יוזמת שלום, עכשיו

Thank you for rating this article.

ישראל ניצבת כיום מול חמישה אתגרים ביטחוניים מרכזיים. הראשון הוא סכנה למלחמה כוללת שתפרוץ עקב הסלמה בין ישראל וחיזבאללה או בין ישראל וסוריה. השני, סכנה שאירן תצליח לייצר פצצה גרעינית, מצב שיהווה לדעתי איום קיומי על ישראל. השלישי, איום הטרור, הממומן על ידי אירן וגורמיים קיצוניים נוספים, מולו אנו נלחמים כבר שנים ארוכות.

איום נוסף המאיים על מדינת ישראל הוא ארגון אל קאעדה, שממשיך להכות שורשים במזרח התיכון ומשתף פעולה עם שאר ארגוני הטרור במטרה להעמיק את הפגיעה בנו.

הסכנה האחרונה הניצבת מולנו היא שמשטרים עוינים לישראל יעלו לשלטון במקום המשטר שנפל במצרים, ובמקום משטרים במדינות ערביות ומוסלמיות נוספות שבהן עושה האוכלוסייה המקומית מאמץ להפיל את הרודנים.

היעדר יוזמה מדינית ישראלית והקיפאון המדיני במזרח התיכון, מעודדים את אירן וארגוני הטרור להמשיך בפעילותם נגד ישראל. הדבר נכון גם לגבי המשטרים העתידיים במדינות הערביות והמוסלמיות.

ברור שבאין תהליך מדיני, גדל הסיכון שאת מקומם של הרודנים יתפסו משטרים עוינים לישראל, ויוזמה מדינית יכולה להשפיע על הציבור במדינות אלה לבחור דווקא במועמדים מתונים שרואים יתרון בשלום עם ישראל עבור מדינותיהם.

מוקד הסכסוך הישראלי-ערבי הינו הסכסוך שלנו עם הפלסטינים. חידוש התהליך עם הפלסטינים עומד בניגוד גמור לאינטרסים של אירן וארגוני הטרור אשר ינסו לטרפד תהליך שכזה מכיוון שהם אינם מוכנים להכיר במדינת ישראל ולקבל אותנו כחלק מן המרחב בו אנו חיים.

אירן וארגוני הטרור חרתו על דגלם את השמדת מדינת ישראל ואת התכנית להקים מרחב איסלמי "נקי מכופרים", מאירן ועד חופי הים התיכון. יוזמת שלום תחליש את אויבי ישראל ותפגע בציר האירני-שיעי, שמבקש לעצמו הגמוניה באזור. התהליך המדיני עם הפלסטינים ידרוש מהם לפעול ביתר שאת כנגד חמאס והג'יהאד האיסלמי במטרה להביא להפסקת פיגועיהם, ובכך נגד אירן.

שלום עם סוריה, בת הברית הכמעט יחידה של אירן, ישפיע אף יותר על כוחם של אירן ושליחיה. שלום שכזה יקעקע את ציר אירן-סוריה, יחליש את אירן ויבודד אותה עוד יותר. בנוסף, אחד המרכיבים המרכזיים בהסכם עם סוריה צריך להבטיח את פירוק החיזבאללה מנשקו והפסקת פעילותו כארגון טרור. מרכיב נוסף יהיה הפסקת הסיוע, המימון, ההדרכה והעידוד לארגוני המחבלים האחרים הפועלים במרחב.

כדי לקדם את מדינת ישראל לעבר מטרות אלה, אנו משיקים יוזמה ישראלית בעלת ממד אזורי, אשר תחזק את הכוחות המתונים ובכללם ירדן והפלסטינים שמבקשים לחדש המשא והמתן, תפגע באויבי ישראל ובאויבי השלום, תבודד את אירן ותחליש באופן משמעותי את ארגוני הטרור.

לתהליך שלום יש פוטנציאל לאחד את כלל הגורמים המתונים במזרח התיכון ולהציב מחסום יעיל כנגד הניסיון האירני-שיעי להשיג הגמוניה במרחב.

 

המאמר התפרסם במקור באתר וואלה!

"טייקון עצמו צריך לשלם מחיר. אני מסייע קודם כל לחוסכים שבצורה לא אחראית מצאו את חסכונותיהם אצלו בתאגיד. אני מסייע לתאגידים שיחזיקו מעמד ולא יפטרו עובדים. אבל אני כמדינה מסייעת רוצה לקבל נציגות בזה העיקר צריך לעשות".
אהוד ברק, גלובס
על המשבר הכלכלי וחילוץ הטייקונים 26.12.2008

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי