"מפלגת נישה" או "מפלגת שום דבר"

Thank you for rating this article.

מובן לחלוטין רצונו של מר הרצוג,- במסגרת נסיונו להיבחר לראשות מפלגת העבודה,- להטיל דופי בהחלטתה של שלי יחימוביץ לזכור כי "העבודה" לא לחינם נקראת "העבודה",- וכי המפלגה שהיא גלגולה העכשווי של "מפלגת פועלי",- פועלי, כאילו?,- דא ? – "מפלגת פועלי ארץ ישראל" היא שתהיה המפלגה שתהיה הכתף והגב והיד העוזרת באמת לכל אותה מחצית מעם ישראל שלא התגודדו השנה בנתב"ג ולא רכשו שעון במאה וארבעים אלף שקל ואפילו לא החליפו אוטו,- כי אין להם אוטו,- למרות שנדמה שלכל שמונה המיליון יש,- שכל שמונה המיליון היו השנה באורלאנדו,-

אז לא. אפילו לא שני מיליון ישראלים יש שחיים להם ב"דולצ'ה וויטה",- אפילו שהם עושים כאן את כל הרעש, ורק אותם רואים.  וזה שישה מיליון זוגות עיניים כבויות שמסתכלים על שכבת מגדלי אקירוב ועל שעוני המאה וארבעים אלף שקל בתערובת של זעם וקבס וייאוש,- וחצי מהללו,- לפחות שלושה מיליון,- חוסכים אשכרה גם בתרופות כי הם חיים,- כל השומרים והמנקות וכוחות העזר ועוזרות הגננות והמטפלים בקשישים ועובדי התחזוקה ועובדי הקבלן,- חצי מדינה,- שישים מנדטים!- ארבעה מיליון איש,- אשר בכל הפוליטיקה הישראלית כולה רואים רק אדם אחד,- רק אשה קטנה אחת,- שבכלל יודע שהם קיימים.

"מפלגת נישה" ?  אכן, ה"נישה" המוזרה והכל כך זרה לכם של דאגה באמת לאזרח. כאילו, גם לאזרח שהוא במקרה לא עובד חברת החשמל. או חבר וועד עובדי הנמלים. או בעלים של כמה חברות דלק, או חברות בנייה.

"מפלגת נישה". לכאורה דופי. אלא בקבס עמום אני קובע כי ההיפך של "מפלגת נישה" איננה היום "מפלגת כל הדברים", אלא חד משמעית ההיפך העכשווי של "מפלגת נישה" היא בפירוש "מפלגת שום דבר".

כי "תהליך השלום" הוא חד משמעית להג חסר כל כיסוי, חסר כל משמעות,- חד משמעית מלה נרדפת ל"הבה נמשוך את הזמן".

יש לכם תכנית ? יש לכם יעד ? יש נקודה,- מצב,- שאתם יכולים לומר בעברית פשוטה מהו, שאליו אתם רוצים להגיע ?

כל ילד מבין שאין לכם. שאינכם אלא מלהגים. כי אילו היה לכם,- הרי אתם הייתם עד לא מכבר "הממשלה". האם התקדמתם ב"תהליך השלום" ? האם יש לכם גם צל צילו של מושג ל-א-ן אתם בעצם מבקשים להתקדם ?

להג. להג, להג, להג, להג. בבקשה מר הרצוג. בשטח המדיני יקרה מה שהמציאות תכתיב. וזה יהיה שתי מדינות לאום. וזה יוכתב על ידי המציאות, ויתבצע בקצב שהמציאות תכתיב. לא אתם תשפיעו על התהליכים אפילו לא כהוא זה. ואם "לשם כך אתם קיימים",- חשיבות קיומכם היא כחשיבות קיומה של קליפת השום. ולי אין ספק שאתם נבונים מספיק כדי לדעת זאת בדיוק כמוני. ומשמע: אתם מוכרים לנו להג. אנא מר הרצוג. אל תעשו זאת. אנא תנו לאינטליגנציה שלנו קצת יותר כבוד.

"מפלגת נישה". אתה אומר את זה כאילו זה היה דבר פסול. כאילו מפלגה לא צריכה שתהיה לה דרך. כאילו מפלגה לא צריכה שיהיה לה ייעוד. כאילו מפלגה לא צריכה שיהיה לה כיוון. האם אתה,- שאולי שכחת שהמלה "עבודה" איננה רק איזה שם סתמי, כמו "ברק" או "הרצוג" אלא יש למלה משמעות,- "עבודה" ?!- כאילו, עם זעה, וכל זה,- האם אתה זוכר מה פירוש המלה "מפלגה"?

האם אתה מבין כי אין צורך לומר "מפלגת נישה" כי המלה "מפלגה" היא כשלעצמה פירושה: אנחנו בעלי דרך שונה וחשובה והכרחית וחיונית ומיוחדת רק לנו ?

אבל המפלגה שלנו הייתה בשנים האחרונות מפלגת שום דבר. אפילו מי שדיבר בפאתוס ובכשרון כרגיל בוועידה של יום ראשון על שעונים במאה וארבעים אלף שקל ועל כך שהפערים המחרידים בחברה שלנו הם-הם הסרטן אשר יביא עלינו את הקץ,- כאשר הייתה לו ההזדמנות לתרגם את המילים למעשים, אופס !!! הוא "נאנס" להיות...שר ביטחון !

מפלגת שום דבר. מפלגה שחרדה,- כמו כל השאר,- מכל שינוי שיקצץ ולו בפסיק את משמניהם של החשובים באמת. שמסתירה,- בעילגות מבחילה ואולי בשחץ של חוסר איכפתיות,- את העובדה שטובת מסעודה משדרות חשובה לה,- בדיוק כמו לכל השאר,- כקליפת השום, - על ידי הסיסמה הכסילה,- שמסתבר כי על ציבור צופי "האח הגדול" היא גם עובדת,- "קידום תהליך השלום".

מפלגת שום דבר. מפלגה שחרדה,- כמו כל השאר,- מהצורך לתת שקל יותר להללו,- חצי מדינה, לעזאזל !,- שחיים מדיי חודש בחודשו מן היד אל הפה, כי פירושו פגיעה,- אף שרק בפסיק,- בבעלי השעונים של מאה אלף דולר.

"מפלגת נישה" היא המפלגה שיש לה דרך. היא המפלגה שציבור מסויים,- ובמקרה שלנו זה במקרה הציבור הגדול ביותר בישראל,- יוכל בצדק לחשוב עליה:  "זו המפלגה שנמצאת שם כדי לדאוג לי". ו"העבודה" מאד מאד מאד לא הייתה, עד היום, המפלגה הזאת.

כאשר אתה מצטרף, מר בוז'י הרצוג, למקהלה הענקית של התומכים, בהבל פיהם, ב"מאבק הצודק של העובדים הסוציאליים" לשפר את תנאי העבודה המחפירים והמבזים שלהם, האם אתה שוכח כי עד לפני חודשיים שם השר שמו של השר ה"בוס" שלהם,- זה שקבע ( ברור: "נו, מה יכולתי לעשות ?" ) את תנאי ההעסקה המחפירים והמבזים הללו היה...בוז'י הרצוג ? האם אתה מודע לכך שבמערכת שלך,- זו שאתה היית עד לפני חודשיים הממונה עליה,- מטפל ישראלי בקשישים שורף כל יום שלוש או ארבע שעות מזמנו הפרטי בהתניידות בין ארבעה או חמישה קשישים שבהם הוא מטפל כאשר, בניגוד לכל טכנאי מצוי של מכונות כביסה, על הזמן הזה הוא לא מקבל אפילו שקל ? כאשר "פועל",- חמישים אחוז מהעם,- יחשוב עליך בהקשר של דאגה לו, נראה כי אם אך יידע דבר על ענייני וודו וודאי יעצב בובה בדמותך ויתקע בה סיכות. וכך בדמויותיהם של כל שריה, לאחרונה, של המפלגה שפעם נקראה "מפלגת פועלי ארץ ישראל".

"מפלגת נישה". מפלגה ששונה מן האחרות. מפלגה שיש לה דרך משלה. מפלגה שדואגת לציבור מסויים שבמקרה מעכשיו איננו אותו ציבור אשר לו דואגות כל השאר: ציבור המתגוררים במגדלי אקירוב. "מפלגת נישה" זו מפלגה שיש לה דרך ברורה משלה. מפלגה שעליה יוכל ה"פועל",- המאבטח, המנקה, נהג המשאית, המורה המחליפה, הגנן, איש התחזוקה, כוח העזר בבית האבות,- לומר: אלה נמצאים שמה כדי לדאוג לנו". תחת פיקודך,- ותחת פיקודו של ברק,- מפלגת העבודה הייתה עד היום בדיוק ההיפך הגמור מזה. הגיע הזמן,- ואני אעשה ככל יכולתי כדי שה יקרה,- שמפלגת "העבודה" תשוב להיות, חד משמעית, "המפלגה שבראש מעייניה טובתם של פועלי ישראל".

"אנחנו הבית של כל יהודי בעולם אנחנו המקלט אנחנו גם האחריות"
יצחק רבין, מתוך נאום בקונגרס הציוני בירושלים (ה-3 בפברואר 1992)

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 אוניברסיטת תל-אביב

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי