הצעת פשרה וקריאה לאחדות לקראת הוועידה 10

Thank you for rating this article.

הגיע הזמן להצעת פשרה ולאחדות לקראת ועידת המפלגה.

מפלגת העבודהכמזכ״ל מפלגה משך כמעט 7 שנים כבר ראיתי לא מעט ועידות טעונות וסוערות.

תמיד פעלתי כדי להגיע בסוף מאוחדים לועידה - וכך גם היה כמעט בכל הוועידות, משך כל שנות כהונתי כמזכ״ל.

טובת המפלגה, האחדות הפנימית בה, ותדמיתה של המפלגה בציבור, תמיד עמדה לנגד עיניי. זה גם הוכיח את עצמו בציבור, שנתן לנו יותר ויותר כח מבחירות לבחירות.

אי לכך, ביומיים האחרונים קיימתי שיחות רבות וארוכות עם מספר גורמים במפלגה ובראשם עם יו״ר המפלגה אבי גבאי ועם יו״ר המפלגה לשעבר ח״כ עמיר פרץ, אשר עומדים בלב המחלוקת הצפויה בועידה שתתקיים ביום ראשון הקרוב.

נכון, נושא כינוס הועידה וקיום הבחירות לועידה ה-19 נמצא תחת עתירות והליך משפטי, וכמו כולם אני מכבד את זה וממתין להחלטת בית המשפט בנושא.

נכון, לא קיבלתי עדיין הסכמה או אישור להצעת הפשרה שלי מהיו״ר או מח״כ פרץ, אך החלטתי לשתף את חברי המפלגה בהצעת הפשרה שהבאתי בפניהם ולנסות להמשיך ולקדמה.

אי לכך, בהינתן והנושא יגיע להכרעת הועידה בין האופציה של בחירות לועידה שתמנה 4,000 צירים (הצעת עמיר) לבין ההצעה לאשר את כל 5,300 המועמדים שנרשמו כצירי ועידה ללא בחירות (הצעת גבאי), אני מבקש להציע הצעת פשרה אשר תצמצם את המחלוקות ככל האפשר לקראת הועידה, ותאפשר לנו להמשיך הלאה מאוחדים וחזקים יותר.

הפשרה שאני מציע היא כדלקמן:

1. פתיחת הגשת המועמדות לעוד כשבועיים, לכלל חברי המפלגה. כל מי שיירשם בשבועיים אלו ייאושר כציר לועידה.

2. ביטול הליך הצירופים האישיים של יו״ר המפלגה (״תיקון עיוותים״). התיקון ייעשה ממילא במהלך השבועיים הנוספים של הגשת המועמדות.

3. לאחרי סיום מועד ההרשמה, ייבחן ספר הצירים שנרשמו ותעשה בדיקה לגבי החלק היחסי של הצירים מאזורי הפריפרייה למול אלו ממרכז הארץ, עם אפשרות להליך נוסף של צמצום הפערים הללו ככל שיהיו. כמן כן תעשה המפלגה (ככל הנדרש) גם השלמות שיבטיחו עמידה בהבטחת הייצוג לנשים, וותיקים וצעירים ובהתאם לאחוז הבטחת הייצוג הנדרש לפי חוקת המפלגה.

4. בשל גודלה החריג של ועידת המפלגה החדשה, מספר חתימות החברים שיידרשו כדי לכנס ישיבת ועידה שלא מן המניין יעמוד על כ- 500.

5. לאחר בחירת הועידה ייבחרו מרכז ולשכת המפלגה שיהיו גופים מצומצמים ופרקטיים יותר.

אני באמת סבור כי הצעתי זו היא הצעה טובה והוגנת לכל הצדדים ולמפלגה.

הצעתי זו מגיעה בצוק עיתים זה כדי לחזק את הועידה כמוסד בעל סמכויות שבו כל חבר/ה ירגישו רצויים ושייכים לגוף בעל סמכויות ואחריות, וכדי שתיווצר לכולנו מחויבות לפעול למען עתידה של המפלגה.

אי לכך, במידה והצעתי זו תגיע לועידה ביום ראשון, אני קורא לכולם/ן לתמוך בהצעתי, לסיים את המחלוקות הפנימיות, ולאפשר לועידה החדשה ולכולנו לצאת לדרך חדשה ומאוחדת על ליבו של הציבור הישראלי. הרי זה הדבר החשוב באמת.

מצורפת כתבתו של אריק בנדר בנושא ב״מעריב״. (לקריאת הכתבה המעודכנת בגירסא האינטרנטית לחצו על הלינק).

בוא נצא לדרך חדשה ומאוחדת!

====

מעמוד הפייסבוק של ח"כ בר

"העבודה הראשונה העומדת עתה לפני האנושות היא עבודה של חינוך עצמי חינוך מתוך עצם החיים מתוך עצם עבודת החיים חינוך בחיים של יצירה על ידי חיים של יצירה .... יסוד החינוך הזה איננו הכרת הזכות כי אם הכרת האחריות ... האחריות והיצירה הן מותר האדמה מיתר בעלי החיים. ליצור ודע רק האדם ורק האדם יודע את טעם היצירה את שמחת היצירה ואת אורה העליון. וכן רק האדם המכיר והמשיג את איחודו המוחלט עם החיים והעולם מכיר ומשיג את אחריותו לכל החיים והעולם ... עצם רגש האחריות ... מעמידה את החיים האנושיים על יסוד של יצירה ושל חירות עליונה"
א.ד. גורדון, האדם והטבע עמוד 313-314

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי