שיחה עם רוברט טיבייב חבר הכנסת לעתיד של העבודה

Thank you for rating this article.

רוברט טיבייב, מקום 28 ברשימה המחנה-הציוני לכנסת ומי שיחליף את ח"כ הרצוג בכנסת ב1.8.2018, בראיון לרשת ב' (החל מ1 שעה ו16 דקות):

robert tiviaev"... הגעתי למפלגת העבודה והצגתי תוכנית ... להיות מפלגת שלטון בלי לקבל קולות עולים בלתי-אפשרי ... הגעתי לבוז'י הרצוג, אמר אנחנו מפלגה דמוקרטית ואם אתה רוצה תרוץ לפריימריס וזה בדיוק מה שעשיתי, חצי שעה לפני הסגירה התפקדתי למפלגת העבודה ... אחרי הפריימריס באתי להנהלת המפלגה ואמרתי בואו נתחיל לעבוד ולא ביקשתי כסף ... פה נכנסתי למבוי סתום, אין כסף אמרו לי ... אין כסף מוחלט ... קיבלתי איזשהו רמז, אנחנו אחרי הבחירות תעזוב את הנושא ... עולים חדשים בדר"כ באים לאכול בורקסים ועוזבים אותנו ... אבל זה בדיוק העניין ... ביקשתי שיחה עם אבי גבאי, הצגתי את הדברים וגם פה הבנתי שאין התייחסות ... הייתה אותה תפיסה, זה לא מעניין ... אבי גבאי הדבר השני שעניין אותו, מה היחסים שלי עם אביגדור ליברמן ...

אמרתי דבר פשוט, היחסים שלי איתו מצויינים וכשהייתי צריך לבקר אותו, אני את הביקורת אמרתי בכנסת ... עזבתי וזאת הייתה זעקה ואף אחד במפלגת העבודה לא הבין ... אני ממשיך ונכנס לכנסת בסיעת המחנה הציוני ואני אשתף פעולה עם הסיעה ואם מפלגת העבודה יחליט לשנות את התפיסה, יכול להיות שאני אחזור ... עד עכשיו מפלגת העבודה הפגינה שלא מעניין אותה בעיות של עולים חדשים ... יש פה משהו לא חוקי, לא מוסרי, לא אתי? ... חברי מפלגת העבודה אומרים לי שאני צודק, ההתנשאות הזו צריכה להשתנות ... היום לא הייתי מצביע למפלגת-העבודה ... המפלגה זו פלטפורמה ... אני נכנס לכנסת לעשות מה שהבטחתי לבוחרים ... שיגיעו בחירות אשכול את זה ... חד משמעית אצביע עם האופוזיציה למה שיתאים להשקפת העולם שלי ... אני אכבד את סיעת המחנה הציוני ...".

מקור באתר רשת ב' כאן www.kan.org.il/radio/player.aspx?ItemId=39845.

ב5.7.18, התפרסם ראיון נוסף בעיתון מעריב:

"לפני מספר ימים, כשקיבלתי טלפון מהמטה של אבי גבאי ומזכירתו מסרה לי שמר גבאי מעוניין בפגישה עמי, שמחתי מאוד על ההזדמנות וכמובן שהשבתי בחיוב ונקבעה פגישה. הייתי משוכנע שזעקתי נשמעה ומר גבאי מוכן סוף כל סוף לדון בנושא חשוב עליו אני מדבר כבר זמן רב – כיצד לשנות את עמדת מפלגת העבודה בעניין קליטת עולים חדשים והתערותם בחברה הישראלית. זה נושא שהתמקדתי בו עוד בתקופת כהונתו של ח"כ הרצוג, קודמו של גבאי.

הרצוג הזמין אותי בשעתו לפגישה ולאחר שפרסתי בפניו את תוכניותי, התפקדתי למפלגה והוזמנתי להתמודד ולהצליח בפריימריז. התברגתי למקום שמשובץ לעולים, עליו התמודדתי מול מתפקדים ותיקים, ונבחרתי לרשימה לכנסת. הייתי סבור שכעת, ערב כניסתי המחודשת לכנסת, עם מר גבאי בתפקיד יו"ר המפלגה, אוכל לדון לעומקו של הנושא מתוך תקווה להביאו בהמשך לדיון פתוח בוועידת המפלגה, שהרי מפלגת החותרת לשלטון לא יכולה להתעלם מקולותיהם של העולים, המהווים 20 אחוזים מהאוכלוסיה. אני נפגש רבות עם חברי המפלגה ואנשי סיעת המחנה הציוני, עד היום איש לא טען שיש פגם בהשקפתי. נדהמתי לקבל כעבור שעות בודדות מסרים הפוכים בערוצי המדיה השונים, כאשר הסתבר לי שמטרת הפגישה אליה זומנתי היא למעשה שיחת 'הבהרה'.

פורסם שאני תוקף את מפלגת העבודה וכתוצאה מהתנהלותי תשותק פעילותי הפרלמנטרית. לא אקבל מכסות חקיקה או חברות בוועדות הכנסת. לא נותר לי אלא להסיק שמר גבאי חושב שהוא עומד בראשה של מפלגה בולשביקית בה הוא השליט היחיד. בהיותי אדם סובלני, אני מבין כי נושבות רוחות של שינוי ולכן עוברים על מר גבאי ימים לא קלים, וכי התבטאויות אלה אינן אלא ניסיון להפגין שליטה, אך ארשה לעצמי להבהיר לאדוני היו"ר מספר נקודות.

אינני תוקף את המפלגה. אין ולא הייתה לי כל בעיה עם חברי המפלגה, נהפוך הוא. כחבר מפלגה התמודדתי ונאבקתי לניצחונה בבחירות הכלליות בה זכינו ל-24 מנדטים מדהימים. להבדיל, אגב, ממר גבאי, אני כן הצבעתי למחנה הציוני בבחירות האחרונות. שנית, אני ותיק ממר גבאי במפלגה, אך כמו רבים כמותי, עזבתי כיוון שבבואי להעלות את נושא העולים לסדר יומה של המפלגה, נתקלתי בחוסר עניין משווע מצד היושב בראשה. היום אני מבין שממרום מושבו בלשכתו בת"א קשה לראות את התמונה המלאה. נכון היה לו למר גבאי להעריך את אלה בסביבתו שמדברים בכנות ויודעים לתת את הביקורת כשהיא נחוצה.

לבסוף, אני מבקש להזמין את אדוני יו"ר המפלגה להתארח בביתי בעיר אופקים הנמצאת בסמוך לעוטף עזה, ולקיים שם את שיחת ה'נזיפה'. ייתכן ותוכל להתקרב לקהלים שאתה כה מרבה לדבר עליהם אך כה מעט מכירם. ביתי בנוי בניה קלה, ללא מקלט או ממ"ד החסרים לרבים משכניי. לאופקים הגעתי מאז עלייתי ארצה וממנה אני יוצא מדי יום לעמל פרנסתי. בכל מקרה אני אגיע לפגישה שנקבעה, מתוך מטרה לנסות ולשנות את גישתו של אבי גבאי לציבור העולים ובכך לאפשר למפלגת העבודה לשוב מעט למורשתה של מפא"י – ציונות מעשית והתיישבות עובדת".

 

"אני פוסע בעקבות בן־גוריון בעיניים עצומות אבל מדי פעם אני פוקח את עיני"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי