מכתב לשרת החינוך מטעם העבודה‚ יולי תמיר

Thank you for rating this article.

לכבוד: שרת החינוך- יולי תמיר

העתק: פעילי מפלגת העבודה

ארגון המורים

ארגון ההורים הארצי

הנדון: חרפת צו המניעה כנגד שביתת המורים

כפעיל חברתי ופוליטי‚ ומי שנמנה בעבר על תומכייך המושבעים‚ אני מוסר לך גט כריתות פוליטי ומוחלט! הגט יכנס לתוקפו עם כניסת צווי המניעה לתוקף.

מיד לאחר חנוכה אני מתכוון להעלות לדיון את עתידך הפוליטי לאור ההתדרדרות המוסרית והפוליטית הכרוכה ביחסך למאבק המורים בכל אחד מן הפורומים המפלגתיים בהם אני חבר.

אני כותב את הדברים בכאב‚ לאחר שראיתי בך תקווה אמיתית למנהיגות שקולה‚ משכילה ומחויבת לערכים סוציאל דמוקרטיים‚ מנהיגות שכל כך חסרה לנו כמותה במפלגה ובמערכת הפוליטית בכלל.

הכאב הוא גם על שגיאתי האישית‚ בפעולתי בפריימריז ובהמלצותיי לחברים רבים לתמוך בך מסתבר ששגיתי.

השתתפותך במהלך המזעזע של ממשלת ישראל כנגד חברי ארגון המורים והחינוך בישראל בכלל אינם מותירים ברירה לכל מי שחברה מתוקנת וצודקת עומדת כנגד עיניו אלא לסמן את שמך ברשימה הכה גדולה לצערי של שרינו שסרחו.

אינני מוצא צורך להסביר כאן את צדקת עמדתם של חברי ארגון המורים‚ היות ואני מאמין כי בממד הטראגי של הסיפור שלך בחודשים האחרונים‚ את מודעת היטב‚ ובליבך אף מסכימה‚ לעובדה שהצדק נמצא לצידם. הן הצדק הפשוט ביחסי העבודה‚ והן הצדק הרחב יותר שיש לעשות עם ילדים‚ הורים והחברה הישראלית בכלל בשיקום מצבו של החינוך ומעמד המורה בישראל.

ייתכן ואת חשה שלא נותרה לך ברירה אלא לשתף פעולה עם פריצות הממשלה וכוחניות האוצר‚ ברם‚ את עצמך סימנת את התשובה לכך בראיונות שנתת בשבועות האחרונים "אתפטר אם אכשל ביצירת רפורמה אמיתית במערכת החינוך" צוטטת‚ ועל כך אומר- אם נכשלת מלנהל משא ומתן ולהגיע להסכמה עם 30‚000 מורים שובתים‚ אם שיתפת פעולה עם מהלך של צווי מניעה מול ארגון עובדים בשביתה מהמוצדקות שנראו במדינת ישראל- הרי שכבר נכשלת‚ ויפה שעה אחת קודם.

בעצב-

שי כהן

חבר יסו"ד - ישראל סוציאל דמוקרטית

יו"ר הועד המנהל של המכללה החברתית כלכלית

"איזה קורבן מקריבים בהליכה להצביע? מי שלא מצביע הוא חסר אחריות. כל אלה ידעו אחר כך להצביע על חסרונות, הם שוכחים שזה תלוי בכל אחד מאיתנו"
ישראל חופש, הארץ 2008

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי