח במשא-ומתן, ומו"מ עושים ממקום של עוצמה וממקום של חוזק. אין היום איום קיומי על מדינת ישראל, המדינות הערביות המתונות רוצות בהסדרי שלום, ורואות את האיראנים כאויב משותף. העולם קשוב יותר לאתגרי הטרור הלאומי והבינלאומי והממשל בארה"ב קרוב וידידותי לישראל. זה הזמן, להושיט יד, לבנות אמון בין מנהיגים ועמים, להגיב ליוזמה הערבית, ולחזור לציונות יוזמת ולא קפואה.זוהי דרכנו וזוהי הדרך אליה אנחנו מחויבים. בלי מורא, בלי חשש, בלי פחד. זוהי תעודת הזהות שלו וזוי האלטרנטיבה המעשית שאנחנו מציגים לציבור - של ישראל חזקה, יהודית, ודמוקרטית" (שם, 28.5). 

"מנהיגות צריכה לומר לציבור את העמדות שלה ולא להתאים את העמדות למה שעולה בסקרים. מפלגת העבודה היא מפלגה דמוקרטית וכל אחד ואחת רשאים לומר את דעתם, אך בסופו של דבר, הדרך של המפלגה היא הקובעת והדרך שלנו היא ברורה: דאגה לביטחון המדינה לטווח ארוך דרך היפרדות לשתי מדינות והסדר מדיני" (חדשות2, 27.5.18).

עמדתו של איתן כבל "לא מקובלת על המפלגה ... איתן כבל הציג את העמדה שלו, זה בסדר גמור. אנחנו מפלגה דמוקרטית, מותר לאנשים לומר את דעתם. המפלגה, לפני חודש, אישרה את תפיסת העולם שלה בנושא הזה. אנחנו מאמינים קודם כל בלעשות הכל עבור ביטחון מדינת ישראל. הדבר המרכזי שמדריך אותנו זה הביטחון של מדינת ישראל לטווח ארוך" (רדיו דרום, הארץ).

ראו גם נאום בוועידת ה9 של מפלגת העבודה, והצהרה מדינית שניתנה ב24.42018.

"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו"
דוד בן גוריון, משמעות הנגב שדה בוקר 17.1.1955

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי