בגידה זו לכאורה עבירה די חמורה

Thank you for rating this article.
הנה הפתעה מרעישה, מבהילה ובלתי צפויה: לא רק אצלנו יש חקירת משטרה כנגד נחקרים היושבים בשררה. היום נודע שרוסיה לכאורה התערבה בבחירות הדמוקרטיות באמריקה.
ציטוט:
"פרצו למחשבי הדמוקרטים": כתבי אישום בארה"ב נגד 12 קצינים רוסים.
סגן התובע הכללי הכריז על העמדתם לדין של אנשי המודיעין הרוסי, שמואשמים בכך שחדרו למפלגה דרך פישינג ותוכנות זדוניות. זאת הפעם הראשונה שבה גורמים רוסיים רשמיים מואשמים בכך.
זאת ההאשמה המפורטת ביותר עד כה על התערבותה של רוסיה בבחירות והראשונה שמטילה את האחריות ישירות על הקרמלין. במוסקבה מכחישים זאת, אך סוכנויות המודיעין האמריקניות קבעו כי רוסיה השתמשה בתעמולה ובפעולות סייבר כדי להתערב בבחירות במטרה לפגוע בקלינטון ובסופו של דבר לעזור לטראמפ. עוד הן קבעו כי פוטין עצמו הורה על כל המהלך.
עד כאן ציטוט, שבקרמלין כנראה ימהרו להכחישו ובטח יספרו שזו סתם שטות או טעות.
לצערי, כביכול יש סבירות שההאשמות מבוססות על עובדות וראיות מוצקות, וזה לכאורה יגרום לטראמפ וגם לפוטין קצת מבוכות, דאגות וצרות.
הצאר הרוסי בטח יצטער על אובדן חבר שעושה בצייתנות כל מה שהוא אומר. לעומתו, נשיא העולם החופשי כנראה יואשם בבגידה בעם האמריקאי, וזה לכאורה קצת יסבך אותו במישור הפלילי.
אולי כדאי שההנהגה המקומית תשים לב מה קורה בזירה הבינלאומית. זה באמת קצת מפליא, אבל מסתבר שבדמוקרטיה החוק הוא הריבון האמיתי ולא איזה נבחר ציבורי שנוהג באופן נכלולי, פלילי או, חלילה, עברייני.
האמת היא שמתן אישור למכירת ציוד צבאי קטלני למצרים בעבור עמלה לבן דוד מעלה קצת חשד למעשה בוגדני, אבל אולי העדים, המסמכים הרבים, הממצאים הקבילים והחומרים המרשיעים סתם משמיצים, וביבי שלנו הוא בעצם איש ישר, אמין ותמים.
כנביא חובבני אסתכן ואומר למי שמתעניין בעניות דעתי, על אף הסכנה לאמינותי, שיש סבירות שגם באמריקה וגם במדינת היהודים יבואו בקרוב שינויים. יתרה מזאת, יש אפילו סיכוי שנראה מנהיגים רמים, גאוותניים, מפונקים, מדושנים ושתלטניים הופכים לנאשמים נבוכים, ואז למורשעים ואסירים.
כמובן שאפשר לרשום את הדברים ולבדוק אם הם נכונים אחרי שיעברו כמה חודשים או שנים, תלוי ביועצים המשפטיים שמשהים.
אולי הנבואה הזו לא ממש נעימה לצופים המרומים, אבל דומני שעדיף שאת הספינה הציבורית ינווטו קברניטים ישרים ואחראיים.
"העבודה הראשונה העומדת עתה לפני האנושות היא עבודה של חינוך עצמי חינוך מתוך עצם החיים מתוך עצם עבודת החיים חינוך בחיים של יצירה על ידי חיים של יצירה .... יסוד החינוך הזה איננו הכרת הזכות כי אם הכרת האחריות ... האחריות והיצירה הן מותר האדמה מיתר בעלי החיים. ליצור ודע רק האדם ורק האדם יודע את טעם היצירה את שמחת היצירה ואת אורה העליון. וכן רק האדם המכיר והמשיג את איחודו המוחלט עם החיים והעולם מכיר ומשיג את אחריותו לכל החיים והעולם ... עצם רגש האחריות ... מעמידה את החיים האנושיים על יסוד של יצירה ושל חירות עליונה"
א.ד. גורדון, האדם והטבע עמוד 313-314

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי