חברים נגד שתיקה

Thank you for rating this article.

במפלגת העבודה האמינו בזמנו שהוא יהיה המרפא שלה (HILLER ), אבל בפועל הפך למחסל שלה (KILLER).

הוא האשים את מפלגתו שיש בה גידול סרטני שרק הוא יכול לרפא אותו:

"בשביל העתיד צריך לחסל את החלק הסרטני במפלגת העבודה והדרך היחידה היא ללכת עם הליכוד" (עמ' 399 בספרו של אמנון ברזילי, שכתב את הביוגרפיה של רמון).

ואמנם לאחר שהוא "ריפא" את הסרטן במפלגתו, חיסל את עוצמתה של ההסתדרות, יזם את "התרגיל המסריח" ואת "המפץ הגדול", התחבר לבסוף לח"כים של הליכוד שהקימו את "קדימה" ותרם גם הוא לנפילתה ולשקיעתה של מפלגת העבודה. הוא האשים וביקר בזמנו את מפלגתו (העבודה) שהלכה כמו עדר כבשים אחרי הרועה אריק שרון. לבסוף הוא עצמו הפך לכבשה בעדר של שרון וממשלתו ובהמשך הפך גם למשרת הפוליטי של אולמרט, עד אשר הסתבך, התפטר מכהונת שר המשפטים והורשע בפלילים ללא קלון.

חיים רמון אינו ראוי לכהן כשר האוצר

מקומו של שר המשפטים "השובב", שהורשע בדין אינו בהנהגת המדינה. קצין מבחן לנוער הציל את השר המבוגר מקלון, אך לא מביזיון אישי וציבורי. במעשה שעשה הרשיע רמון את עצמו, כמי שאינו מבין את האחריות וההתנהגות הנובעת מתפקידו כשר, בעת מצב חירום. האם בן גוריון או בגין היו מסכימים שבממשלתם יכהן שר שישב על ספסל הנאשמים והורשע בגין תקיפה מינית?

גם אם נקבל את הגרסה המקילה לפיה המעשה היה נטול מאפיינים פליליים, הכתם וההרשעה הציבורית לא נעלמים, כאשר נזכרים בעיתוי נסיבות הפרשה: בגבול הצפון מלחמה ונשפך דם. הממשלה מתכנסת לישיבת חירום. שר המשפטים מזין את הזיכרון של הטלפון הסולרי של הבחורה שלדעתו מפלרטטת איתו. הם מצטלמים ומתנשקים כאילו היו במסיבה. זו התנהגות בלתי הולמת. רמון לא ראוי לכהן כשר האוצר, גם אם אולמרט רוצה וזקוק ליועץ ולתומך בממשלתו וגם אם החוק היבש מאפשר זאת. ראוי שיקדיש את פעילותו הפרלמנטרית בכנסת, למשימות חשובות בלתי מטופלות ולא בממשלה.

"דמוקרטיה זה לפעמים כואב, אבל עד היום לא נמצאה שום שיטה טובה יותר"
שלי יחימוביץ׳, ועידת העבודה, 4.4.2013

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי