‫אנחנו העבודה החדשה‬

Thank you for rating this article.

מסיבת עיתונאים, 18/1/2011

שלום לכולם!

אנחנו נמצאים באחד הימים החשובים במערכת הפוליטית דמוקרטית של מדינת ישראל.

פוליטיקה היא מילה גסה בעיניהם של רבים מאזרחי ישראל והמהלך שביצע אהוד ברק אתמול פשוט מצדיק את תחושתם.

איני מתכוון להכביר מילים על אהוד ברק ,על מעשיו ,על האופורטוניזם שלו, על רמת האינטרס האישי שחשוב לו יותר מכל אינטרס לאומי.

על היכולת שלו להקריב את כל הערכים הדמוקרטים גם במפלגה וגם במדינה.

על הזלזול שלו באזרחי ישראל ועל המבט  שלו עליהם מלמעלה תרתי משמע.

לצערי הרב, איני יכול לשחרר את החברים שנותרו במפלגה מאחריות לנעשה הם קדשו את ערך המשמעת הקואליציונית ועל מזבח הערך הזה הסכימו להקריב הכל.

הם ידעו שערכים דמוקרטים בסיסים הולכים ומתפרקים , הקיפאון המדיני רק הולך ומעמיק ,שנאת חינם פוקדת את רחובותינו , בין ערבים ליהודים, בין יהודים ליהודים .

הנטל על אזרחי ישראל גבר,חלומם של זוגות צעירים לדירה משלהם רק הלך והתרחק , יוקר המחיה גדל,גמלאי וותיקי הארץ נאנקים בשל שחיקת הכנסתם ,חולי ישראל מוטלים במסדרונות ,

אפילו כשלחצו על כפתורי ההצבעה נגד העלאת שכר המינימום , ידיהם לא רעדו.

איך הם קידשו את הקואליציה ונשארו בממשלה.

צר לי כי חלקם עדיין טוענים שהכניסה לממשלה הייתה מהלך נכון.

אני רוצה לברך את חבריי ברביעייה כי הם החזיקו ביחד איתי בשארית כוחם את אדניה של תנועת העבודה. בעוד אחרים חגגו בשדות זרים ,אנו בחרנו להישאר במדבר הפוליטי ולשמור על ערכיה ועל נשמת אפה של תנועת העבודה.

אנחנו ארבעה אך זה פסיפס שמגלם את כל שמדינת ישראל צריכה . אנשים ערכיים,שעומדים על דעתם, אנשי ציבור חרוצים ונאמנים ,שיתוף פעולה בין ערבים ליהודים תוך ראיית טובת המדינה ועתידה.

ועבודת הארבעה, אף שהתנהלה תחת לחצים בלתי פוסקים של גורמים שניסו לפרק אותנו , תחת גורמים שניסו לפתות אותנו,כולם עמדנו בלחצים והוכחנו כי אפשר להתנהל גם אחרת.

אזרחי ישראל בטוחים,כי אין בישראל אנשים פוליטיים שמוכנים להקריב עבורם, אנשים פוליטיים שרואים בעבודה הציבורית שליחות.

אזרחי ישראל בטוחים כי פסה לה,עברה לה הדוגמא האישית מהארץ, אך אנו  מציבים דבר אחר לחלוטין שכולו נאמנות לדרך, דבקות במטרה ודוגמא אישית ואמונה עמוקה ,כי ערכים חברתיים וערכים דמוקרטים משולבים זה בזה .

אנו מאמינים כי יש לחזק את הדמוקרטיה כדי להבטיח שמדינת ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית ולכן חובתנו לחזק את הברית בינינו לבין ערביי ישראל לחיים משותפים ,תוך מאבק על העדפה מתקנת וצמצום פערים.

אנו מאמינים כי השאיפה להבטחת ביטחונה של מדינת ישראל מחייבת שמירה מכל משמר על צה"ל ,כצבא חזק בעל יתרון איכותי מול כל הזירות ,ערוך ומוכן לכל תרחיש אפשרי.

אך אנו מאמינים כי להבטחת עתידה של מדינת ישראל ,יש לחתור בכל הכח לשלום עם שכנינו הפלשתינים, עם שכנינו הסורים, לחתור לפתיחת פרק חדש ביחסים עם העולם הערבי המתון.

אני יודע ,כולם אומרים שהם בעד השלום, אך רק מעטים מוכנים לשלם את מחירו, צריך חזון ,ראיה רחוק טווח כדי לאזור את האומץ לעשות שלום.

אנו מאמינים בחברה חזקה שמושיטה יד לאזרחיה ולא חברה שמקדשת רק את ההון,החומרנות והחמדנות שהפכו לסימן הצלחה.

אמרתי  כי החברים שישבו בממשלה נהנו מכל העולמות ,איבדו את התוקף המוסרי לייצג את ערכי תנועת העבודה ,אך במקום בו עומדים חוזרים בתשובה ,צריך לתת סיכוי ולבדוק האם התשובה היא אמיתית.

כיהנתי כיו"ר מפלגת העבודה ,בתקופתי שמרתי מכל משמר על התנהלות דמוקרטית, גם כאשר הדברים לא היו נוחים לי. העברתי לאהוד ברק תשעה עשר מנדטים וחרף הסתייגותי מדרך פעולתו התייצבתי לצידו בבחירות האחרונות.

עוד לא היה יו"ר שקיבל מרחב תמרון כ"כ גדול ויכל לעשות ככל העולה על רוחו אך הוא הפך זאת למסע הרס בלתי נשלט.

לנגד עינינו עומדים הערכים החשובים של מדינת ישראל , הקמת מחנה השלום גדול שמאמין בצדק חברתי, ערכי תנועת העבודה שמנוהלים בצורה אמיתית וולא נאפשר לאופורטוניסט ,אהוד ברק ,לשאת את שמם של בן גוריון ,ורבין לשווא.

היום ,אנחנו ארבעה ,הסיעה כולה מונה שמונה ,החלטה על פילוג נמצאת בידינו ,יכולנו להפעיל אותה כבר היום ,חיכינו לרגע הזה,אך החלטנו לתת סיכוי חדש נוסף.

אין ולא היה כל מו"מ עם מפלגה אחרת ,גם לא עם קדימה.

קדימה בראשות ציפי לבני הוכיחה עמידתה באופוזיציה והיא ראויה להערכה על כך ,אך אין לזה כל קשר להחלטותינו הפוליטית.

ולכן בכוונתנו לתאם מפגש עם ארבעת חברי הכנסת האחרים של מפלגת העבודה , כדי לקבוע האם ניתן להמשיך ביחד וכיצד עושים זאת.

נקיים דיון על פתיחת המפלגה ושורותיה,על חוקתה האנטי דמוקרטית שצריכה להתבטל באופן מיידי,על דרך ההתנהלות והתפקוד העתידית.

לא נסכים לשום מהלך קטן כגדול שיבוצע ללא תיאום והסכמה.

אנו נקיים דיונים אלה בלא דיחוי ובאופן רציף מתוך תקווה כי ימצא הבסיס המשותף לעבודה משותפת.

אנחנו העבודה החדשה,

הוכחנו זאת בשנתיים האחרונות ,אנו  מקווים כי גם העבודה הקיימת תסכים לקבל את הכללים של "עבודה חדשה".

מדינת ישראל זקוקה למפלגה  חברתית  רחבה, דמוקרטית רחבה למפלגה סוציאל דמוקרטית אמיתית ואמינה. ואני מקווה ונותן צ'אנס להקים זאת ביחד.

תודה רבה לכם

"עלינו ליצור צירוף של נכונות לקרב את המיעוט הערבי ליעודים הדמוקרטיים הפשוטים של המדינה, בלי להטיל על שכמם את מעמסת הציונות"
יגאל אלון, 1959

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 1922-1995

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי