אומרים לא להמשך האוליגרכיה של חברי הכנסת במפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

חברי הכנסת במפלגת העבודה מתווכחים איך צריך "לפתוח את השורות" במפלגה, כאשר כוונתו היחידה של כל אחד מהם היא "שיהיו למפלגה עוד מתפקדים שיצביעו לי" – מטרתם האחת והעליונה היא הבטחת מקומם בכנסת ושיפור עמדות לקראת התמודדות על יו"ר המפלגה.

ואני קורא מכאן: די לאוליגרכיה השלטונית במפלגת העבודה.  פעם אחר פעם אנחנו רואים אותם מועמדים, שחשים עצמם עליונים מעם ונישאים, עד כדי כך שהם נכנסים לכל ממשלה בשל יהירות עלובה ובשל ידיעה ברורה שמקומם בכנסת הבאה מובטח על גבי הפראיירים המכונים "מתפקדי העבודה" – לא עוד.

צריך לפתוח את השורות של רשימת מפלגת העבודה לכנסת, לא רק שורות ההתפקדות למפלגה, שהן פתוחות בפני כל מי שיש לו כרטיס אשראי ו-50 שקלים פנויים.

ציבור מתפקדי העבודה אינו כח אדם לבחירת אותם חברי כנסת כל פעם.

לדעתי היחס הנכון ברשימה לכנסת להוציא את המקומות: 1ששיך ליו"ר; 2למזכ"ל; 3 ליו"ר המשמרת הצעירה; 4 ליו"ר גמלאי המפלגה; 5 ליו"ר נשים במפלגה.
המשך הרשימה יהיה 2 חדשים – 1 ותיק, מתוכם לפחות 40% נשים (כלומר- אחת מתוך שנים אחת מתוך 3), 20% בני המיעוט הערבי ולפחות 10% מהמגזר הציוני-דתי המנהלים אורח חיים דתי, וזה כולל רפורמים.
כמו כן יש לייצר מנגנון שיגרום לכך שייבחרו במקומות גבוהים נציגי מגזרי התיישבות על פי צורת ישוב ועל פי ביתם ומרכז חייהם הגיאוגרפי (לא כתובת במשרד הפנים).
וכ-ו-ל-ם נבחרים באופן ארצי.

אני יודע שהם עצמם יתנגדו בתוקף, אבל ממש לא אכפת לי שהשמינייה הקיימת תתפזר במקומות הבאים: 1-5-8-11-14-17-20-23.

כדי שהמפלגה תהיה רלוונטית אנשים חדשים צריכים לנהור אליה מתוך המחשבה שיש להם סיכוי לצמוח בתוכה להנהגה ולא להיות בית קברות המנוהל בדרך קבע על ידי אותם מנהלים כושלים פעם אחר פעם אחר פעם.

בדרך זו תיווצר בקרב הח"כים הקיימים מריטוקרטיה – רק הטובים ביותר יישארו.

כמו כן צריך שהבחירות לא יהיו בבחירה של קבוצה שווה וצריך לעשות דירוג – נניח שאתה בוחר 5 נציגים – הראשון מקבל 5, השני 4, השלישי 3 הרביעי 2 והחמישי 1.

בדרך זו יימנעו דילים בין חברי הכנסת אשר דואגים תמיד לעצמם ולחבריהם.

אני מזמין למאמר שכתבתי בשנת 2005 וכבר בו קראתי לשינוי בעניין זה.  מה שכתוב כאן הוא ריכוז של מסקנות נוספות שנצברו מאז.

אני קורא בזאת לכלל חברי העבודה, המשמרת הצעירה, הגמלאים וכל אלו שבאמצע להצטרף לקריאתי.

"לעולם לא אסלח לערבים על שלימדו אותנו להרוג את בניהם"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 אוניברסיטת תל-אביב

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי