מועמדותי לתפקיד נשיא המדינה

Thank you for rating this article.

חברות וחברים יקרים‚

בשבוע שעבר הכרזתי רשמית על מועמדותי לתפקיד נשיאת מדינת ישראל.

כידוע לכם לבטח‚ סיעת העבודה הביעה את תמיכתה בי ובשבוע הבא (ב-26 במרץ) יעלה הנושא גם לאישור המרכז.

במכתב קצר זה אני מבקשת להציג בפניכם את מניעי להצגת מועמדותי לנשיאות ואת תוכניותי למוסד זה.

בשנים האחרונות‚ ולאור הארועים המוכרים לכולנו‚ מוסד הנשיאות עבר טלטלה חזקה‚ והביא רבים וטובים למחשבה שיש לבטלו.

אני סבורה כי מוסד זה עדיין חשוב‚ שכן הוא מסמל את העם ואת הריבונות‚ ולכן צריך להחזיר את אמון העם בו‚ לרעננו ולהפכו לרלוונטי לעת הזו.

אני סבורה כי יש בי את הכישורים‚ את הרקע המקצועי ואת היכולות לקבל על עצמי את המשימה הכבדה הזו. מסלול חיי שזור בשורה ארוכה של תפקידים עליהם נאבקתי בנחישות ואמונה לעשות את כל הדרוש והאפשרי ומעבר לכך‚ למען אזרחי מדינת ישראל. כך עשיתי כאשר הצטרפתי לשרות בצה"ל‚ בשורה ארוכה של תפקידים במשרד החוץ בארץ ובחו"ל וכך אני עושה עד היום בתפקידי כחברת כנסת.  בכל תפקידיי האמנתי בעשייה למען השלום ומניעת מלחמה‚ הבטחת שוויון לכל האזרחים‚ שמירה על זכויות האדם וביצור יסודות הדמוקרטיה ושלטון החוק.

עבורי הנשיאות מחייבת. היא איננה פרס ניחומים ואפילו לא פרס על מפעל חיים. בשביל זה יש את פרס ישראל‚ ופרסים אחרים.

כמי שיש לה ניסיון של יותר מ-30 שנים בשירות הציבור והמדינה בארץ ובחו"ל‚ אני רואה משמעות רבה לדרך ביצוע התפקיד‚ וליכולת לייצר שיח סובלני וסבלני‚ רוגע‚ מתוך הקשבה‚ הרבה הקשבה ובעיקר נגישות לכל אזרחי המדינה. זאת לצד היכולת לדיאלוג עם הקהילה הבינ"ל.

חברים‚ הנשיאות עבורי מחייבת את העמקת השוויון והצדק החברתי תוך יצירת רב שיח תמידי בין בית הנשיא לבין הארגונים החברתיים.  מחובתה של נשיאות המדינה להעלות על סדר היום את הנושאים הדורשים טיפול שורש ולאפשר גישה לכל אזרח אשר חפץ בעזרתה.  לשם כך כנשיאת המדינה אחרוש את הארץ לאורכה ולרוחבה‚ אפגוש פנים אל פנים את תושבי עיירות הפיתוח‚ הערים ויתר הישובים‚ מקריית שמונה ועד אילת‚ אתמודד עם החסכים הקיימים היום בחברה הישראלית. לפעול למען קידום השוויון בין נשים וגברים בחברה הישראלית על כל גווניה.

שואלים אותי האם לעובדת היותי אשה יש יתרון בתפקיד הנשיא. ואני אומרת – כן. כי‚ בנוסף לכל התפקידים הבינלאומיים והמאבק למען צמצום פערים והמלחמה למען החלשים – בכוונתי להאבק גם למען ביטול הפערים בין המינים בישראל. רק לאחרונה התפרסם מחקר לפיו השכר הממוצע של גברים שכירים גבוה ב-58 אחוז מהשכר הממוצע של נשים שכירות.  ואני טוענת כי הגיע העת לעשות ולא רק להראות ולדבר.  אין זה סוד כי בנושא זה אנו עדיין מפגרים אחר רוב מדינות המערב וראוי כי תינקט עמדה לא רק בכל הקשור לאלימות נגד נשים‚ אלא בנושאים הקשורים לשוויון הזדמנויות בעבודה ועידוד השוויון בכל הקשור לייצוג נשים בכל מוקדי קבלת ההחלטות. למותר לציין כי גם בנושא זה אני מביאה עמי זווית אחרת.

חברות וחברים יקרים‚
אני מעודדת מהתגובות החיוביות שהגיעו אלי עד היום ומהתמיכה הרבה מקרב הציבור הרחב ומקרב חברינו וחברותינו במפלגה. אני מודה לכל אלה שהביעו תמיכה בי. אשר על כן‚ אודה לכולכם על הבעת אמונכם בי בישיבת המרכז‚ ביום ב' הקרוב.

בברכת חג פסח שמח‚
ח"כ קולט אביטל
"עשבים שוטים, גדלים ליד שיבר מטפטף."
תומר פינס יור המשמרת הצעירה - 2019

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי