מושב הועידה השמינית 27.3.11, סיכום

Thank you for rating this article.

מובא סיכום, כללי ובלתי מחייב של מושב הועידה השמינית של מפלגת העבודה - שהתקיים ביום א' 27.3.2011.

אושר מינוי מיכה חריש ליו"ר זמני והארכת כהונתו של חיליק בר כמזכ"ל ובוטלה חוקת ברק והוחזרה החוקה המקורית של המפלגה בליווי תיקונים לנושא הבחירות ליו"ר, מפקד, הרחבת הלשכה וכו'.

מצורף תיעוד קצר של הדוברים, וכפי שצויצו בחשבון הטוויטר בזמן אמת ובאולם מלא במאות חברים ועשרות רבות שנותרו בחוץ.

חיליק בר, מזכ״ל: מאז המפץ הקטן והמצוין - מפלגת העבודה חזרה לפעול כסיעה מאוחדת ומגובשת בכנסת ובכלל מוסדותיה ... אני גאה לראות אולם מלא זה. משעה ארבע, ניתן להתפקד באמצעות אתר מפלגת העבודה בכתובת www.havoda.org.il . בנוסף נאשר ביטול חוקת ברק ונכניס שינויים בחוקה הישנה.

חיליק בר,  מיכה חריש

מיכה חריש, יו״ר זמני: מברך את חיליק בר, על עבודה מבורכת ומבקש מהועידה לאשר רציפות כהונתו באוקטובר 2013.

אושרה בחירתו של מיכה חריש, שר וחבר כנסת לשעבר, ליו״ר זמני של מפלגת העבודה.

עוזי ברעם, שר וחבר כנסת לשעבר התיישב בשורה הראשונה. אוירת חג בועידה לרגל ביטול החוקה הדיקטטורית של נפוליאון זוטא.

מיכה חריש (כמעט בן 75 ועדין מבקש לתרום ללא תמורה): נפעל לשחרור גלעד שליט, באמצעות קשרינו באינטרנציונאל הסוציאליסטי באירופה. נפעל להתחדשות מפלגת העבודה ובפרט החיים הדמוקרטים פנימה! שנים לא התקיימו דיונים רעיוניים, שהם נשמת אפו של כל גוף פוליטי ואשר תוצאותייהם מהוות מנוף לפניה לציבור כמצע לפעולה. חיליק ואני, נפגשים עם צעירים, נשים, ראשי ערים, תנועת המושבים והקיבוצים, סטודנטים ונוער. דני עטר לקח על עצמו את תנועת המושבים. מאז המפץ, התפקדו מעל 3,000 חברים למפלגת העבודה. רבים חברים שנטשו בגלל העדר הפתיחות והשקיפות ומבקשים לחזור ולתרום. ללא דבר לעצמם.

עמיר פרץ (כולו עוז ועזוז, הרים את האולם בהתלהבותו): מבקש לברך את החברים החדשים - אראל מרגלית ושלמה בוחבוט ולשלוח איחולי החלמה לפואד בן אליעזר. אנו נחושים לרדוף את הטרוריסטים עד לנקמה ולרדוף שלום ללא ליאות! אצלי השעה 18:34 ואצלכם? אותה השעה - אז למה ברק רכש שעון במאה ארבעים אלף ש״ח ... הרי שלי ושלו זהים! ברק - פירקת את מפלגת העבודה כאילו הייתה שעון זול. אנחנו נרכיב אותה מחדש, להוכיח כי נכשלת! שעוני החיים של נתניהו אצים כולם - שעון המים, הדלק, מחיר המזון ושירותי הבריאות ומחירי הדירות שיתפוצצו לכולנו בפנים! נתניהו, פנה לעיני ומצא פתרון טוב יותר למשבר העו״סים - מגיע להם! ומה עם שעון הפצצה המתקתקת של ליברמן - נגן ונשמור על חברינו הערבים. שכר המינימום הוצמד לדולר, שירד ונשכח ... היעד החדש - 1,000 יורו שכר מינימום. אני גאה בדור החדש של צעירי העבודה הנלחמים לצדק חברתי.

חיליק בר: אבקש לברך את תא אגד, על חזרתו לשורות מפלגת העבודה.

שלמה בוחבוט: מרגיש כמייצג החוזרים הביתה! מדינת ישראל מחכה למהפך, לשיויון בין ערבים, יהודים ודרוזים, לביטול ההפרדה בין צפון, דרום ומדינת ת״א.

יצחק הרצוג: התנועה הקיבוצית חשובה לתנועת העבודה. מכה את הטרור ללא רחם, אבל הפיתרון לטווח ארוך הוא שתי מדינות לשני עמים. העו"סים הנם חלק ממערך ההגנה של מדינת ישראל והטיפול חייב להיות מיידי והחלטי. הצעתי לשמש כמתווך, גם אם על חשבון התמודדותי ליו״ר. זה הזמן לחזור הביתה ולגייס כוחות חדשים. כדי שביחד נבנה מחדש את מפלגת העבודה ונעניק אביב חדש למדינת ישראל.

שלי יחימוביץ׳ (מעט צרודה, בחרה לתקוף וזכתה למנה של קריאות מחאה מהקהל): יש לנו דרך, הנמשכת מאז הקמת המדינה, הלוקחת אחריות ולא מפקירה את האזרחים. המאבק על כבוד האדם וזכותו להתפרנס, הקטנת הפערים! אי אפשר, שמי שישבו בממשלה, לקרוא פתאום לתהליך מדיני! לא להרים דגלים לשווא ולהתהדר במה שעד שלשום לא היה באג׳נדה ופתאום אופנתי!

אראל מרגלית (נאם כחבר מן השורה): גדלתי בבית של תנועת העבודה. לפני שש שנים, הצטרפתי למפלגה כי חשבתי שיזם חברתי וכלכלי יכולים להצליח ... בפועל, הדרך ביישה אותנו. אתם נשארתם לשמור על הבית - תודה לכם! כמו אחרי ועידת 91, אני מרגיש אופטימיות גדולה. מפלגת העבודה, אינה עוד מפלגה ובנחישות נצליח! נתמודד בבחירות ולא נצטרף לממשלת ימין שתעטוף אותנו בהבטחות ואשליות! רק בכוחות משותפים נוכל להחליף את הממשלה הרעה הזו. בואו נצא מפה מאוחדים.

דניאל בן סימון: איני מתמודד. אני חייל פשוט כמוכם וחבר באופוזיציה צלולה וברורה. גאה על חלקי בהוצאת ברק ממפלגת העבודה! המבחן שלנו הוא בהתלכדות.

נורית צור, מנכ״לית שדולת הנשים: ברכות לחברים. עלינו להבליט עצמנו בתקשורת ומלהגיב מעל כל במה לא רק בתחום המדיני.

לפרטים מלאים על התיקונים לחוקה שהועברו.

"עלינו להיכון למלחמה כאילו היא בלתי נמנעת ולחתור לשלום כאילו הוא בהישג יד"
יגאל אלון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי