בבלפור הקמתי את מדינת הגזענים

Thank you for rating this article.
היום ביבי הסביר לאירופים שישראל היא מדינה ריבונית, ולכן זכותה להיות גזענית ואנטי דמוקרטית.
אני מקווה שהאמירה של כבוד הנחקר באזהרה מייד תשפר את האווירה, תגרום לאירופים לוותר על דאגתן לדמוקרטיה סוררת שמתנהגת בצורה גזענית, לא שוויונית ומפלה, ותפתור את הבעיה.
כמובן, אם בצרפת או באנגליה יעבירו חוק לשמחת ההמונים שמוסלמים ויהודים צריכים לגור במקומות נפרדים מהאנגלים והצרפתיים, ישראל לא תודיע שהיא דווקא תומכת בזכויות מיעוטים, אחרת נראה קצת צבועים.
ציטוט:
עוד לפני הסערה שהתעוררה בעקבות מכתבו של נשיא המדינה ראובן ריבלין נגד חוק הלאום, ועוד לפני שהחוק הגיע לוועדה המיוחדת בכנסת, באיחוד האירופי לא חיכו ובאופן חריג פנו לחברי כנסת בליכוד והזהירו אותם מפני ההשלכות של אישור החוק.
הרקע לשיחות שקיים השגריר הוא סעיף 7ב' השנוי במחלוקת, שמתיר התיישבות נפרדת. על פי אחד מחברי הכנסת, השגריר יותר מרמז שהאיחוד מצפה שישראל תעצור את המשך הליכי חקיקת החוק. על פי חבר כנסת אחר, שגריר האיחוד אמר בשיחה: "החוק מרחיק את ישראל מהנורמות המקובלות במדינות הדמוקרטיות. החקיקה נודפת ריח גזעני, מפלה קבוצות ובמיוחד את ערביי ישראל ופוגעת בערכים שמדינת ישראל מנסה להקרין".
עד כאן ציטוטים.
לעניות דעתי, כשיועצים משפטיים וחברים מודאגים מזהירים את השליטים שהחוקים שהם מציעים אינם דמוקרטיים, שוויוניים או חוקיים ראוי שכבוד הנחקר על ידי שוטרים ישקול בזהירות אם באמת שווה להיכנע לקיצונים ולהסתכן במה שעבר על הדרום אפריקאים, שגם הם פעם נחשבו קצת גזעניים.
"הצבא איננו ארגון דמוקרטי זה הארגון הבלתי-דמוקרטי היחיד שהדמוקרטיה שומרת כדי להגן על עצמה"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 אוניברסיטת תל-אביב

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי