יצחק רבין 2008 - 13 השנים הרעות

Thank you for rating this article.

יצחק רבין, שכיהן כיושב ראש מפלגת העבודה וראש ממשלת ישראל מטעמה, נורה על ידי מרצח יהודי לפני 13 שנה - 13 השנים הרעות.

התרענו בעבר ואנו חוזרים ומתריעים גם כיום - רצח יצחק רבין על ידי המרצח יגאל עמיר היווה ומהווה סכנה לעצם קיומה של מדינת ישראל. הרצח, עם כול הכאב האישי של משפחת יצחק רבין, לא מתייחד באקט האישי אלא באקט הציבורי. מעשית, המרצח המתועב פגע אישית בכול אזרח ואזרחית במדינת ישראל ולכן רצח יושב ראש מפלגת העבודה וראש ממשלת ישראל המכהן, שנבחר באופן דמוקרטי והוביל קואלציה של מפלגות בכנסת ישראל, הוא הקשה שבפשעים במדינה דמוקרטית. רצח יצחק רבין, ראש ממשלת ישראל באותה תקופה, מהווה ניסיון חד וברור לערער על עצם היסוד הדמוקרטי ועל הצידוק לקיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית.

טובה תמונה אחת מאלף מילים, ומקרה הזה סרטון מתוך החמישיה הקאמרית -


{youtube width="500" height="400"}o6mmTZKtMns{/youtube}

כבר בעבר כתבנו על "יצחק רבין 2007 - לא שכוחים ולא סולחים" ובעבר הרחוק יותר על "יצחק רבין 2006" ועל ההשלכות שבשחיקה המתמדת ביחס למרצח יגאל עמיר ולפשע המתועב שביצע כנגד כולנו. חזרנו והתרענו שההטבות השונות בתנאים שקיבל במאסר ובפרט האישור מבית המשפט העליון לקחת אישה ולהביא לעולם צאצא מהווים חתירה ישירה כנגד היסודות הדמוקרטים של מדינת ישראל.

השיא האחרון הוא סדרת הראיונות העיתונאים ערוצי התקשורות השונים, לרגל יום הזיכרון ה-13 לרצח יצחק רבין, מהווה שיא נמוך חדש. במקום להכביר במילים נוספות על גודל החטא של נושאי השופר של חופש הביטוי הדמוקרטי, ניתן לבשר מבשרם לומר כמה מילים:

"זה היה בעצם, רק עניין של זמן ... שידור הראיון עם יגאל עמיר הוא מעשה נבלה עיתונאי ששום גמגום לא יתרץ ... בעבר הייתה לישראל אחת מהטלוויזיות האיכותיות בעולם. תשכחו ממנה; כיום שולט בה זיווג של אינפנטליות ווולגריות ... אף טלוויזיה נורמאלית ... לא הייתה מעיזה להביא לצופיה בתרועות ניצחון ראיון עם רוצח של ראש הממשלה. העיתונאים היו מוחים ומחשיכים את המסך והצופים היו מוחים וסוגרים את המקלט ..." [סבר פולצר, ידיעות-אחרונות 31.10.08]

 

"אל תצפו בזה. אם אתם מסוגלים, פשוט אל תצפו בזה. אין ליגאל עמיר מה להגיד לעיתונות או לכם. את מה שהיה לו להגיד, יגאל עמיר אמר ב-4 לנובמבר 1995 ... אבל הנה הוא מדבר. ערוץ 2 וערוץ 10 ... רוצים לעשות לכם עכשיו עיתונות ... אני קורא לזה הנקודה שבה הפכה הטלוויזיה המסחרית בישראל ממדורת השבט לשקית הזבל שליד המדורה ... על אפנו ועל חמתנו, יגאל עמיר יידף הערב לגרוננו, בשם הוולגריזציה, אובדן הכבוד המינימלי והבוז המוחלט שהטלוויזיה המסחרית בישראל רוחשת לקהלה ... זו לא הטלוויזיה שלנו." [רענן שקד, ידיעות אחרונות 31.10.2008]

"... אין לפרולטוריון מה להפסיד מלבד כבליו יש לו עולם ומלואו להרוויח. פועלי כל העולם התאחדו!"
קארל מרקס, המניפסט הקומוניסטי

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי