חבר הכנסת אילון: חשבון נפש

Thank you for rating this article.

ברכות להיותך, לראשונה, שר, בלי תיק.  מינוי שמשמח את תומכיך ברעננה, את שאר חברי המפלגה ואולי גם את הציבור הרחב בעיר. האמנם?

הבה ונעשה חשבון נפש בעשייתך הפוליטית. ראשית, כשפרשת מהשב"כ אמרת באומץ שאינך מתאים לפוליטיקה ולכן לא תצטרף אליה לעולם. בכל זאת הקמת איזו שהיא תנועה ארצית "המפקד הלאומי". למרות עדותך זו ותחת הדימוי של "האיש הנקי", החלטת להצטרף למפלגת העבודה, כדי "להביא פוליטיקה נקייה", "ולתרום למדינה וביטחונה".  עשית מפקד ראוי  למשל ברעננה וזכית בה פעמיים בפריימריז.

לאחר מלחמת לבנון השנייה, כיהנת כיו"ר הועדה לבדיקת העורף. אמרת שתעשה עבודה יסודית ושתמנע שהדוח שלך יונח במגירה. מה קרה למיגון בעוטף עזה?

ממש לפני  פרסום דו"ח וינוגרד הודעת בציבור  שלמרות מחדלי  "מלחמת  לבנון השנייה" אין לדרוש להתפטרותו של אולמרט.  נימוקיך היו לתלפיות.

ברם, למחרת פרסום הדו"ח קראת להתפטרותו של אולמרט...

כשנבחר ברק ליו"ר העבודה באת למרכז המפלגה, יחד עם ח"כ אופיר פינס מרעננה ועמיר פרץ, והעברתם החלטה שם שמצטרפים לממשלת אולמרט רק בתנאים ולתקופה קצובה. אז איך אתה מצטרף לאולמרט כנגד החלטתך? ויותר מכך, אתה מנמק זאת הפעם כשיכור: "המציאות מזוגזגת ולא אני".

לאחרונה סירבת להתמנות לשר החינוך. ועוד אמרת "ששר בלי תיק זה דבר לא מוסרי".  ומה עכשיו? האם אתה "טובל ושרץ בידו"?

אתה כמו עמיר פרץ באמינותו עם האג'נדה החברתית שלו. תראה לאן הובלתם ולאן הגעתם? אתה רציני כשאתה רוצה להיות ראש ממשלה?

עמי, בכדי למנוע בלבול, ממשלת אולמרט איננה כאן הנושא. אתה הוא הנושא. תבין שקשה להאמין לך.  כשאתה מצטרף לקבינט הביטחוני, רבים מאיתנו הפעם מודאגים.

עמי, איש לא ייקח ממך את מה שיש לך, תרתי משמע. אבל אל תבקש אמון למה שאין לך.  צדקת בתחילת דרכך, כשאמרת שאינך מתאים לפוליטיקה.

דע לך שמנהיגות, לא משנה מה דעתה,  חייבת אמינות כתנאי מוקדם והכרחי. אתה נכשלת. בהצלחה.

גמר חתימה טובה

"אבל העיקר הוא העם. תחיית העם קודמת לגאולת הארץ. אנחנו מעמידים את הכל על העם"
א.ד. גורדון, עם אדם

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי