נמחק אתר מפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

המחנה הציוני

"מפלגת העבודה", רות-סוף.

זהו, הנהלת המפלגה סגרה את השאלטר - פשוט עוד לא סיפרו לכם ... היכנסו לאתר המפלגה בכתובת www.havoda.org.il - אז זהו, שאין יותר מפלגת-העבודה ותקבלו את אתר "המחנה הציוני" בכתובת www.mahanezioni.org.il.

מעבר למחיקה הרעיונית, הנזק האדיר למותג ברמת הנכס הדיגיטלי היא כמעט לא ברת-תיקון.

ויספרו לכם כמענה שיש אתר והוא בכתובת www.havoda.org.il/דף-הבית ... אבל זה ממש לא אותו הדבר (ולא אכנס כאן להסברים טכניים).

אתר מפלגת העבודה[עדכון 24.1.2019]

לאחרונה עלה אתר-חדש בכתובת נפרדת www.haavoda.org.il - ברכות.

עם זאת, אופן הביצוע אינו מקצועי ובמקום לבצע "העברה" של דפי האתר הישן לחדש (באמצעות טבלת 301) ועל-ידי כך לחזק את המותג הקיים ולהתבסס על הוותק שלו - עלה האתר במקביל, יצר תחרות עם האתר הישן והמותג ניזוק באופן משמעותי.

כואב לרשום זאת, אבל התחזית הייתה מדויקת. מה קרה בנתיים? המחנה-הציוני איננו עוד ומפלגת-העבודה חזרה להיות המותג אותו נדרש לשווק ולכן מגמת החיפושים שלו בעליה ובפרט נוכח כינוס הוועידה ה10 והבחירות לרשימתה לכנסת ה21.

אז כעת, אחראי השיווק והדיגיטל נאלצים ובגלל הנזק שנגרם וכפי שהוסבר בעבר, לפרסם בתשלום את אתר המפלגה והיות ועמוד הבית נדחק לעמוד השני (או קצה העמוד הראשון) בתוצאות החיפוש.

אולי יסבירו שזהו חלק מקמפיין הבחירות ושצריך לחזק את המותג המחנה-הציוני, הכול נכון.

אבל לא על חשבון מפלגת-העבודה אלא בנוסף, במקביל ובכלים הדיגטליים המקובלים ולא בדרך של השתלטות עוינת על הנכסים הדיגיטליים של העבודה ששיקום שלהם יעלה הון-עתק ואולי גם לא יהיה אפשרי בטווחי הזמן הקצרים שיידרשו.

המגמה ידועה

מפלגת העבודהואגב, המגמה לא חדשה ועבור מי שמבין בתחום הטכני של "קידום אתרים אורגני בגוגל" וכן ב"ניהול מותגים דיגיטלי" כבר הבחין מזמן בסמנים לעתיד להתרחש.

למעשה, מספיק לבחון את תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל עבור הצירוף "מפלגת העבודה" כדי להבחין בהעדר תחזוקת המותג בכלל והאתר בפרט והפגיעה ההדרגתית של המותג בתוצאות החיפוש. מצורפת צילום מסך של תוצאות החיפוש מה21.11.18 בשעה 19:04 ובה אפשר להבחין כי אתר המפלגה אינו התוצאה הראשונה, אלא אתר וויקיפדיה. כמו כן, התוצאה הראשונה של אתר המפלגה אינה עמוד-הבית אלא עמודי "צרו קשר", "הנבחרת" ועמוד "כללי" וממש צמודה להם כתבה מאתר גלובס.

כל מי שמבין מעט בניהול דיגיטלי של מותגים ובפרט בגוגל, ידע לזהות את הפגיעה העמוקה במותג, בנראות שלו ובחשיפה שלו בחיפוש המסויים הזה ובכלל.

יום עצוב, רות-סוף.