טובת העיר חשובה מטובת מפלגת העבודה ?

Thank you for rating this article.

מערכת פרסום משובחת ומשומנת ויעילה עבדה היטב והטמיעה עמוק בכולנו שכפר סבא היא עיר אוהבת המטפחת את הירוק, ואת המרחב, ואת האוויר הצלול ואת איכות חייו של הפרט, ואפילו חד משמעית היא העיר שעומדת בראש החץ להצלת עצם קיומו של כדור הארץ,- אך עם הזמן החלו נשמעים קולות,- והחלו צצות,- לכאורה,-אמירות,- וכבר לא פעם אפילו באותם עיתונים המתפרנסים היטב ובכבוד ממודעות הענק של העירייה,- על כך שבעצם "הכל רק דיבורים",- על כך שכל "הדיבור הירוק" איננו אלא מסך עשן, המסתיר מדיניות שהיא גן עדן ליזמים, גן עדן לקבלנים, גן עדן לכל המשתוקקים להלביש בחדווה את אחרונת פיסות הירק ב"שלמת בטון ומלט",- מסך עשן המסתיר היטב את העובדה, לכאורה, שהירוק היחיד שבאמת חשוב למישהו הוא הירוק של הדולארים.

וכך כמו כדור שלג,- ואולי זו רק הרגשתי שלי,- התחיל הולך ועולה מספרם של החושבים כי את ראש העיר "הירוק",- "הנפלא"- אבוי לנו אם לא נמהר להחליף. ובכינוס, אמש, של מועצת סניף "העבודה" בכפר סבא,- זה אשר אך לפני שבועיים נבחר לו יו"ר חדש, ובאמת יו"ר ששוחר רק טוב,- עמדו להיות גם בחירות. בחירות למועמד מטעם המפלגה להתמודד על ראשות העיר,- וארבעה אנשים,- יש אומרים חמישה,- אנשים משובחים,- שינסו מתניים, - בהרגשה אמיתית של שעת חירום, אף מבלי לדעת כיצד בכלל יתחילו לממן,- ובאו והגישו מועמדות,-

ואנחנו באנו חגיגיים,- באנו דחופים ברצון להציל,- ואז האורח שלנו, כבוד חבר הכנסת והשר לשעבר מר אופיר פינס עלה לבמה, ופשוט עמד והודיע לנו שלא יהיו שום בחירות, וש"וועדת ההתערבות המוניציפאלית" של מפלגת העבודה החליטה,- פשוט קמה והיא שהחליטה,- עבור סניף כפר סבא,- שלא יהיו שום בחירות. הודיע: שהמועמד של סניף כפר סבא לראשות העיר יהיה ראש העיר הנוכחי. הקיים. המכהן.

וכמובן מייד קמה מהומה. קולות רבים ורמים וכועסים וכואבים שאלו בזעקה זועמת אם טובת המפלגה אכן חשובה יותר מטובת עירנו שלנו,-

ורק אני חשבתי לי בשקט וגם בקצת ייאוש שהם,- "המפלגה",- פשוט לא מבינים. שאם אנחנו, חברי הסניף, הננו חתך מייצג של דעתם הנוכחית של תושבי כפר סבא, הרי תמיכה בראש העיר המכהן הרי בכלל לא תביא למפלגה שום תועלת, אלא רק תגרום לה הרבה מאד נזק. ואפילו חשבתי לי קצת בגדול. שזו לא רק נבזות אלא גם כסילות מזיקה לחשוב בכלל "האם עדיפה טובת הציבור או טובת המפלגה". כי בשורה התחתונה, העם איננו טיפש. ורק מפלגה אשר לא ב"כאילו" אלא באמת ובתמים תייטיב עם הציבור, רק היא זו אשר בסוף תזכה גם להכרת תודתו של הציבור. בסוף היום. בסוף. בקלפי.

"אם תבינו שהשבת ניתנה לישראל, ולא ישראל לשבת — נוכל לחיות ולפעול יחד"
דוד בן-גוריון, 17.10.1950

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2015

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי