אני מתחייב לשינוי בישראל

Thank you for rating this article.

אני מתחייב לשינוי בישראל. עכשיו תורכם.

avi gabbayלפני 4 וחצי שנים החלטתי להצטרף למערכת הפוליטית בכדי לעשות שינוי. קיבלתי את ההחלטה במהלך צוק איתן, כשראיתי איך ממשלת ישראל לא מנהלת מלחמה אלא יחסי ציבור של עצמה בזמן שאזרחי המדינה תחת ירי טילים, ובזמן שהחיילים שלנו נהרגים בנגמשים לא ממוגנים.

יכולתי להמשיך ולהרוויח שכר של מיליונים אבל החלטתי שטוב יותר יהיה לילדיי, אם אשאיר אחרי מדינה טובה יותר על פני רכוש נוסף שהם יקבלו בירושה.
בחרתי בציבור.

זה בדיוק מה שקרה שנה לאחר מכן ב-2015, כשהייתי שר בממשלה ונלחמתי נגד מתווה הגז המושחת. שעולה עד היום לאזרחי ישראל מיליארדים בחשבון החשמל. נלחמתי ושילמתי מחיר כבד. שנה לאחר מכן, קיץ 2016, עמדתי נדהם, כמו מרבית אזרחי המדינה כאשר נתניהו פיטר את בוגי יעלון והחליף אותו באיווט ליברמן.

אני זוכר היטב את השיח ברחוב בימים ההם. אנשים אמרו לי שהם לא יכולים לנשום מעוצמת הציניות וההפקרות של נתניהו. לכן החלטתי להתפטר מהממשלה.

בחרתי בציבור, בעם ישראל. וברחוב אמרו לי שהחזרתי את התקווה שהפוליטיקה לא חייבת להיות צינית.

עד היום אמא שלי לא מבינה מדוע החלפתי כבוד בחוגי בית ברחבי הארץ. אבל אני יכול להמשיך ולהסתכל בעיני הציבור ובעיני ילדיי ולומר – הפוליטיקה לא שינתה אותי.

עוד לפני חקירות ראש הממשלה, יצא לי לראות את שלטון נתניהו מקרוב. את חוסר האכפתיות, את האדישות לחיים של האזרחים, ליוקר המחיה, לצעירים שאיבדו תקווה ולוותיקים שחוסכים בתרופות כי אין להם כסף ללחם.

שאלתי את עצמי מה אני יכול לעשות בכדי להביא לשינוי?

איך מחליפים את הממשלה הזאת, בממשלה שתעסוק באזרחים – תשמור על הבטחון, הדמוקרטיה ותעצור את השחיתות שהפכה ללגיטימית.

והיום, כשאנחנו נמצאים בצומת שבו צריך לקבל החלטות, אנחנו יודעים מה צריך לעשות כדי להביא לשינוי. צריך להתחייב. לעמוד מול אזרחי ישראל ולומר להם באופן הכי ברור שאפשר:

אנחנו לא נשב בשום אופן ובשום תסריט בממשלה של בנימין נתניהו.
אנחנו מתחייבים לשינוי ומתכוונים לזה.

אני פוגש את אזרחי ישראל בחודשים האחרונים ושומע את הלחץ בחזה ואת הגועל בכל פעם שמדברים על פוליטיקה. אנשים התרגלו שמסבנים אותם טוב ומדברים איתם בססמאות. זה נגמר. לעם ישראל מגיע לשמוע מהמנהיגים שלו את האמת לגבי מי שהם ומה שהם מתכוונים לעשות גם אם זה אומר לשלם על זה מחיר פוליטי.

לכן אני מתחייב שבשום תסריט אני לא אשב בממשלה של ראש ממשלה שהפסיק להאמין שאפשר לשנות משהו בשביל אזרחי ישראל ועובד רק כדי לשנות את גזר הדין של עצמו.

אנחנו מתחייבים לשינוי בישראל כי בזה אני מאמין וכי בשביל זה הצטרפתי לפוליטיקה. לא מכיר דרך אחרת.
הצטרפו אליי.

====

פורסם בעמוד הפייסבוק של אבי גבאי

"לעולם לא אסלח לערבים על שלימדו אותנו להרוג את בניהם"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - לא נשכח

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי