להפריד את השואה מהפוליטיקה

Thank you for rating this article.
כבר חשבתי שבחיי כבר שמעתי וראיתי הרבה דברים מזעזעים, נוראיים ומקוממים. סך הכל, אני צבר שנולד לניצולים ממוספרים, ופעם שרון גם שלח אותי על טנק אימתני לכתר את בירות ולהזיק לאזרחים המבוהלים. מאז הרבה מאוד שנים אני מנסה לטפל באנשים שסובלים, והתמודדות רגועה עם מצבים אנושיים מכל הסוגים הם אצלי חלק מהחיים המקצועיים השגרתיים. מצד שני, היום חשתי שעוד לא חזיתי בכאלה מחזות מבישים כמו הדברים המטופשים שחוללו ברבים השליטים הנחקרים.
ציטוט:
יד ושם נגד המודעה של נתניהו ור"מ פולין: "פגיעה באמת ההיסטורית"; בנט: "חרפה שקרית".
יד ושם פרסם בצהריים תגובה חריגה בחריפותה למודעה שפורסמה בעיתונים הבוקר בשמם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל ראש ממשלת פולין: "אמירות בעייתיות ביותר אשר חוטאות לידע ההיסטורי הקיים והמקובל בתחום".
עד כאן ציטוט.
מוזר שבנו של היסטוריון גורם כזו בושה מביכה להנצחה ולזיכרון מהאסון הכי נורא שאי פעם קרה לעם היושב היום בציון. מה, ביבי באמת לא יודע מה היה חלקם של הפולנים בשואה? פוליטיקה יותר חשובה מההיסטוריה של האומה שנרדפה באירופה וכמעט הושמדה כולה?
לעניות דעתי הדלה אסור לערב שואה ופוליטיקה, ממש כפי שלא ראוי שהמדינה תממן את המאמינים בשכינה, ותיתן להם קיצבה נדיבה ופטור משרות האומה.
גילוי נאות: אני עומל כבר הרבה זמן להשלים מיזם הנצחה לקורבנות השואה, ובזמן האחרון הייתה התקדמות משמעותית ורבה. כולי תקווה שבעוד כמה חודשים כולם יראו את התוצאה.
לעומת המאמצים שאני עושה לכבודם של אמא ואבא והניסיון לסייע לכל המשפחות של מי שנפגע בשואה להקים אתר הנצחה, פתאום בא ביבי ומספר שבפולין כביכול לא הייתה בעיה. מה אפשר לומר? אפילו שכבר ראיתי וחוויתי די הרבה הדיווח שלמעלה הותיר אותי קצת המום, שלא לומר מלא תדהמה ופליאה.
.
http://cafe.themarker.com/post/3434836
"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו"
דוד בן גוריון, משמעות הנגב שדה בוקר 17.1.1955

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 1922-1995

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי