מנחם מיארה - מילים לזכרו

Thank you for rating this article.

בצער רב שמענו היום על פטירתו בטרם עת של חברנו‚ מנחם מיארה ז"ל. השתתפתי כרבים אחרים בהלוויה וליוויתי אותו בדרכו האחרונה בבית העלמין בכפר נחמן ברעננה.כמי שמכירו ושגר בשכנות עימו ובאותו רחוב ברעננה‚ קשה שלא לכתוב כמה מילות פרידה.

מנחם היה קצין ומפקד דומיננטי ומעולה בפרט בתפקידיו בחיל הקשר ואי אפשר היה להישאר אדיש אליו.הכרתי אותו במלחמת יום הכיפורים כאשר גורלנו הפגיש אותנו  בזחל"ם החפ"ק של רפול ברמת הגולן‚ושם ראיתי את סגולותיו כקצין קשר‚הוא היה טוב מאד בתפקידו.

יצא לי להשתחרר מצה"ל כאשר היה ראש מינהל הסגל בדרגת תא"ל‚זכור לי הרגישות בה ליוה את שחרורי והשיחות הארוכות שקיימנו על כך ב 4 עיניים.

מנחם היה פעיל בארגון גמלאי צה"ל- "צוות"‚ במשך קדנציה שלמה שימש‚ בהתנדבות כמובן כיו"ר עדת הביקורת הארצית בתקופה שהייתי חבר הנהלת הארגון ‚הוא אכן השאיר את רישומו וחותמו בנושא ביקורת ואני כמחליפו בתפקיד השתמשתי גם בכלים אלו.

מנחם היה חבר ותיק ופעלתן במסגרת סניף מפלגת העבודה ברעננה‚ ואף שירת שנים רבות כחבר מועצת עיריית רעננה‚ כנציג של מפלגת העבודה.הוא התמודד על ראשות ראש העיר רעננה אך זה לא צלח בידו.הוא שימש בהצלחה כיו"ר האופוזיציה ועשה את תפקידו היטב.

אזכור אותו תמיד על דברי החוכמה והראיה המפוקחת אשר נבעה ממנו‚ בשפע ובטבעיות‚ על הפתיחות והדוגריות שגילה כלפי אחרים‚ ועל מאמציו הבלתי נלאים לקדם נושאים אשר תחושת אי הצדק הקשורה בהם‚ הדליקה בו מדורה שקשה היה לכבותה או להפסיקה.

מנחם‚ תחסר לנו רבות.

"עוני זה לא רק לחם. זה מושג רחב. מי שתופש את בעיית העוני כבעיית לחם הוא צר אופקים. עוני הוא בתרבות בחינוך בתעסוקה. עוני הוא בסולידריות ובעוצמה פנימית"
עמיר פרץ

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי