מפלגת עבודה חזקה - טובה לקדימה

Thank you for rating this article.

אם תצליח מפלגת העבודה להשתקם דיינו. האינטרס האסטרטגי של קדימה הוא מפלגת עבודה חזקה לשמאלה וקיומה יאפשר לקדימה ולראשיה להתרכז בביסוס כוחה מקרב מצביעי הימין המתון והפרגמטי שהיוו שדרה מרכזית בממשלת אולמרט ונטשו אותנו בבחירות 2006.

"פרישתו של אהוד ברק עשתה רק טוב למפלגת העבודה" אמר מזכ"ל העבודה, חיליק בר, בנאומו האחרון מול צירי הוועידה. לעיתים נדירות משפטים מתלהבים כאלה מצד אישים פוליטיים מתבררים כאמת והמזכ"ל בר לא שיקר. את מגמת ההתעוררות של מפלגת העבודה יום לאחר הקמת מפלגת "העצמאות" אפשר לזהות באינספור פרמטרים ומבחינתנו, הקדימאים, די לדבר עם פעילים בכירים מהעבודה שאך לפני שבועיים וחצי החלו לכתת את רגלם לעבר קדימה. תתפלאו או לא – החבר'ה האלה בחלקם החליטו לשוב למפלגת העבודה.

סנסור נוסף שראוי להסתכל עליו הוא גוף הצעירים החי והבועט של מפלגת העבודה. צעירי מפלגת קדימה יכולים רק להתקנא בו. אל דאגה, לא מדובר בקנאה גדולה כי אין בקדימה כל כך הרבה צעירים בלתי משוחדים. בניכוי בעלי תפקידים מקרב העוזרים הפרלמנטרים, בעלי ג'ובים ועובד מנגנון ש"אחראי" על הצעירים במפלגה תגלו שחוץ מכמה סטודנטים בודדים (רובם ירושלמים) אין לקדימה נשמה צעירה. אגב, מעולם לא הייתה לה ועל סמך חמש שנות ניסיון קשה לצפות שתהייה לה כזאת.

ולעיקר - מפלגת עבודה משמאלה לקדימה חשובה ונחוצה לנו בפן האסטרטגי. אם הייתה מתמוססת לתוכה – המפה הפוליטית בישראל הייתה שבה למערכת של שתי מפלגות גדולות וקדימה - בין אם ברצונה ובין אם לאו - הייתה הופכת למפלגת העבודה החדשה, ההיא של פעם – של השמאל המתון. בכך הייתה מתייתרת אמירתה העצמאית, כמפלגת גשר שמיישמת את הבטחתה ל"פוליטיקה אחרת".

מפלגת העבודה משמאל לקדימה הוא מצב המסייע לאחרונה להתרכז במשיכת המאסה האלקטוראלית הקריטית אליה. זו שאיבדה בבחירות האחרונות. ללא הימין המתון והפרגמטי שהאמין בדרכו של אריאל שרון קדימה לעולם לא תצלח להקים ממשלה. רק ממשלה הכוללת בתוכה את הימין המתון ומפלגת העבודה משמאל יכולה להגשים את מה שקדימה מבטיחה לציבור. כל קונסטלציה אחרת היא לזרא.

יותר מכך, כאשר הליכוד נמצא מימין לנו אין לנו אלא למלא את החלל השמאלי. כשמישהו תוחם אותך מהצד הזה אז לא רק אתה יודע שאתה מרכז – אלא גם הציבור יודע שאתה מרכז. לימין המתון קל יותר לעשות את המעבר הקטן שמאלה מאשר את המעבר הגדול.

מכאן, שאין לנו סיבה לחשוש מהתחזקותה של העבודה. בטווח הקצר המנדטים עשויים להילקח מאיתנו אבל אם נדע להשכיל ולהזכיר שאנחנו מייצגים את המסגרת הפוליטית הרחבה והפרגמטית בישראל נצליח במשימתנו הבאה להרכיב ממשלת אחדות לאומית עם שלוש המפלגות הגדולות בישראל ולייצר כאן לראשונה סדר יום אזרחי שפוי הכופר בסחטנות הסקטוריאלית.

"על מקורה של המסורת וההיסטוריה הלאומית כבסיס לדור הנוכחי לבנות, לשנות ולתקן. נזכור את נפילת העם היהודי ובית מקדשו פעמיים, פעם שניה בגלל שנאת חינם. נזכור - נשנה - נתקן"
ברל כצנלסון, "דבר" 1934

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי