עבודה 2.0 - ועדת איתור ליו"ר זמני

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודה נמצאת היום בשפל המדרגה והגיעה לשם ביושר. קל להאשים את אהוד ברק אך הסיבות לכך רבות וברק רק התוצאה הסופית של ניוון מתמשך של הדמוקרטיה במפלגה. ברוב הבחירות לתפקיד היו"ר, אחרי עמרם מצנע, לא נבחר בסופו של דבר המועמד שהציבור רצה לראות כיו"ר מפלגת העבודה וגם לא המועמד שחברי המפלגה רצו לראות כיו"ר. ככה המפלגה בטלה את עצמה כאלטרנטיבה לשלטון במו ידיה.

המנגנונים וקווי המחשבה שפעלו בשנים האחרונות על מנת להטות את הבחירות לטובה מועמד זה או אחר (בצורה בלתי דמוקרטית לחלוטין) עודנה בתוקף ואין כל סימן לכך שמישהו מתכוון לשנות משהו. על כן יש סיכוי לא רע שהמפלגה שוב תתמודד בבחירות הקרובות עם יו"ר שאיננו (איננו) המועמד המועדף על חברי המפלגה או על הציבור.

על מנת להחזיר את המפלגה לזירה הפוליטית כאלטרנטיבה אמיתית לשלטון יש לדרוש מחברי הסיעה של היום להודיע על כך שהם יפעלו עד לבחירות ליו"ר אך ורק כפרלמנטירם בכנסת ולא (לא) יטלו חלק בנהול המפלגה. זאת על מנת למנוע ששיקום המפלגה ינוצל לצרכים האישיים של חברי הסיעה שרוצים להתמודד על תפקיד היו"ר.

יו"ר זמני (ללא שיריון או זכויות יותר) שיוביל את שקום המפלגה יבחר על ידי המרכז מתוך רשימה של 3-5 מועמדים שהוכנה על ידי וועדת איתור בו חברים וותיקי תנועת/מפלגת העבודה שהיו שרים בממשלות בעבר (שחל, ליבאי, ידלין, שוחט, וכו') ושני נציגים של הסיעה. כל חבר מפלגה רשאי להציג את מועמדותו לתפקיד היו"ר הזמני לפני וועדת האיתור.

בנוסף לשרים לשעבר בתנועה ושני נציגי הסיעה יצורפו לועדת האיתור שני נציגי המשמרת הצעירה. לפחות מחצית מחברי הועדה (50%) תהיינה נשים. אם אין מספיק נשים ברשימה של שרים/שרות לשעבר תושלם נציגות הנשים בועדה באמצעות נציגות של נעמת, שתודלת הנשים וכו'. גודל הועדה המומלצת 11-15 חברים.

ברור שבחירת יו"ר זמני מתוך רשימה שהוכנה על ידי ועדה כה רצינית ומאוזנת תתן יתרון לאותו איש או אישה שיבחר/תבחר ליו"ר זמני, בהתמודדות ליו"ר קבוע. זאת גם הכוונה.

אם מפלגת העבודה תצליח להרכיב ועדת איתור שתכלול נציגות של 50% נשים, תהיה זאת הוכחה שפנינו לשינוי אמת. רק כך יש סיכוי שנחזור לשלטון.

"כדי לקיים את יסוד השבת בחיי ישראל אינני צריך להסכמים בין מפלגתיים... השבת בשבילי היא מעמודי התרבות העברית וההישג הסוציאלי"
ברל כצנלסון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי