הביקורת על חברי הכנסת מהמפלגה שגינו את המשותפת על פנייתה לאו"ם אינה השמאל שלי

Thank you for rating this article.

מספר חברי כנסת מהמפלגה תקפו בצדק את חברי הכנסת של הרשימה המשותפת על המהלך הבלתי נתפס של פנייה לאו"ם על מנת לגנות את ישראל וזכו לקיטונות של רותחין מצד אנשים שלכאורה מדברים בשם ה"שמאל", לאותם אנשים אני מעביר מסר ברור: זה לא השמאל שלי.

אופוזיציה שמהווה אלטרנטיבה נאבקת על אופיה של מדינת ישראל במסגרת המשחק הפוליטי הישראלי. ללכלך על מדינת ישראל בעולם פוגעת יותר מכל ביכולת של האופוזיציה להוות אלטרנטיבה ראויה ומרחיקה תומכים ממנה ובעיקר מרחיקה את המדינה מסיכוי להגעה לשלום בר קיימא עם שכנינו הפלסטינים.

אני דוגל בשיוויון זכויות לכולם, בשלום, ובדו קיום אך איני מוכן לקבל שבשם כך אני צריך לוותר על הציונות שלי או לפגוע במדינה. אני לא מצפה מערביי ישראל להיות ציונים אך אני מצפה שיכבדו את העובדה שאני כזה.  בלי התנאי הבסיסי הזה אי אפשר לממש את הערכים בהם אני ועוד רבים אחרים כמוני דוגלים.

כל זמן שהרשימה המשותפת מתנהלת באופן שהיא מתנהלת על מפלגת העבודה(וגם על מרצ) לפעול להגדלת התמיכה בה במגזר הערבי הן על ידי אלה שלא מצביעים בבחירות לכנסת והן על ידי אלה שמצביעים למשותפת בשל העובדה שהיא נתפסת כרשימה היחידה שדואגת למגזר אך לא מזדהים עם הקיצוניות שבה ומאוכזבים ממנה ועונים לתנאי שציינתי. 

הדבר הזה יחליש אלקטוראלית את המשותפת ויעביר מנדטים שיאפשרו להרכיב ממשלה בעתיד.