אבי גבאי יפרסם רשימת מומלצים בפריימריז

Thank you for rating this article.

"... גבאי מתכוון לנקוט צעד שאיש מקודמיו לא העז לעשות: הוא יפרסם רשימת מומלצים מטעמו ויקרא לחברי המפלגה לסמן את המופיעים בה.

ראשי מפלגות דמוקרטיות, לא רק העבודה, נוהגים לסייע בדרכים דיסקרטיות, מרומזות, ובמעין קריצת עין או באמצעות שליחים, למי שהם חפצים ביקרם. כך היה מאז ומעולם. כשהם נשאלים על העדפותיהם האישיות, תמיד תינתן תשובה מתחמקת שתתיימר לשקף אובייקטיביות, הפעם הדברים יופיעו בשם המלכות.

אין הגדרה חזקה מספיק לתאור המשמעות של מהלך זה על המתמודדים ברשימה. כמה מהם — והם יודעים מי הם ומי הן — שקוראים על כך כאן, צפויים לאבד שעות שינה בלילות הבאים.

ברשימה שלי, אמר גבאי השבוע בשיחה פנימית, לא יהיו חברים שלי או מקורבים שלי. יהיו אנשים, ותיקים כחדשים, שאני משוכנע ביכולתם וברצונם לעבוד עבודת צוות ולהפגין קולגיאליות. זה מה שחסר בסיעה היום. עבודה קבוצתית, רוח צוות. זה מה שהחברים תמיד מתלוננים עליו, חוסר הלכידות הפנימית.

שאלתי אותו אם זו אכן כוונתו. הוא אישר. "אני יודע שזו דרמה גדולה", אמר. הוא ציין כי יכול היה ללכת בדרכם של אחרים, להפעיל פעילים שלו, להצטלם עם מאן דהוא, להדליף לתקשורת, מטעם "גורמים בסביבת היו"ר", דברי תמיכה או הסתייגות ממועמד כזה או אחר. זה לא הקטע שלו. הכל יהיה מעל השולחן, ללא תחפושות. כיו"ר מפלגה, הוא חושב שחובתו לומר לחבריה את דעתו, כמרשם להצלחה בבחירות ולהצלחת העבודה המשותפת לאחריהן.

..."

====

מתוך הטור המלא באתר עיתון הארץ

"הארץ הזו שייכת לשניים לערבים היושבים בה וליהודים בכל העולם"
דוד בן גוריון, 1970 - מוקד הטלויזיה הישראלית

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי